• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bzguy : 1997 Jaguar XJ6 Sport 3.2

zuidwest10 zei:
Jag is niet meer,koste teveel!!!!belasting voor ons wegennet.en 1,96 per liter damn!!!

Zeer jammer : de mijne ligt gelukkig op LPG (66 cent/L), wegentaks is jaarlijks 1100 EUR, verzekering 350 EUR.

is mijn "daily driver", gewoon de ZALIGSTE auto die er is voor dagelijks gebruik :) !

Van zodra de Jag volledig gedetailed is komt er een leaper op ; some like it, some don't, maar ik ben er fan van :)

In afwachting van de komst van een Audi A5 (zie andere thread) deze voormiddag de tijd genomen om het motorcompartiment van mijn Jaguar proper te maken.

Heb helaas geen 'VOOR'-foto's, was er te snel bij om aan de slag te gaan ;)

Heb ook de beschermkap van de uitlaat-collector afgenomen, die was zeer vies : spatjes, warmtebestendige laklaag niet meer mooi, dus die heb ik ook aangepakt : opgeschuurd, ontvet, 3 laagjes warmtebestendige zilvergrijze lak :)

Laten uitharden en teruggeplaatst :)

Toestand beschermkap VOOR :

P1050343.webp

En het motorcompartiment NA een uitgebreide poetsbeurt met APC 1:5, afgespoeld met water (met draaiende motor), nagedroogd, laagje Trim Restorer.

Je kunt ook duidelijk de nette beschermkap zien (onderaan de motor, laatste foto)

P1050344.webp

P1050346.webp

Vandaag dan wat verderdoen aan de Jaguar : is een heeeeeeele grote auto, dus dat zal zijn tijd nodig hebben ; voor mij geen probleem :)

Wagen eerst en vooral gefoamd met Supa Snow Foam & Autobrite Foam Lance

P1050713.webp

Wat laten weken en vervolgens afgespoeld & afgedroogd met Delirium.

Vervolgens de neusgril verwijderd, en de achterlichten ; op die manier kan ik overaal aan bij het polijsten :)

De sierlijst op de achterklep kon ik niet verwijderen, kon ik te moeilijk aan :(

P1050714.webp

P1050715.webp

Auto gekleid, vervuiling viel erg mee, de Jag is immers al 15 jaar oud en blijkbaar steeds goed onderhouden geweest :)

P1050724.webp

Dan een rondje rond de wagen om de schade vast te stellen :
- wat 'veeg'-krassen
- afwaterings-markeringen
- ingebakken vogelpoep
- her en der wat swirls

P1050716.webp

P1050718.webp

P1050720.webp

P1050722.webp

Dan afgetaped, hele klus maar is wel nodig ; her en der nog wat zo gelaten (spiegels enz), die komen later aan bod :)

Het is duidelijk te zien dat er al wat meer glans is na het kleien.

P1050726.webp

P1050727.webp

Gisteren & vandaag dus de eerste polijstronde afgewerkt : het was al vrij duidelijk dat het Inizio & Geel moest zijn : op de motorkap, kofferklep, dak en wat specifieke plaatsen 2 hits nodig gehad !
Op de deuren en flanken volstond 1 hit.

Wagen vervolgens in foam gezet (had nog een flesje Supernatural), afgespoeld met hogedruk-reiniger en afgedroogd.

Dit is het voorlopige resultaat :
P1050729.webp

Heb de grille vooraan teruggeplaatst, nummerplaten ook, straks de achterlichten terugplaatsen, want we hebben morgen de wagen nodig ;).

Maandag doe ik verder met Mezzo & Oranje :)

Blijven mooie auto's... [droommodus aan] .....ooit... [droommodus uit]...
Ook mijn ervaring dat van die snoeiharde lak.
Heb ooit een Jag XK8 gedaan (moest in 1 dag, o.a. hele auto 3 hits geel en Inizio)..had achteraf niet eens meer zin om een showoff te schrijven.

Maar wat zijn Jag's toch mooie auto's...:love