• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Buick in de stal part 2

RST-Smurf

Detailing guru
25 mrt 2010
2.851
105
Vorige week zondag stond de Buick Park Aveneu weer op de dam hier voor de part2.In mei deze Yank ook al een keer gedaan.Maar er was toen nog zat over voor een 2de keer:party: .

En na een vage zomer en wat verzetten en uitstellen , was het dan toch weer zo ver.En stond er een wagen hier op de dam die ik graag weer terug zag.Waarom????Het resultaat wat er te behalen is is op deze wagen gewoon zow :heart_eyes: .

En dit keer waren we met z`n 3en.Dus we konden aan de slag gaan.


Maar eerst weer de voor foto`s :

DSCN5922.jpg

DSCN5924.jpg


Auto staat helaas in een boomrijke omgeving :

DSCN5926.jpg

DSCN5928.jpg

DSCN5931.jpg


De wielen konden ook wel weer wat aandacht gebruiken :

DSCN5929.jpg



Dus aan de slag gaan.Eerst de velgen met wat Spray & Rinse van PBW.Bandjes met de APC van PBW.En hiermee ook de rubbers ed. mee gedaan.Wagen afgespoeld.En de wagen gewassen met de SS&S van PBW.En met meer gaat het allemaal wel wat sneller :

DSCN5934.jpg


Spoelemmer na :

DSCN5935.jpg

DSCN5941.jpg



Ook de wagen nog ingespoten met de Glue en Tar remover van Valet Pro.Wederom weer flink afgespoeld.En de wagen gedroogd.

Vervolgens de wagen in de schuur hiernaast gezet en begonnen met kleien.En aangezien Gijs nog de klei set van Mothers had zijn we hiermee aan de slag gegaan in combinatie met de S&W van PBW.Maar op de motorkap en dak zaten allemaal van deze "plekken" :

DSCN5938.jpg


En vergroot :

DSCN5939.jpg


Wat het was???Geen idee.Ging niet weg met het kleien.En na wat proberen de wasbenzine erbij gehaald en voorzichtig met een doekje aan de gangs gegaan.Ging er mee weg maar spul had wel de blanke lak aangetast :

DSCN5944.jpg

DSCN5945.jpg


Na het kleien een rondje wagen gedaan :

DSCN5947.jpg

DSCN5948.jpg

DSCN5951.jpg



Hierna de delen aan de wagen afgeplakt die we niet met polijstmiddel wilden hebben.En een testspotje gemaakt.En uitgekomen op een heavy green pad met Mezzo en de Light green met Finale.

Zelf me bezig gehouden met de bumpers en het chroomwerk :

DSCN5956.jpg


Terwijl Riccardo en Gijs met de Daps de grotere delen beetnamen :

DSCN5957.jpg


Na de bumpers en het chroom me bezig gehouden met de koplampen , voor :

DSCN5958.jpg


Na een wollenpad met Inizio en heavy green met Mezzo en Light green met finale :

DSCN5961.jpg


En ondertussen ging Badlap gewoon lekker door :

DSCN5962.jpg


En omdat we in een andere ruimte stonden dan m`n eigen stal , had ik een tijdelijke werkbankje gemaakt :

DSCN5963.jpg


Vervolgens is de Black Hole van PBW aangebracht vervolgd door de EX-P van PBW.Velgen zijn ook nog gekleid in de tussen tijd en voorzien van een laagje Wheelsealant van PBW.De bandjes in de Bold N Brigth van PBW.Trims en rubbers in de Trim Restorer van PBW.Raampjes met de glascleaner van Meg.

En dan heb je aan het eind van de dag :

DSCN5966.jpg

DSCN5968.jpg

DSCN5972.jpg

DSCN5973.jpg


En wat reflectieshots :

DSCN5974.jpg

DSCN5975.jpg

DSCN5976.jpg


Helaas zat er gewoon veel lakdefecten op de wagen.En is het gewoon niet haalbaar voor een 100% correctie.maar was het verschil weer groot en kwam de kleur weer echt weer goed er uit.Een gewoon zeer dankbare kleur aan deze Buick.
 
Prachtig resultaat! Wagen is in die paar maanden toch wel weer snel achteruit gegaan kwa lak. Kleur is echt toppie.
 
Netjes weer, maar wel jammer dat de eigenaar het kennelijk nog niet begrepen heeft :confused:

Als hij weer zo'n periode weg blijft zitten we vol in de winter, waxlaagje zou dan geen overbodige luxe geweest zijn

Hans
 
Eigenaar wast hem regelmatig en heeft dacht ik in de tussentijd opnieuw de BH en de EXP erop gezet.En doet alles handmatig.Maar gaat niet zo ver als de meeste hiergaan.

Maar de beste man woont in A`dam.En helaas heeft die de parkeerplekken niet voor het uitzoeken en staat die in een boomrijke omgeving;)
 
Tja wat moet ik zeggen ??

Word er gewoon weer stil van...

TOP jongens ziet er weer super uit !!!
alleen idd, hij was/is wel weer hard achteruitgegaan na de eerste keer....
 
De Buick ziet er weer top uit jongens!
Ook het chroom en koplampen zijn weer lekker opgeknapt!

mocht er een part3 komen ga ik sowieso weer proberen vrij te krijgen en de hele ratseplan :D
 
Wat een enorme lap zeg! Dat zijn heel veel vlakjes van ongeveer 30 x 30 centimeter!
Wel bijzonder mooi geworden.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het interieur van die auto.
 
Het was me weer een waar genoegen om de Amerikaan in de stal te mogen parkeren. We hebben met z'n drieën nog behoorlijk wat werk gehad aan de wagen. Deze had dan ook weer 15k extra op de teller sinds de eerste detail...
De BBQ was ook nog geslaagd ondanks dat deze in het begin niet wilde fikken... Zelfs de BBQ heeft nog een kleine detail ondergaan en is nu klaar voor de winter :)

Wederom ben ik super tevreden met het resultaat!