• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Buiten een coating aanbrengen

greenman

Detailing chief
9 okt 2011
371
88
44
Ik wil van de zomer me auto weer aanpakken,Hellaas moet ik de coating buiten brengen maar kan wel schaduw opzoeken en als ik klaar ben de auto in een parkeergarage in de stad zetten
Ik zat te denken aan de One Evo of de SI3D Over de laaste lees ik veel goed maar er werd mij aangeraden om voor de One Evo te gaan
Nu zit er CQuartz U.K. 3.0 op sinds augustus maar de is al een paar maanden weg
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
De Gyeon EVO lijn is nieuw sinds dit jaar en verbeterde versie en geschikt om buiten aan te brengen.

Vind zelf de Pure iets prettiger dan de One.
 
Eens met @GeBas , de Pure is iets makkelijker te verwerken. Ik heb dit voorjaar de One Evo buiten aangebracht, ging prima. Wel je gezond verstand gebruiken en wachten op een bewolkte windstille dag. Dan kan je weinig gebeuren.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb vorige weekend Pure aangebracht, binnen, maar laat het echt geen 10 min zitten want je poetst je een ongeluk.
 
Dat vind ik eigelijk het lastige,bepalen wanneer je kan afnemen
Op licht grijs vond ik het vorig jaar moelijk te zien
 
Ik neem vrijwel altijd direct af. Nooit te lang wachten. En helemaal niet als het al wat warmer is.
Ik heb zelf al 3 of 4x buiten een coating van Gyeon aangebracht. Ging allemaal probleemloos. Zo lang je maar in de schaduw staat. Het een beetje bewolkt is. En het belangrijkste... droog en niet vochtig!
Na een aantal uur nalopen met Gyeon Cure. En klaar. :)

 
  • Leuk
Reactions: Rémon
De coating die ik vorig jaar aanbrag ging ook makkelijk buiten paar seconden laten drogen en afnemen maar misschien te snel afgenomen?
Ze zeggen dat me huidge coating 2 jaar zou moeten natuurlijk is dat bijna nooit zo en zou een jaar al prima zijn maar ook dat haalt ie nee hellaas
 
Dan is er toch wel iets mis gegaan hoor, dat probleem ga je met andere coatings ook krijgen lijkt mij...
 
Die heb ik al een keer gehad wou juist een keer iets anders maar wat ik eerder zei ik denk dat eerder belangrijker is om te weten wanneer ik hem moet afnemen zodat ik hem misschien juist niet te snel afneem
 
Vandaag een 2 serie gedaan met Cancoat EVO. Ivm met mooie weer en geen schaduw toch gekozen om hem in de garage te zetten. Uitpoetsen moet idd snel gebeuren.

Maar planning was buiten te doen.
 
Die heb ik al een keer gehad wou juist een keer iets anders maar wat ik eerder zei ik denk dat eerder belangrijker is om te weten wanneer ik hem moet afnemen zodat ik hem misschien juist niet te snel afneem

Afnemen als je het regenboogeffect ziet, dat gaat doorgaans heel snel, zeker met deze temperaturen. En door het jaar heen je coating af en toe onderhouden met een laagje Cure, Ceramic detailer en Bathe+ (om in de Gyeon lijn te blijven).
 
Bij de Gyeon coatings raadt men aan om het regenboog effect helemaal niet af te wachten, maar juist onmiddellijk na aanbrengen af te nemen.
Indien de coating het niet naar behoren doet, kunnen daar verschillende oorzaken voor zijn zoals onder andere:
De lak onvoldoende ontvet voor het aanbrengen van de coating, of de wagen dag in dag uit buiten geparkeerd staat kan ook een grote rol spelen.
 
Het is maar net wat je doel is, wat je ervaring is.

Heb met beide ervaring zowel in de oude serie als in de nieuwe EVO serie.
Ik vind de nieuwe Pure EVO erg prettig aan te brengen, zuiniger in gebruik. Voor beide soorten geldt goed afnemen, controleren, afnemen.

De One Evo is ook prima. Iets andere glans, iets minder duurzaamheid. Maar als je auto altijd binnen straat is ie prima.
 
Bij de Gyeon coatings raadt men aan om het regenboog effect helemaal niet af te wachten, maar juist onmiddellijk na aanbrengen af te nemen.

Klopt, al raden ze het ook niet af. Aangezien de topicstarter bang was te snel af te nemen heb ik dit als advies gegeven. Het voordeel is met de nieuwe Evo coatings dat je ook even meer verwerkingstijd hebt. En dat regenboogeffect is soms al na 1 minuut te zien. Mijn eigen ervaring met de One Evo is overigens dat die prettiger afneemt als je ‘m iets langer laat zitten. Bij de Pure Evo maakt dat in mijn beleving eigenlijk niet uit.
 
Vandaag de auto gepolijst in 2 stappen en afgenomen met prep en morgen ga de auto wassen met dreft en daarna weer goed afnemen met prep en dan de Pure aanbrengen is 1 stap genoeg?