Afgelopen vrijdag op locatie een schitterende Chevrolet Stylemaster mild custom uit 1947 onder handen mogen nemen voor een exterieur detail. Deze wagen is een paar jaar geleden volledig gerestaureerd en opnieuw gespoten. Door niet helemaal de juiste wasmethode toe te passen en een keer in de te was zetten zonder vooraf de auto te wassen (laat staan te kleien):|~* waren er diverse (lichte) swirls in de lak verschenen en dat is bij zo'n prachtbak toch eeuwig zonde. Vandaar dat de huidige eigenaar (medeforummer Style) mij had gevraagd of ik een keer wilde helpen om de auto weer in showroomstaat te brengen. Uiteraard heb ik daar geen nee tegen gezegd! De binnenkant had geen geen behandeling nodig aangezien die in nieuwstaat was. (Auto staat altijd binnen, afgedekt en er wordt alleen bij mooi weer mee gereden)
Voor deze klus hebben we de beste (kuch) dag van de afgelopen week uitgezocht. Het heeft namelijk de hele dag geregend terwijl het de rest van de week prachtig weer was.[:diablo] Maar dat mocht de pret niet drukken. De auto paste niet helemaal in de garage, daarom had de eigenaar een partytent voor de garage geplaatst.
We hadden weinig tijd. We hadden namelijk maar 1 dag (± 8 uur, 10.00-18.00 uur) voor deze detail, aangezien de eigenaar graag de volgende dag naar een meeting wilde met een op en top glimmende Chevy. Daarom samen flink doorgewerkt.
Toen ik om 10.00 uur arriveerde had de eigenaar net de auto helemaal gewassen.
Vervolgens hebben we de volgende stappen gedaan:
- kleien met Poorboys Polyelastic Clay met als glijmiddel Spray and Wipe. Met kleien kwam er nagenoeg geen vervuiling van de lak.
- testspot gemaakt op het linker spatbord (wat overigens een horizontaal vlak heeft waar de motorkop van de gemiddelde middenklasser een puntje aan kan zuigen:-b ). De lak was vrij gemakkelijk te corrigeren. we konden dan ook volstaan met 1 hit Mezzo op groene Monello hexa heavy polishing pad en 1 hit Finale op Monello lichtgroene CCS pad. Vervolgens de beide voorspatborden en de motorkap (zeg maar gerust gewelf) met de DAP900 op deze wijze gedaan. Vanwege de tijdsdruk de rest van de auto voor de Mezzo en groene Monello hexa heavy polishing pad toch de PRO900 maar gepakt en daarna afgewerkt met de DAP900 en Finale op Monello lichtgroene CCS pad.
- lak gevoed met Poorboys Black Hole
- 1 laag EX-P aangebracht (geen tijd meer om een tweede laag te zetten)
- afgetopt met Collinite 915
- Chroom gedaan met Auto Finesse Mercury Metal Polish
- Banden gereinigd met Poorboys APC 1:10, afgespoeld met water en gevoed met Meguiars Endurance High Gloss Tyre Gel
Al met al een hele leuke klus, bij een zeer gastvrije eigenaar.
En toen was het 17.30 uur en werd het zowaar droog! En dat gaf ons de mogelijkheid toch nog een paar na-foto's te maken, die we nu met jullie kunnen delen :
De Chevy bij aankomst van ondergetekende:
De hele auto had wat lichtere en zwaardere swirls:
Thunderbird in action:
Patrick (Eigenaar) geconcentreerd bezig met het uitbuffen van de Mezzo:
Het resultaat na afloop, waarbij de flakes weer aardig tot hun recht kwamen:
En dan nu uit de (voor mij) 4 welbekende hoeken;
Rechtsvoor (Mods vergeef mij dat ik 3 foto's plaats terwijl één ook voldoende is, maar ik vind deze auto zo'n schoonheid voor het oog dat ik één keer afwijk en het niet kan laten om drie plaatjes van rechtsvoor te posten):
Linksvoor:
Rechtsachter (En voor de opmerkzame kijker: "Ja, ik was voor het nemen van de foto bij de rechterachterband een stukje vergeten met de bandendressing , maar dat heb ik nadien alsnog even gedaan):
En tot slot linksachter:
Vandaag nog een paar foto's van de eigenaar ontvangen die vandaag in het zonnetje zijn genomen:
Nog eentje van rechts voor:
Eentje frontaal:
Van rechts:
En van links achter:
Hier hebben we helemaal niets aan gedaan, maar is ook schitterend:
Voor deze klus hebben we de beste (kuch) dag van de afgelopen week uitgezocht. Het heeft namelijk de hele dag geregend terwijl het de rest van de week prachtig weer was.[:diablo] Maar dat mocht de pret niet drukken. De auto paste niet helemaal in de garage, daarom had de eigenaar een partytent voor de garage geplaatst.
