Mijn schoonvader is gek van auto's. Hij vind een hoop auto's mooi, is altijd een beetje aan het kijken voor zijn volgende auto, maar die komt er dan niet omdat hij nog veel gekker is van zijn huidige auto. Die huidige auto is een riant uitgevoerde Zwarte CX-5 waar hij heel zuinig op is. Ik moet ook toegeven dat ik ,ondanks dat het een suv is, de CX-5 een hele knappe auto vind. Vooral de neus van het ding. Om mijn schoonvader eens te verrassen heb ik besloten om de auto eens helemaal aan te pakken. Polijsten om een paar krassen te corrigeren en een coating zodat hij langer van de wasbeurtjes kan genieten.
Vanmorgen vroeg om 8 uur stond hij voor me klaar.

Hij wordt regelmatig gewassen, altijd met de hand en nooit door de wasstraat, dus gemiddeld genomen staat hij er best netjes bij. Hij staat ook in een stevige laag wax, dus laten we eerst de wielen maar eens inspuiten en hem daarna in de BH snow foam zetten.
Voor degenen die willen weten hoe de nieuwe premium foamlans van AVA presteerd? Ik ben tevreden:

Hierna heb ik ijzer en teer aangepakt en de auto een stevige wasbeurt gegeven om zoveel mogelijk wax te verwijderen.
Dat er wat diepere krassen in zaten had ik al gezien, maar de swirl werd flink verdoezeld:

Dus de auto gekleid. Voor het eerst met monello klei en gyeon lube. Beide zijn me er goed bevallen. Er kwam relatief weinig rommel van de lak af.
Hierna ben ik alle kunststof delen af gaan plakken voor het polijsten. Dat polijsten viel even tegen. Ik heb in het verleden vaker Mazda's gepolijst en meestal waren dat vrij zachte lakken. Deze lak leek wel van beton. De testsppt met lichte pad en medium compound deed helemaal niets. Medium pad met medium compound, nog steeds niets. Pas na enkele hits met een zware compound en zware pad leek er wat te gebeuren. Ik gebruik de nieuwe Monello pads en Monello compound.
Dus eerst een stevige sessie gehad met de zware combinatie die ik wat langer heb doorgewerkt om over te gaan op een medium combi. Toen kwam er eindelijk resultaat:

Afgerond met een finishing pad en Monello finale. Dit vind ik altijd de leukste stap, dan krijg je het eindresultaat te zien. Dus even een poetspron foto want daar houden jullie van:

De reflectie in de deur is net een spiegel. Heerlijk.
Ik heb de auto nog een keer goed gewassen en daarna een rondje gedaan met Gyeon Prep. Omdat het wat later werd had ik twijfel of ik de coating nog ging opbrengen. Gelukkig bood een kennis van me, waarmee ik vaker coatings heb aangebracht, om even langs te komen en te helpen. Zo hebben we samen vrij vlot de auto nog kunnen coaten.
Helaas ben ik vergeten om wat foto's te maken van het eindresultaat en was het schemerig aan het worden toen we alle spullen hadden opgeruimd en dachten aan de foto's. Dus die houden jullie nog tegoed als ik ook de trims en ramen heb aangepakt.
Vanmorgen vroeg om 8 uur stond hij voor me klaar.

Hij wordt regelmatig gewassen, altijd met de hand en nooit door de wasstraat, dus gemiddeld genomen staat hij er best netjes bij. Hij staat ook in een stevige laag wax, dus laten we eerst de wielen maar eens inspuiten en hem daarna in de BH snow foam zetten.
Voor degenen die willen weten hoe de nieuwe premium foamlans van AVA presteerd? Ik ben tevreden:

Hierna heb ik ijzer en teer aangepakt en de auto een stevige wasbeurt gegeven om zoveel mogelijk wax te verwijderen.
Dat er wat diepere krassen in zaten had ik al gezien, maar de swirl werd flink verdoezeld:

Dus de auto gekleid. Voor het eerst met monello klei en gyeon lube. Beide zijn me er goed bevallen. Er kwam relatief weinig rommel van de lak af.
Hierna ben ik alle kunststof delen af gaan plakken voor het polijsten. Dat polijsten viel even tegen. Ik heb in het verleden vaker Mazda's gepolijst en meestal waren dat vrij zachte lakken. Deze lak leek wel van beton. De testsppt met lichte pad en medium compound deed helemaal niets. Medium pad met medium compound, nog steeds niets. Pas na enkele hits met een zware compound en zware pad leek er wat te gebeuren. Ik gebruik de nieuwe Monello pads en Monello compound.
Dus eerst een stevige sessie gehad met de zware combinatie die ik wat langer heb doorgewerkt om over te gaan op een medium combi. Toen kwam er eindelijk resultaat:

Afgerond met een finishing pad en Monello finale. Dit vind ik altijd de leukste stap, dan krijg je het eindresultaat te zien. Dus even een poetspron foto want daar houden jullie van:

De reflectie in de deur is net een spiegel. Heerlijk.
Ik heb de auto nog een keer goed gewassen en daarna een rondje gedaan met Gyeon Prep. Omdat het wat later werd had ik twijfel of ik de coating nog ging opbrengen. Gelukkig bood een kennis van me, waarmee ik vaker coatings heb aangebracht, om even langs te komen en te helpen. Zo hebben we samen vrij vlot de auto nog kunnen coaten.
Helaas ben ik vergeten om wat foto's te maken van het eindresultaat en was het schemerig aan het worden toen we alle spullen hadden opgeruimd en dachten aan de foto's. Dus die houden jullie nog tegoed als ik ook de trims en ramen heb aangepakt.