• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cabrioklap behandelen

DetaiLeo

Detailing guru
15 jun 2020
416
138
45
Heerenveen
Enig avies gevraagd.

Ik wil binnenkort een stoffen cabrio top cleanen en impregneren.

Stappenplan:

Schoonmaken van de kap met een milde shampo of groene zeep
Afplakken/dekken overige delen
impregneren

Vragen:

Moet de kap helemaal droog zijn alvorens je gaat impregneren?
Welke impreneer product moet ik gebruiken Gyeon Q² FabricCoat / 303 / of toch wat anders?
Wat mis ik nog in mijn stappen....
 
GEEN groene zeep
WEL droog, echt door en door droog
303 kan, Fabric houdt langer
beide fohnen tot de geur bijna weg is
 
thnx @RedCat had zeker gezocht vooraf deze post te plaatsen, maar kon het complete antwoord niet vinden.

Bedankt voor je aanvullingen / tips

Wassen met een normale ph shampoo volstaat?
Fohnen hoor ik voor het eerst, dat is om de Fabric goed in te laten "branden" laten inwerken / drogen is geen optie?
 
Normale shampoo zonder toevoegingen of lichte oplossing APC
Bij groene aanslag een lauwwarm sopje van Biotex en daarna goed spoelen

verwarmen helpt omdat de deeltjes zich mogelijk beter hechten en richtten (lotus effect)
 
  • Leuk
Reactions: Rob-RS
Voor mijn cabriodak gebruik ik de set van autoglym

https://www.carclean.com/nl/exterieur/onderhoud-en-bescherming/cabriodaken/autoglym

eerst geef ik het dak een wasbeurt , daarna gebruik ik de set .
in deze set is produkt met soort schuurspons met produkt , om dak goed zuiver te maken , dus te reinigen
na het reinigen goed afspoelen en met waterstofzuiger het dak droogzuigen , dak is dan helemaal zuiver en zeepvrij
vervolgens het dak goed nat maken met zuiver water
hierna gebruik ik het 2e produkt om het dak te beschermen , impregneren .
het dak goed laten drogen

ik heb wel geen ervaring met andere produkten , ben zeer tevreden over deze produkt set
de prijs is wel iets hoger dan andere , maar heeft wel langdurige werking en het water springt ervanaf
 
Dat was maar om een voorbeeld te geven van de producten op de officiële maguiars website waar er doorgaans een betere uitgebreidere uitleg van de producten staat.
Probeer je iemand te helpen door ander dan "gebruik de zoekfunctie " te posten:rolleyes:
Ik heb ze verwijderd.
 
  • Leuk
Reactions: Brad