• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bumper van zwart naar grijs, wit door botsing! Wat nu?

20harmen20

Detailing rookie
2 feb 2011
9
0
Hallo mede forumers,

Mijn probleem:

Een tijd terug ben ik van achter aangereden en toen heeft mijn bumper een rare beweging gemaakt waardoor deze nu lichter van kleur is. Het zelfde effect wanneer je een stuk plastic buigt, het word wit. Nu was mijn vraag: Hoe krijg ik deze weer mooi zwart? Want het staat zo lelijk een licht grijze bumper. Ik heb al meerdere producten geprobeert, maar niks werkt echt super. Nu las ik ergens dat je met een brander erop misschien de kleur terug kunt halen? Wie helpt me?

Foto komt z.s.m.

Groeten Harmen

Met een hitte föhn kan het lukken ja, de plastiek lichtjes opwarmen. Let wel op dat je de boel niet doet smelten, werk voorzichtig dus.

Dit werkt wel niet voor alle soorten plastiek, de een zal er dus meer geluk mee hebben als de andere.

Strerk verweerd kunststof kan je weer helemaal mooi zwart krijgen dmv fohnen,zogauw het zwart opkleurt,niet meer op dat deel verder gaan,omdat op dat punt het kunststof te warm kan worden zodat de structuur er aan (kan)gaan.

Met producten zal je deze schade's niet kunen maskeren,enige manier is de gehele bumper te fohnen.

Bedankt voor de snelle reacties!!

Ik heb van meerdere merken producten gebruikt:

# Nielsen
# Mequair
# Poorboys
# Sonax

Ook heb ik lijnolie geprobeerd en nog zon soort goedje..