Jawel, we hadden het druk de afgelopen week.:ja
Maandag 11 augustus samen met de eigenaar op locatie een quick exterior detail uitgevoerd op een Caddilac coupe deville. Deze schitterende Amerikaan is in 1960 gebouwd en twintig jaar geleden geïmporteerd uit Minnesota. Deze Amerikaan heeft inmiddels 50000 mile afgelegd en is een aantal jaren geleden voorzien van een volledig nieuwe laklaag.
Bij aanvang was de auto al in buitengewoon goede staat. De eigenaar wilde graag iets meer glans en diepte in de lak en er moesten wat hologrammen, van een eerder door iemand anders uitgevoerde poetsbeurt:klap, worden verwijderd. De auto was voor aanvang al door de eigenaar gewassen. Het interieur heeft geen behandeling gehad.
er moest flink worden doorgewerkt aangezien er niet veel tijd was en er tussendoor nog twee flinke regenbuien vielen]-0. Voor de behandeling van deze zes meter lange limousine was in totaal 7 uur beschikbaar.
De volgende stappen zijn uitgevoerd:
Hierna moesten we snel weer van het huis van de eigenaar naar de stalling rijden, aangezien er al weer een regenbui op komst was. Aldaar gelukkig nog wel een aantal na foto's kunnen maken. Gezien de tijdsdruk zijn er voor en tijdens het proces (helaas) geen foto's gemaakt.
Direct na de laatste polijststap werden we overvallen door een fikse regenbui. Onderstaand is te zien dat ook zonder een beschermende wax- of sealantlaag een gepolijste auto best al een flinke beading heeft.
Twee rondjes Caddilac eindresultaat (Ik weet dat forumregeltechnisch ik eigenlijk maar 1 rondje mag laten zien, maar naar mijn bescheiden mening is dit zo'n schoonheid dat ik zo vrij ben geweest toch 2 rondjes te plaatsen:
Maandag 11 augustus samen met de eigenaar op locatie een quick exterior detail uitgevoerd op een Caddilac coupe deville. Deze schitterende Amerikaan is in 1960 gebouwd en twintig jaar geleden geïmporteerd uit Minnesota. Deze Amerikaan heeft inmiddels 50000 mile afgelegd en is een aantal jaren geleden voorzien van een volledig nieuwe laklaag.
Bij aanvang was de auto al in buitengewoon goede staat. De eigenaar wilde graag iets meer glans en diepte in de lak en er moesten wat hologrammen, van een eerder door iemand anders uitgevoerde poetsbeurt:klap, worden verwijderd. De auto was voor aanvang al door de eigenaar gewassen. Het interieur heeft geen behandeling gehad.
er moest flink worden doorgewerkt aangezien er niet veel tijd was en er tussendoor nog twee flinke regenbuien vielen]-0. Voor de behandeling van deze zes meter lange limousine was in totaal 7 uur beschikbaar.
De volgende stappen zijn uitgevoerd:
- Gekleid met PoorBoys klei en Spray and Wipe
- Testspot gemaakt en uiteindelijk gekozen voor de volgende polijsthits:
- Flex PE14-2 150: Monello raffini witte polishing pad met Monello Mezzo
- Dap900: Monello CCS light green light polishing pad en Monello CCS zwarte finishing pad met Monello Finale
- Lak gevoed met Mothers Glaze
- Lakbescherming aangebracht middels Collinite 915 Marque 'd elegance
- Finishing touch met Nanolex Final Finish
- Chroom gereinigd met PoorBoys Professional Polish
Hierna moesten we snel weer van het huis van de eigenaar naar de stalling rijden, aangezien er al weer een regenbui op komst was. Aldaar gelukkig nog wel een aantal na foto's kunnen maken. Gezien de tijdsdruk zijn er voor en tijdens het proces (helaas) geen foto's gemaakt.
Direct na de laatste polijststap werden we overvallen door een fikse regenbui. Onderstaand is te zien dat ook zonder een beschermende wax- of sealantlaag een gepolijste auto best al een flinke beading heeft.
Twee rondjes Caddilac eindresultaat (Ik weet dat forumregeltechnisch ik eigenlijk maar 1 rondje mag laten zien, maar naar mijn bescheiden mening is dit zo'n schoonheid dat ik zo vrij ben geweest toch 2 rondjes te plaatsen: