• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chevrolet Stylemaster 1947 mild custom exterior detail

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
53
Afgelopen vrijdag op locatie een schitterende Chevrolet Stylemaster mild custom uit 1947 onder handen mogen nemen voor een exterieur detail. Deze wagen is een paar jaar geleden volledig gerestaureerd en opnieuw gespoten. Door niet helemaal de juiste wasmethode toe te passen en een keer in de te was zetten zonder vooraf de auto te wassen (laat staan te kleien):|~* waren er diverse (lichte) swirls in de lak verschenen en dat is bij zo'n prachtbak toch eeuwig zonde. Vandaar dat de huidige eigenaar (medeforummer Style) mij had gevraagd of ik een keer wilde helpen om de auto weer in showroomstaat te brengen. Uiteraard heb ik daar geen nee tegen gezegd! De binnenkant had geen geen behandeling nodig aangezien die in nieuwstaat was. (Auto staat altijd binnen, afgedekt en er wordt alleen bij mooi weer mee gereden)

Voor deze klus hebben we de beste (kuch) dag van de afgelopen week uitgezocht. Het heeft namelijk de hele dag geregend terwijl het de rest van de week prachtig weer was.[:diablo] Maar dat mocht de pret niet drukken. De auto paste niet helemaal in de garage, daarom had de eigenaar een partytent voor de garage geplaatst.

We hadden weinig tijd. We hadden namelijk maar 1 dag (± 8 uur, 10.00-18.00 uur) voor deze detail, aangezien de eigenaar graag de volgende dag naar een meeting wilde met een op en top glimmende Chevy. Daarom samen flink doorgewerkt.

Toen ik om 10.00 uur arriveerde had de eigenaar net de auto helemaal gewassen.

Vervolgens hebben we de volgende stappen gedaan:
- kleien met Poorboys Polyelastic Clay met als glijmiddel Spray and Wipe. Met kleien kwam er nagenoeg geen vervuiling van de lak.
- testspot gemaakt op het linker spatbord (wat overigens een horizontaal vlak heeft waar de motorkop van de gemiddelde middenklasser een puntje aan kan zuigen:-b ). De lak was vrij gemakkelijk te corrigeren. we konden dan ook volstaan met 1 hit Mezzo op groene Monello hexa heavy polishing pad en 1 hit Finale op Monello lichtgroene CCS pad. Vervolgens de beide voorspatborden en de motorkap (zeg maar gerust gewelf) met de DAP900 op deze wijze gedaan. Vanwege de tijdsdruk de rest van de auto voor de Mezzo en groene Monello hexa heavy polishing pad toch de PRO900 maar gepakt en daarna afgewerkt met de DAP900 en Finale op Monello lichtgroene CCS pad.
- lak gevoed met Poorboys Black Hole
- 1 laag EX-P aangebracht (geen tijd meer om een tweede laag te zetten)
- afgetopt met Collinite 915
- Chroom gedaan met Auto Finesse Mercury Metal Polish
- Banden gereinigd met Poorboys APC 1:10, afgespoeld met water en gevoed met Meguiars Endurance High Gloss Tyre Gel

Al met al een hele leuke klus, bij een zeer gastvrije eigenaar.

En toen was het 17.30 uur en werd het zowaar droog! En dat gaf ons de mogelijkheid toch nog een paar na-foto's te maken, die we nu met jullie kunnen delen:party: :

De Chevy bij aankomst van ondergetekende:
IMG_0131_zps154919b5.jpg


De hele auto had wat lichtere en zwaardere swirls:
IMG_0597_zpsc317a47e.jpg

IMG_0592_zps20ed9262.jpg


Thunderbird in action:
IMG_0600_zps0a8df8ee.jpg


Patrick (Eigenaar) geconcentreerd bezig met het uitbuffen van de Mezzo:
IMG_0603_zpsd29c85f9.jpg


Het resultaat na afloop, waarbij de flakes weer aardig tot hun recht kwamen:
IMG_0606_zpsed385d9f.jpg

IMG_0618_zps3378be2a.jpg


En dan nu uit de (voor mij) 4 welbekende hoeken;

Rechtsvoor (Mods vergeef mij dat ik 3 foto's plaats terwijl één ook voldoende is, maar ik vind deze auto zo'n schoonheid voor het oog dat ik één keer afwijk en het niet kan laten om drie plaatjes van rechtsvoor te posten):
IMG_0133_zpsa671d608.jpg

IMG_0611_zpsf9eb5205.jpg

IMG_0607_zps737d4f9b.jpg


Linksvoor:
IMG_0613_zpscfa8503d.jpg


Rechtsachter (En voor de opmerkzame kijker: "Ja, ik was voor het nemen van de foto bij de rechterachterband een stukje vergeten met de bandendressing:cool: , maar dat heb ik nadien alsnog even gedaan):
IMG_0609_zps550262d2.jpg


En tot slot linksachter:
IMG_0614_zps60914e57.jpg


Vandaag nog een paar foto's van de eigenaar ontvangen die vandaag in het zonnetje zijn genomen:

Nog eentje van rechts voor:
P1040948_zps01319298.jpg


Eentje frontaal:
P1040946_zps5d0236d4.jpg


Van rechts:
P1040945_zps640060ad.jpg


En van links achter:
P1040943_zpsd1ccc0c7.jpg


Hier hebben we helemaal niets aan gedaan, maar is ook schitterend:
P1040955_zps901aa720.jpg
 
Heerlijke detail van een even heerlijke auto! Wat een mooie klassieker zeg! :)^ :heart_eyes:
Even een kleine kanttekening, binnen 8 uren hebben jullie EX-P en Collinite 915 aangebracht, zou er niet wat meer tijd tussen beide "moeten" zitten?
 
@IbizaSigno: Je hebt helemaal gelijk. Eigenlijk houd ik tussen twee lagen sealant of wax altijd 12-24 uur aan als tussentijd. Maar in dit geval hadden we maar 8 uur in totaal en was de keuze of 1 laag EX-P zo laten, of toch een laagje Collinite 915 aanbrengen. Uiteindelijk eerst een klein stukje gedaan met Collinite 915 en toen besloten om toch op de hele auto nog een laagje Collinte 915 aan te brengen omdat dat net even iets meer diepte in de kleur bracht en net iets meer glans gaf. Uiteindelijk zat er nu ongeveer 2 uur tussen de EX-P en de Collinte 915. En ja ik weet dat dat eigenlijk te kort is, maar het resultaat werd er toch nog net iets beter van.
 
Duidelijk verhaal, soms zit je gewoon met de tijd. Die je eigenlijk niet hebt. Evengoed, twee uur ertussen is al wel weer even en test maakt duidelijk. :)^
 
Net nog even een paar foto's bijgeplaatst die vandaag door de eigenaar in het zonnetje zijn gemaakt. Wilde ik jullie niet onthouden.