We hadden weinig tijd. We hadden namelijk maar 1 dag (± 8 uur, 10.00-18.00 uur) voor deze detail, aangezien de eigenaar graag de volgende dag naar een meeting wilde met een op en top glimmende Chevy. Daarom samen flink doorgewerkt.
Toen ik om 10.00 uur arriveerde had de eigenaar net de auto helemaal gewassen.
Vervolgens hebben we de volgende stappen gedaan:
- kleien met Poorboys Polyelastic Clay met als glijmiddel Spray and Wipe. Met kleien kwam er nagenoeg geen vervuiling van de lak.
- testspot gemaakt op het linker spatbord (wat overigens een horizontaal vlak heeft waar de motorkop van de gemiddelde middenklasser een puntje aan kan zuigen:-b ). De lak was vrij gemakkelijk te corrigeren. we konden dan ook volstaan met 1 hit Mezzo op groene Monello hexa heavy polishing pad en 1 hit Finale op Monello lichtgroene CCS pad. Vervolgens de beide voorspatborden en de motorkap (zeg maar gerust gewelf) met de DAP900 op deze wijze gedaan. Vanwege de tijdsdruk de rest van de auto voor de Mezzo en groene Monello hexa heavy polishing pad toch de PRO900 maar gepakt en daarna afgewerkt met de DAP900 en Finale op Monello lichtgroene CCS pad.
- lak gevoed met Poorboys Black Hole
- 1 laag EX-P aangebracht (geen tijd meer om een tweede laag te zetten)
- afgetopt met Collinite 915
- Chroom gedaan met Auto Finesse Mercury Metal Polish
- Banden gereinigd met Poorboys APC 1:10, afgespoeld met water en gevoed met Meguiars Endurance High Gloss Tyre Gel
Al met al een hele leuke klus, bij een zeer gastvrije eigenaar.
En toen was het 17.30 uur en werd het zowaar droog! En dat gaf ons de mogelijkheid toch nog een paar na-foto's te maken, die we nu met jullie kunnen delen :
De Chevy bij aankomst van ondergetekende:
De hele auto had wat lichtere en zwaardere swirls:
Thunderbird in action:
Patrick (Eigenaar) geconcentreerd bezig met het uitbuffen van de Mezzo:
Het resultaat na afloop, waarbij de flakes weer aardig tot hun recht kwamen:
En dan nu uit de (voor mij) 4 welbekende hoeken;
Rechtsvoor (Mods vergeef mij dat ik 3 foto's plaats terwijl één ook voldoende is, maar ik vind deze auto zo'n schoonheid voor het oog dat ik één keer afwijk en het niet kan laten om drie plaatjes van rechtsvoor te posten):
Linksvoor:
Rechtsachter (En voor de opmerkzame kijker: "Ja, ik was voor het nemen van de foto bij de rechterachterband een stukje vergeten met de bandendressing , maar dat heb ik nadien alsnog even gedaan):
En tot slot linksachter:
Vandaag nog een paar foto's van de eigenaar ontvangen die vandaag in het zonnetje zijn genomen:
Nog eentje van rechts voor:
Eentje frontaal:
Van rechts:
En van links achter:
Hier hebben we helemaal niets aan gedaan, maar is ook schitterend: