• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BTBM als spray voor klei.. Tja, het werkt!

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Detailers,

Gisteren mijn auto behandeld met meg`s klei. De spray was bijna op en heb een sprayflacon gevuld met water en een heel klein beetje BTBM erbij gedaan. Toen geschud en de te behandelen delen ingespoten. De klei schuift als een razende over de lak en voelde precies waar ik nog niet geweest was (plekken waren nog ruw).

Echter heb ik de andere zijkant gekleid met de originele spray & wipe, en had het vermoeden dat er veel meer vuil aan de klei bleef zitten. Maar beide zijkanten voelen zeer glad aan en zie geen verschil of marring.

Heeft iemand hier ervaring mee? Vind het een mooie oplossing indien het goed werkt..

Groeten,

Robert

Meen gelezen te hebben dat shampoo(oplossing) je klei niet ten goede komt, het éét de klei op a la kruimeleffect.
Maat what the hell, bij gebrek aan niks anders :)

Roeien met de riemen die je hebt
In dit geval kleien met de shampoo die je hebt

Maar zoals al gemeld, de klei zal waarschijnlijk wel sneller naar zijn gruzzelementje gaan!

Kleien met alleen water kan je alleen doen met Bilt Hamber klei. Deze is hiervoor speciaal geformuleerd en het word door de fabrikant zelfs aangeraden om alleen water een geen andere producten te gebruiken.

Overigens werkt Bilt Hamber klein ook goed met Last Toch of Spray and Wipe.

Kleien met autohampoo heb ik wel vaker gelezen. Sommige websites geven het zelfs aan om te kleien met detailer spray of "Soapy water". In dit geval denk ik dat BTBM wel een goede keuze kan zijn omdat het geen aggressieve shampoo is

Sommige shampoo's zijn killing voor je klei.

Meguiars Shampoo Plus en Poorboys World klei.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De klei brokkelt helemaal, wordt hard. :-/

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je helemaal gelijk in. Heb het zelf ook aan den lijve ondervonden.

Meer dan een druppel shampoo toevoegen is ook eigenlijk al te veel ( en bij BTBM moet je misschien nog minder toevoegen aan een standaard sprayfles)

Het stuk klei dat ik heb gebruikt brokkelde niet en bleef netjes. De zijkant van de auto die ik met officiële vloeistof heb behandeld was volledig nat gespoten met water en vervolgens spray & wipe dun erover verneveld. Daarna gekleid. Ook dit gaat prima! Wellicht een tip voor de zuinige mensen onder ons (waar ik er 1 van ben).

De sprayflacon was zeer licht paars van kleur en heb slechts een kneepje BTBM gebruikt. Volgende keer nog iets minder gebruiken waardoor het "scrub" effect van de klei niet of minder wordt beïnvloed?!?!

Even los van deze discussie vind ik dat kleien het leukste en meest bevredigende klusje voor de auto! De auto is spiegelglad en glanst enorm! I love it..

Groeten,

Robert

Zelf gebruik ik altijd Swissvax Paintubber klei icm water en Slick & Suds van Poorboys World en dat werkt prima. De klei blijft goed.

Nu we het toch over soorten klei hebben.. De een zegt dat Mothers klei perfect is, de ander Smartclay.. Hoorde dat PB klei harder is en marring veroorzaakt.

Waar doe ik goed aan als mijn Meg`s setje op is?!?

Robert

Ik heb de SN klei reeds gebruikt op de BMW en Alfa in combinatie met spray&wipe. Bevalt mij heel goed. Lekker zacht en een beetje plakkerig. Op de Alfa liet een klein beetje marring achter, maar dat is dan ook waardeloze lak, dus zegt het meer iets over de auto. Ik heb ook de Meq klei, maar die vindt ik soms slecht de contaminatie verwijderen. Ik vind de SN klei de perfecte combi tussen aan de ene kant zacht met weinig kans op marring, maar aan de andere kant maakt het wel goed schoon,:jippie

Ben ik het niet mee eens.

Mijn vrouw rijdt een witte BMW en daar zie je echt alles op. Dit betekend dat ik regelmatig sta te kleien, maar ik ga daarna niet iedere keer polijsten. Voor jouw beeldvorming: ik klei deze auto gemiddeld eens per maand. Doodat de lak erg hard is van deze auto, heb ik geen last van marring. wanneer ik hierna een goede wax erop smeer, eventueel voorafgaand door een glaze, ziet het er weer super uit:-)^

Ik zou daarom ook nooit een witte auto bestellen met zachte lak, dat is niet te doen. In dat geval zou je wel gelijk hebben