• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cabriodak

Peter Jansen

Detailing addict
5 jun 2008
602
62
Goedenmiddag iedereen,

Er is mij gevraagd om een auto te detailen. Een cabrio. En daarin zit dus het probleem.

Via pB heb ik het daar al met Dennis over gehad, echter ik zou wel eens willen weten wat jullie daaraan doen. Was eigenlijk niet van plan om er het 1 en ander voor aan te schaffen... Is gewoon mee wassen dan de enigste optie of zijn er ook nog andere ?? Ikzelf dacht aan wassen en dan met APC 1:10, maar volgens Dennis moet je hem dan weer gaan beschermen met een ander middeltje.

Heeft 1 van jullie misschien een ander idee ??

Groet, Peter
 
Helaas Dennis heeft gelijk, na het grondig wassen van een cabriokap dien je zekers een beschermende laag aan te brengen. Als je de kap echt wil schoonmaken kun je dit doen met APC of beter een echte cabrioreiniger. maar zodra je dit hebt gedaan is zeker de water,vuil en beschermende laag verdwenen. de kap zou zelfs kunnen verkleuren, mos en alg hebben vrij toegang tot de vezels, en de waterafstotendelaag is weg.

Half werk doen we niet, dus als je zo klus tot je neemt moet er zeker van zijn dat je hem ook aan kunt: dus zorg dat je de juiste spullen in huis hebt staan. Tip meguiars heeft onlangs een hele nieuwe lijn hiervoor op de markt gebracht, maar je kunt ook de spullen uit de marine lijn van meguiars hiervoor gebruiken.

succes;)
 
De cabrio die wij laatst gedetailed hebben, daar hebben we de cabriokap eerst met APC behandeld en daarna voorzien van 2 lagen Ragg Topp Protectant. Alles hangt er gewoon vanaf hoe vies de kap is. Er zijn ook complete sets voor reinigen en beschermen. Vaak is een lichte beurt met APC genoeg om het dak schoon te krijgen (eerst afborstelen met een zachte borstel), daarna goed (laten) drogen, daarna behandelen met protectant. Voor een cabriodak reken ik extra in verband met de speciale producten die er voor nodig zijn.
 
Nu vind ik dit in de shop:

https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Convertible_Cabriolet_Weatherproofer_500ml_G2112EU_101143

Is dit voldoende na een reinigingsbeurt met APC 1:10 ???

En hoe moet ik dit verwerken ???

Groet, Peter
 
Ik heb alleen ervaring met de Ragg Top Protectant, maar ik vermoed dat de meeste producten hetzelfde verwerken (op de Shining Monkey Fabric Protector) staat dezelfde verwerking als op de Ragg Top. Kap moet echt droog zijn, daarna met het product insprayen vanaf een afstand van 20 a 30 centimeter, voor een 2e laag 15 tot 30 minuten wachten. Goed geventileerd werken en lakwerk en ramen meteen schoonmaken. Daar is het niet zo'n prettig goedje voor ;)

Zoals ik al zei, als het dak normaal vervuild is, dus geen mos en andere rare vlekken, dan kun je het gewoon af met APC en daarna behandelen met een protectant, eerst even het dak afborstelen met een schone zachte borstel om het grovere vuil er af te halen. De protectant zorgt er weer voor dat ook het cabriodak een mooie beading krijgt zoals de hele gedetailde auto, en dat is wel zo mooi natuurlijk! :ja
 
Heb toch maar een fles bestelt. Vind namelijk ook dat ik geen half werk mag en kan leveren. Wel mooi is, dat de klant dacht dat ik in een uur of 4 wel klaar zou zijn.rofl rofl

Iedereen bedankt voor het meedenken !!!

Groet, Peter