• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

California Gold Clay Bar i.c.m. 1:1 Spray & Wipe?

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Ik heb een tijd geleden de California Gold Clay Bar kit besteld (met glijmiddel inbegrepen van Mothers zelf). Nu is deze spray bijna op en zoek ik iets anders. Ik lees dat veel mensen Spray & Wipe 1:1 verdunnen en deze gebruiken. Maar niet elke klei werkt hier lekker mee lees ik. De klei zou droger worden en sneller gaan brokkelen.

Is er iemand die ervaring heeft met deze klei i.c.m de Spray & Wipe 1:1? (heb momenteel zo geen S&W bij de hand om te testen) :schaam
Of kunnen jullie mij iets anders adviseren? De Spray & Wipe kan je natuurlijk voor veel meer dingen gebruiken en dat vind ik belangrijk.
Hoor veel over Dodo Juice Born Slippy, maar zoals ik zei is de Spray & Wipe natuurlijk erg veelzijdig.

de klei is gewone gewone klei.. en weinig speciaals aan (buiten dat het prima spul is)
ik heb hem gebruikt met dodo born slippy, en dit ging prima, eigenlijk verwijderde de klei nog meer vuil met born slippy.

spray en wipe kan het ook mee, als je deze al hebt.

heb je nog geen clay lube? zou ik born slippy nemen,

deze is ook erg goedkoop! 10 euro voor de refill (2.5 liter claylube)

Ik klei gewoon met 1:1 last touch, anders blijft dat product hier toch maar staan zonder te gebruiken.
Werkt goed zo.
Met een sopje van water en shampoo heb ik ook al gewerkt.

als je al Spray&Wipe hebt, zal ik die 1:1 gebruiken. Puur kan ook.

Born Slippy vind ik de gladste kleivloeistof, maar een nadeel is dat je de auto daarna weer moet wassen.

Ik ga vanmiddag mijn S&W maar even ophalen bij een vriend van mij. Dan ga ik het daar eens mee proberen. Born Slippy werkt erg goed heb ik gehoord maar het nadeel om de auto dan weer te moeten wassen vind ik (qua tijd) een nadeel.

Nu regent het dat is jammer, mn droog doek zit in de wasmachine. Er ligt zoveel water op de auto dat ik er ook puur op zou kunnen spuiten en dan maar heel weinig nodig ben (het verdunt met het water op de auto), maar dan blijf je met MF doeken in de weer :roll

Iedereen zegt dat je de wagen moet wassen na Born Slippy. Maar dat is niet zo... een sprayer met water bij de hand houden, paneel met water insprayen en afdrogen. Bedoeling is dat BS wat verdund wordt voor het afgenomen wordt. Volledig wassen of afspoelen hoeft niet.

het blijft me teveel schuimen; heb het ook geprobeert met een sprayer+water/afdrogen.
Beetje te 'vettig' blijft het aanvoelen, en er zitten 'zepige' bestanddelen in die o.a. vet kunnen afbreken.
Als je daarna zou polijsten ben ik bang dat het polijstmiddel met het restje kleivloeistof gaat mengen.

Bovendien ben je met sprayen/afdrogen niet veel korter bezig dan met wassen/drogen.

even afspoelen met de hd doe ik altijd..
of.. en dat doe ik alleen als ik me echt verveel... gaat ik hem weer foamen:-"

tinus zei:
het blijft me teveel schuimen; heb het ook geprobeert met een sprayer+water/afdrogen.
Beetje te 'vettig' blijft het aanvoelen, en er zitten 'zepige' bestanddelen in die o.a. vet kunnen afbreken.
Als je daarna zou polijsten ben ik bang dat het polijstmiddel met het restje kleivloeistof gaat mengen.

Bovendien ben je met sprayen/afdrogen niet veel korter bezig dan met wassen/drogen.

Ik gebruik Born Slippy toch redelijk dikwijls en heb niet zoveel moeite om het af te nemen. Maar ik snap wel wat je bedoelt, de ene keer moet ik wat meer water gebruiken als anders, maar in mijn geval is het nog altijd makkelijker dan de wagen weer buitenrijden en afspoelen.
Heb ook niet de indruk dat het het polijsten beïnvloed. Maar ik ga er wel mee akkoord dat je wat meer werk hebt met BS. Moest ik wekelijks een wagen onder handen moeten nemen zou ik toch ook naar Last Touch of Spray & Wipe grijpen.

Ik heb de auto inmiddels gekleid met S&W en de California klei, dat ging erg goed. Op de auto lagen al heel veel druppen regen, dus het mengsel van 1:1 werd nog meer verdund. Toch schuimde het soms heel lichtjes, perfect ging het. Wel merk ik dat ik toch veel gebruikt hebt, had een mengsel van 400 ml aangemaakt en die is er helemaal doorheen gegaan. Als het een beetje waait dan verwaait er ook veel product. Gelukkig deed ik het niet puur want dat was zonde geweest.

indd, spray en wipe is een vrij dure claylube.
lasttouch uit een gallon is goedkoop..

ik ben een cheapskate, dus neem graag born slippy

maar volgens mij is dat wel duidelijk na deze thread:lol

Ik twijfel nog steeds. Born Slippy lijkt me ideaal, MAAR je kan het niet ergens voor gebruiken. Ja misschien voor in bed maar goed aan de andere kant moet Born Slippy wel het neusje van de zalm zijn.

Niet alles moet toch een dubbele functie hebben? Mijn gallon last touch zou al lang op zijn moest ik born slippy niet gebruiken, dat is toch ook een voordeel.