• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

“Budget” benodigdheden voor motor (MT10)

A3BMM

Detailing chief
18 sep 2016
58
75
Ik denk dat ik voor het laatst online ben geweest ergens in 2018! Dit komt met name omdat ik vanaf toen lease auto’s ben gaan rijden en eerlijkheid gebied te zeggen dat ik tot nu toe geen extra aandacht hieraan gaf; al wil ik mijn nieuwe BMW weer eens in de wax zetten.

Ik rij nu sinds een jaar of 2 ook motoren en heb recentelijk weer een mooie Yamaha MT10 in een prachtige kleur blauw gekocht. Daarnaast ga ik ook binnenkort opzoek naar een tweede auto voor het gezin en zal het wassen en poetsen weer relevanter gaan worden. Het is gewoon anders als het écht je eigen spul is :)

Nu hou ik mezelf niet voor de gek. Ik heb niet veel tijd tegenwoordig maar hou nog altijd van nette voertuigen. Ik wil mijn MT10 (en ook de FZ1 die binnenkort de verkoop in gaat) even een opknap beurtje geven tegen een zo vriendelijk als mogelijke prijs!

Ik wil hierbij met name de motoren handmatig polijsten gezien de kleine oppervlakte (hoeft geen 100% resultaat, maar hoop het beste eruit te halen met wat ik heb). Daarnaast wil ik ze waxen en wellicht ook iets hebben om de uitlaatpijpen op te knappen en de velgen enigszins te sealen. Het gaat mij dus echt om massive bang for buck.

Concreet hoop ik een winkelkarretje te creëren tegen een hele scherpe prijs die gewoon het klusje klaart met de basis:

- washandschoen
- droogdoek
- polijstmiddel die zich uitstekend verleend voor handpolijsten
- wax (ben altijd fan geweest van collinite 845, misschien andere adviezen?)
- pads
- enigszins fijn verwerkbare polijst voor RVS (uitlaat pijpen)
- iets voor de velgen om makkelijk schoon te kunnen houden
- wellicht iets waar ik tussendoor de standtijd van de wax kan verlengen?

Er is veel info te vinden, maar eigenlijk iets te veel. Bovendien bruist het overal van de passie, wat ik heel mooi vind, maar het staat niet altijd gelijk aan goedkoop haha.

Wellicht eens een mooie uitdaging voor de kenners hier om een pakketje samen te stellen voor iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten :laughing:

Laatst bewerkt: