Vorige week zondag stond de Buick Park Aveneu weer op de dam hier voor de part2.In mei deze Yank ook al een keer gedaan.Maar er was toen nog zat over voor een 2de keer .
En na een vage zomer en wat verzetten en uitstellen , was het dan toch weer zo ver.En stond er een wagen hier op de dam die ik graag weer terug zag.Waarom????Het resultaat wat er te behalen is is op deze wagen gewoon zow .
En dit keer waren we met z`n 3en.Dus we konden aan de slag gaan.
Maar eerst weer de voor foto`s :
Auto staat helaas in een boomrijke omgeving :
De wielen konden ook wel weer wat aandacht gebruiken :
Dus aan de slag gaan.Eerst de velgen met wat Spray & Rinse van PBW.Bandjes met de APC van PBW.En hiermee ook de rubbers ed. mee gedaan.Wagen afgespoeld.En de wagen gewassen met de SS&S van PBW.En met meer gaat het allemaal wel wat sneller :
Spoelemmer na :
Ook de wagen nog ingespoten met de Glue en Tar remover van Valet Pro.Wederom weer flink afgespoeld.En de wagen gedroogd.
Vervolgens de wagen in de schuur hiernaast gezet en begonnen met kleien.En aangezien Gijs nog de klei set van Mothers had zijn we hiermee aan de slag gegaan in combinatie met de S&W van PBW.Maar op de motorkap en dak zaten allemaal van deze "plekken" :
En vergroot :
Wat het was???Geen idee.Ging niet weg met het kleien.En na wat proberen de wasbenzine erbij gehaald en voorzichtig met een doekje aan de gangs gegaan.Ging er mee weg maar spul had wel de blanke lak aangetast :
Na het kleien een rondje wagen gedaan :
Hierna de delen aan de wagen afgeplakt die we niet met polijstmiddel wilden hebben.En een testspotje gemaakt.En uitgekomen op een heavy green pad met Mezzo en de Light green met Finale.
Zelf me bezig gehouden met de bumpers en het chroomwerk :
Terwijl Riccardo en Gijs met de Daps de grotere delen beetnamen :
Na de bumpers en het chroom me bezig gehouden met de koplampen , voor :
Na een wollenpad met Inizio en heavy green met Mezzo en Light green met finale :
En ondertussen ging Badlap gewoon lekker door :
En omdat we in een andere ruimte stonden dan m`n eigen stal , had ik een tijdelijke werkbankje gemaakt :
Vervolgens is de Black Hole van PBW aangebracht vervolgd door de EX-P van PBW.Velgen zijn ook nog gekleid in de tussen tijd en voorzien van een laagje Wheelsealant van PBW.De bandjes in de Bold N Brigth van PBW.Trims en rubbers in de Trim Restorer van PBW.Raampjes met de glascleaner van Meg.
En dan heb je aan het eind van de dag :
En wat reflectieshots :
Helaas zat er gewoon veel lakdefecten op de wagen.En is het gewoon niet haalbaar voor een 100% correctie.maar was het verschil weer groot en kwam de kleur weer echt weer goed er uit.Een gewoon zeer dankbare kleur aan deze Buick.
En na een vage zomer en wat verzetten en uitstellen , was het dan toch weer zo ver.En stond er een wagen hier op de dam die ik graag weer terug zag.Waarom????Het resultaat wat er te behalen is is op deze wagen gewoon zow .
En dit keer waren we met z`n 3en.Dus we konden aan de slag gaan.
Maar eerst weer de voor foto`s :
Auto staat helaas in een boomrijke omgeving :
De wielen konden ook wel weer wat aandacht gebruiken :
Dus aan de slag gaan.Eerst de velgen met wat Spray & Rinse van PBW.Bandjes met de APC van PBW.En hiermee ook de rubbers ed. mee gedaan.Wagen afgespoeld.En de wagen gewassen met de SS&S van PBW.En met meer gaat het allemaal wel wat sneller :
Spoelemmer na :
Ook de wagen nog ingespoten met de Glue en Tar remover van Valet Pro.Wederom weer flink afgespoeld.En de wagen gedroogd.
Vervolgens de wagen in de schuur hiernaast gezet en begonnen met kleien.En aangezien Gijs nog de klei set van Mothers had zijn we hiermee aan de slag gegaan in combinatie met de S&W van PBW.Maar op de motorkap en dak zaten allemaal van deze "plekken" :
En vergroot :
Wat het was???Geen idee.Ging niet weg met het kleien.En na wat proberen de wasbenzine erbij gehaald en voorzichtig met een doekje aan de gangs gegaan.Ging er mee weg maar spul had wel de blanke lak aangetast :
Na het kleien een rondje wagen gedaan :
Hierna de delen aan de wagen afgeplakt die we niet met polijstmiddel wilden hebben.En een testspotje gemaakt.En uitgekomen op een heavy green pad met Mezzo en de Light green met Finale.
Zelf me bezig gehouden met de bumpers en het chroomwerk :
Terwijl Riccardo en Gijs met de Daps de grotere delen beetnamen :
Na de bumpers en het chroom me bezig gehouden met de koplampen , voor :
Na een wollenpad met Inizio en heavy green met Mezzo en Light green met finale :
En ondertussen ging Badlap gewoon lekker door :
En omdat we in een andere ruimte stonden dan m`n eigen stal , had ik een tijdelijke werkbankje gemaakt :
Vervolgens is de Black Hole van PBW aangebracht vervolgd door de EX-P van PBW.Velgen zijn ook nog gekleid in de tussen tijd en voorzien van een laagje Wheelsealant van PBW.De bandjes in de Bold N Brigth van PBW.Trims en rubbers in de Trim Restorer van PBW.Raampjes met de glascleaner van Meg.
En dan heb je aan het eind van de dag :
En wat reflectieshots :
Helaas zat er gewoon veel lakdefecten op de wagen.En is het gewoon niet haalbaar voor een 100% correctie.maar was het verschil weer groot en kwam de kleur weer echt weer goed er uit.Een gewoon zeer dankbare kleur aan deze Buick.