• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Brinkmann - TuffMax Dual LED

Jowie

Detailing rookie
25 jun 2013
367
0
Deze inspectielamp heb ik nu 3 maanden. De meegeleverde batterijen werkten al na een maand niet meer (na een aantal keer korte tijd aanzetten).
Nu heb ik er sinds een paar weken andere batterijen inzitten. Nadat ik net het licht op mijn auto richtte viel mij op dat bij de sterkste stand de bovenste lamp volledig brandde en de onderste heel licht. In de 2de stand branden beiden lampen wel gewoon. is dit normaal gedrag of horen beide lampen op volle sterkte te branden in de 1ste stand?
Andere batterijen reageerde nog minder goed.
Mijn volgende vraag is dus wat voor batterijen gebruiken jullie hiervoor? Het is namelijk een duur dingetje als de batterijen binnen deze termijn meerdere malen vervangen moet gaan worden, terwijl de brandtijd nog maar zeer kort is geweest tot nu toe.

We hebben het idee dat ze leeglopen als je de lamp niet gebruikt. Probeer als je de lamp niet gebruikt eens het klepje los te laten.

Als de onderste heel licht brandt, is dat meestal omdat de batterijen (bijna) op zijn. Het is geen ideale situatie helaas, maar Brinkmann geeft wat dat betreft niet thuis. :(

Bedankt voor je reactie Tim. Het lijkt er dus i.i.g. niet op dat de lamp kapot is? Zouden doodnormale durracell/varta batterijen moeten voldoen of moet er in principe iets sterkers in?

Spanning is niet het probleem en capaciteit ook niet, gewone batterijen moeten genoeg zijn
Als ze leeglopen bij bewaren is er waarschijnlijk lekstroom, hebben meer apparaten last van
Persoonlijk leg ik de batterijen er ook liever uit bij langdurig niet gebruiken
Dat werkt het makkelijkst als ze in een cartridge zitten zoals bij de werklamp

Misschien dat iemand eens de lekstroom kan meten ....
Dat kan je voorkomen door beide draden te schakelen, maar dat vergt inwendige aanpassing

We vermoeden inderdaad lekstroom.
Jowie;n390125 zei:
Bedankt voor je reactie Tim. Het lijkt er dus i.i.g. niet op dat de lamp kapot is? Zouden doodnormale durracell/varta batterijen moeten voldoen of moet er in principe iets sterkers in?
Lamp is niet kapot, elk model lijkt dit te hebben. Normale Duracel of Varta's zouden voldoende moeten zijn, het is alleen belangrijk dat je het klepje loshaalt als je hem niet gebruikt.

Morgen dan eerst de huidige nieuwe batterijen vervangen door een van deze merken. Er zitten nu wel hele cheapass nieuwe batterijen in waarmee ik hetzelfde resultaat heb.
Het principe om het klepje los te laten is dat er geen conctact gemaakt wordt neem ik aan? Een stukje papier ertussen zou dan ook moeten helpen. Lijkt me een betere optie, voordat mijn klepje straks kwijt is:-B

Net kunnen testen met duracell batterijen en de lampen branden weer in volle sterkte. Voor nu de batterijen er maar even uitgehaald​​​​ :-D