• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Broabander going wild

Camiel

Detailing rookie
8 jan 2013
420
0
Moggel!

Ik lees hier al een tijdje mee maar nu maar een account aangemaakt. Ben al een tijdje poets-fanatiek maar nog nooit het serieuzere werk geprobeerd; alles met de hand gedaan tot nu toe. Nu heeft mijn schoonpa echter een DAP voor me besteld bij CC als kerstcadeau'tje en ikzelf krijg morgen ook een pakketje binnen. Het gehele Monello polijstpakket, pads, Colli 845, doeken en nog wat grut. Klei van Meg's, NXT tech 2.0, handpads, een paar washandschoenen, een stapel MF en suede doeken en nog wat SmartWax spul heb ik al staan, dit gebruikte ik om mijn vorige Volvo 440 van roze naar rood te helpen. Met een uur of 20 polijsten was hij weer rood; swirls zaten er echter nog steeds in. Deze kar heb ik helaas in november 2011 total loss gereden (althans, ik kreeg geen voorrang van een dame op leeftijd).


Bij aankoop:

6154342434_07bf1aa026_b.jpg



Na polijstwerk:

6152779743_fa276d87fa_b.jpg


Daarna een Volvo 850 gekocht, mogelijk bekend bij hier aanwezige Volvo850forummers, 605.000km bij aanschaf, zwart en met gruwelijk mishandelde lak (van dichtbij).

8201855187_5fcc3ea463_b.jpg


Heb hier handmatig alles wat ik had op geprobeerd maar een waxje leek het enige wat hielp voor wat glans; de lak is zó kei en keihard voor handmatig. Daarom ga ik de auto binnenkort eens goed aanpakken. Vooral voor mijn eigen lol; hij wordt binnenkort toch verkocht of ingeruild voor een schijntje maar ik vind het gewoon leuk om te doen. Hopelijk dus binnenkort nog zo'n 'horrorlak-transformatie' onder projecten te lezen. Ik zal morgen ook wat plaatjes van de lak uploaden, ik heb zo'n idee dat er weinig auto's zijn die er slechter aan toe zijn dan deze qua lak.

Anyway, ik heb hier al een boel geleerd tot nu toe en hoop dit zeker nog te blijven doen de komende tijd!
 
605dkm and stil going strong? Heb toch altijd wel mijn twijfels bij auto's met zulke km standen. En ondanks dat oude volvo's, mb's en andere er om bekend zijn durf ik ze zelf iig niet te kopen.

Jammer van die rode, blijft toch de leukste kleur om onder handen te nemen wat betreft poetswerk (met name als ze roze worden aangeleverd).
 
Luziano;311747 zei:
605dkm and stil going strong? Heb toch altijd wel mijn twijfels bij auto's met zulke km standen. En ondanks dat oude volvo's, mb's en andere er om bekend zijn durf ik ze zelf iig niet te kopen.

Jammer van die rode, blijft toch de leukste kleur om onder handen te nemen wat betreft poetswerk (met name als ze roze worden aangeleverd).

Jep, zeer veel eer van je werk op die rode! Zelfs een collega die vroeg 'heb je dat vale rode ding daarop ingeruild?'


En inderdaad, nu 646.200km en still going strong ;) ik zou er ook niet snel een met 6 ton op de klok kopen hoor. Teller bleek na aankoop 205.000km teruggedraaid.... Dus hij had ietsje meer gelopen dan 400.000.
 
Dank :)


Je zult altijd zien dat je nét op het moment dat de postbode komt, je even de deur uit bent. Ben vandaag de hele dag thuis behalve de afgelopen 10 minuten, en er ligt weer een niet-thuis briefje in de bus. Dus dat wordt pas vrijdagochtend ophalen.

'T is dat het geen poetsweer is buiten.
 
Herkenbare plaatsen van die foto's.
De parkeerplaats achteraan centraal station en achter de nieuwe 'Anac':D

Mooi hoevaak zo'n volvo het klokje rond gaat.
 
Ik had wel verwacht dat iemand het station zou herkennen, maar de ANAC vind ik knap :)


Als ik dit plaatje nou geupload had...


8202948728_6937cb1d3d_b.jpg


Ja het blok is nog wonderbaarlijk goed, op wat olieverbruik (ivm klepsteelrubbers die versleten zijn) na. Ik denk echt dat dat blok zo naar de miljoen loopt. Het enige is dat de rest (schokbrekers, remmen, draagarmen, rubbers) het daar niet zo mee eens is; dat is ook de reden dat de auto weg gaat.
 
Welkom, zonde van die 440! Die zag er erg netjes uit, zeker met die Pictor velgen (heb ze zelf ook onder de 480).
850 is ook mooi, veel plezier ermee.
 
440 was een heerlijk scheurijzer, 'kart' noemde ik hem ook wel eens. De 850 is duidelijk meer voor lange stukken en gaf deze zomer van en naar Italië (muv een kabelbreuk door een brakke reparatie van mijn kant) geen krimp, lekker comfortabel in relatieve rust en luxe cruisen zonder rugpijn bij het uitstappen ;)
 
@Volvo480Turbo: De 440 was een 1.8, B18U ;) Helaas geen 2 liter maar 90pk op 1000kg ging alsnog wel aardig!

@StefanCJ: Vind ik wel mooi, dat er toch mensen zijn die die ouwe hokken nog netjes willen houden ;)
 
Camiel,

Welkom hier met de mooiste verslaving die er is.

Als ik dit plaatje nou geupload had...
Dan had ik gezegd Jac v Ham
 
volvo850;312418 zei:
Hej Broabander
jij ook hier:D

Gr Bouke


Hee Bouke jij ook hier ;)




BlackPassat;312472 zei:
Un toffe 850 hedde gij daor Kruik, Welkom.

Thanks!

belanda;312503 zei:
Camiel,

Welkom hier met de mooiste verslaving die er is.

Als ik dit plaatje nou geupload had...
Dan had ik gezegd Jac v Ham


Ja dan is deze verslaving toch minder slecht voor je, tenzij je Iron.X gaat snuiven :-&