• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cabriokap

Cabrio

Detailing addict
8 jun 2012
6
60
Voorne Putten
Hallo allemaal,

Ik heb sinds deze week een nieuwe kap op mijn Megane, van stof in de kleur zwart.
Overigens perfect geregeld via firma Hame in Rotterdam via de verzekering.

Mijn vorige kap was van pvc en de achterruit van kunststof zat na 10 jaar onder de krassen en was bijna ondoorzichtig.

Uiteraard wil de nruit van de nieuwe kap netjes houden.
Wat kan ik het beste doen/gebruiken voor het swirlvrij houden van de ruit?
Eraf blijven? :confused:

En is het nu al raadzaam om de stoffen kap te beschermen?
Lees goede verhalen over 303 Fabric om waterafstotend te maken eventueel.

Bij voorbaat dank voor suggesties!

Gr, Frank
 
ik heb zelf ook een stoffen kap en moet tot mn spijt zeggen dat ik er ook te weinig aandacht aan besteed.

wat ik wel weet met een plastic ruit, dat als je hem opvouwt er een schone handoek op/tussen moet leggen zodat de ruit niet opvouwt en gaat krassen op elkaar.
 
Achterruitje van een Megane is uitritsbaar en kost niet zo heel veel, is ook los vervangbaar zonder vervangen van de hele cabriokap.

Gewoon goed bijhouden, hij wordt vanzelf mat, das de eigenschap van het materiaal tov uv licht en het schuren tussen de lagen onderling bij het inklappen.

Laatste zou je idd met een handoek oid tegen kunnen houden.
 
:cool: Goeie tip van die handdoek , zorg er wel voor dat ie vooral ...ZACHT is , anders maakt ie ook krasjes .

Ik verkies liever een ruwe handdoek(lekker scrubben) , maar dat is dan wel om me af te drogen na het douchen :D
 
Je woont in Brielle. Dat is vlakbij Carclean. Ik zou even bellen voor een afspraak en hen laten kijken.

Zelf heb ik geen ervaring met kappen. Wel denk ik dat nu reeds beschemen geen kwaad kan, want daardoor zul je denk ik voorkomen dat ook deze kap (hard) achteruit gaat. Je wilt het natuurlijk een beetje mooi houden.

Je moet alleen even weten wat je er mee moet doen. Daarom zou ik langs CarClean rijden, want je woont om de hoek, zij kennen alle producten uit ervaring = goed advies!!

Geen foto van je auto??

Aficior
 
Bedankt voor de reacties, zal een keer langs carclean rijden.

Het blijft kuntstsof dus inderdaad onder invloed van zon zal het materiaal uitzetten en krimpen,
dat merk je al als de zon er een tijdje op staat, de ruit kan je dan verder "indrukken" en als het wat kouder is staat de ruit iets strakker.

Gisteren ook nog even Hame gebeld, maar die zweren bij warm water met groene zeep om de kap netjes te houden en bijvoorbeeld vogelpoep te verwijderen.
Volgens hen is het niet nodig de kap te behandelen met een waterafstotend product.


Toch als je die filmpjes ziet over 303 Fabric protect dan parelt het water er direct vanaf, ben alleen benieuwd hoe lang.
 
De 303 fabric heb ik ook eens gebruikt op een sonneland stoffen cabrioletkap, en dit was het resultaat:

Helaas was dit van korte duur, Een maand later was de Beading al weer verdwenen van de kap. Of ik heb iets verkeerd gedaan. of ik had te hoge verwachtingen. Ik baalde er wel van, want goedkoop is het product niet. Sinds die tijd behandel ik het stof ook niet meer. Gewoon wassen, en bij ernstige vervuiling ga ik er met de extractor gevuld met warm water overheen.

Ik heb ook een plastic ruitje in de kap. Deze polijst ik gewoon met monello. De eerste keer heb ik het ruitje gepolijst met mezzo, nu is alleen een finale vaak al voldoende. Goed opletten bij het inklappen van de kap helpt hier ook wel bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator: