Hallo, mijn baas heeft een zwarte bmw 1 reeks amper een maand en heeft al schade gereden.
Hij heeft iets met de bumper geraakt waardoor er aan de linkerzijde diepe krassen zijn en ook de koplamp heeft een hoekje geschaafd.
De schade is door een expert op 2000€ gesteld, nieuwe bumper, nieuwe koplamp en spuiten.
Nu heb ik voorgesteld om zelf eerst eens te proberen en zo een hoop geld in de zakken te houden, mislukt het kan hij het nog altijd herstellen.
De koplamp is volgens mij perfect te herstellen door te wetsanden en dan terug te polieren maar over de bumper heb ik wat vraagjes.
Zou ik met de volgende werkwijze een degelijk resultaat krijgen?
- ik tape alles mooi af behalve het stuk bumper waar de schade is.
- eerst lichtjes op schuren en ontvetten.
- de diepe krassen wat opvullen met plamuur, daarna mooi opschuren
- primer spuiten, daarna lichtjes opschuren
- kleur spuiten 2 a 3 lagen
- blanke lak en lichtjes uit nevelen
- wetsanden iets groter dan wat herspoten is
- met de dap900 en de nodige flesjes aan het werk gaan om weer mooie glans te krijgen
Producten die ik heb zijn Meguiars M80, M82, M105 en M205 en dan de Monello Mezzo en finale. Ook heb ik nog een rotary tot de beschikking, al heb ik daar wel niet echt ervaring mee.
Ik vind van mezelf dat ik wel enige handigheid heb dus durf er wel aan beginnen, alleen weet ik niet of ik de juiste methode hanteer.
Graag tips en raad
^ Foto's zal ik nog proberen bij te voegen, deze middag vergeten te nemen.
Hij heeft iets met de bumper geraakt waardoor er aan de linkerzijde diepe krassen zijn en ook de koplamp heeft een hoekje geschaafd.
De schade is door een expert op 2000€ gesteld, nieuwe bumper, nieuwe koplamp en spuiten.
Nu heb ik voorgesteld om zelf eerst eens te proberen en zo een hoop geld in de zakken te houden, mislukt het kan hij het nog altijd herstellen.
De koplamp is volgens mij perfect te herstellen door te wetsanden en dan terug te polieren maar over de bumper heb ik wat vraagjes.
Zou ik met de volgende werkwijze een degelijk resultaat krijgen?
- ik tape alles mooi af behalve het stuk bumper waar de schade is.
- eerst lichtjes op schuren en ontvetten.
- de diepe krassen wat opvullen met plamuur, daarna mooi opschuren
- primer spuiten, daarna lichtjes opschuren
- kleur spuiten 2 a 3 lagen
- blanke lak en lichtjes uit nevelen
- wetsanden iets groter dan wat herspoten is
- met de dap900 en de nodige flesjes aan het werk gaan om weer mooie glans te krijgen
Producten die ik heb zijn Meguiars M80, M82, M105 en M205 en dan de Monello Mezzo en finale. Ook heb ik nog een rotary tot de beschikking, al heb ik daar wel niet echt ervaring mee.
Ik vind van mezelf dat ik wel enige handigheid heb dus durf er wel aan beginnen, alleen weet ik niet of ik de juiste methode hanteer.
Graag tips en raad