• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Camaro 2010 SS - bring the bee back to life

Mustang;n389674 zei:
Het is geen bumble bee, Dan hadden er tranformers (autobot) badges op moetten zitten en andere velgen.

Het enige verschil met het transformer pakket is:
Dorpels waar de tekst: Transformers opstaat
Badges aan de zijkant
Motor stripping waar transformer tekens opstaan.
Middenarmsteun heeft een autobot logo
De wiel center dop (of hoe je het ook mag noemen) heeft een autobot logo, de velgen zijn het zelfde.

Voor +- 400 USD is er dus een factory Transformers edition van te maken. De velgen in het pakket zijn niet identiek aan de film. Bij Pietersen Cars import in Rdam staat een orginele met zo'n pakket daar kan je de velgen opzien.

Niet veel mensen hebben destijds dat pakket erop genomen dus redelijk schaars in iedergeval een versie met lage KM en dat was voor mij belangerijker dan een paar logos ;) Voor mij was belangrijk:
Xenon
V8
Handbak
Lederen bekleding.
 
Idd een paar badges maken niet de auto. Ik heb ook liever een hele gave camaro met een hele mooie km stand en een paar opties waar je tenminste iets aan hebt. (Dit model is ook nog een droom van mij al heb ik er 1gehad uit 1994).
 
Je koopt zo'n monster natuurlijk ook niet voor de zuinigheid. Dan kun je beter een prius nemen !!!
 
Nog niet, vandaag is de BPM betaald was een bom met duiten maar ja dat wist ik van te voren. Ik hoop dus dat ik volgende week de eerste detail pics online kan zetten.
 
Brute wagen! Als hij niet bevalt, geef mij effe een PB whahaha. Maar zal wel meevallen denk ik. Heel veel plezier ermee, ben benieuwd naar de pics ;) Gr. Paul
 
Ok de wagen is binnen maar voordat het detail werk kan gebeuren moet die eerst nog naar de workshop.
2 velgen hebben een diepe kras die hersteld moet worden.
2 kleine plekjes voor spot repair bij de tankdop die ik hersteld wil hebben.

Morgen zal ik wat fotos posten van de huidige staat. Het interieur heeft ook een opfrisbeurt nodig want er ligt volgens mij meer stof in dan je op de maan kan vinden.
 
Ok, nadat de auto binnen was zijn heb ik eerst een paar kleine deukjes eruit gehaald. Nu waren de deukjes niet zo heel erg echter was de lak gebroken en dit moest hersteld worden. Dit is bij de schade herstel gedaan.

riyvqr.jpg


Het was helaas ook op een locatie die niet makkelijk uit te deuken was dus moest het een en ander gespoten worden. Anyway dit is nu hersteld en niets meer van te zien.

Wat nog wel moet zijn de velgen, 2 daarvan hebben een lelijke kras
2hhkw05.jpg


Omdat ik geen verschil wil laat ik gelijk alle velgen behandelen zodat alles weer strak staat.

De lak is in redelijke staat ook al zitten er wel wat spinnenwebben in maar dat moet weg te halen zijn
34fcrhv.jpg


Voordat de velgen er onderuit gaan eerst de auto in de snowfoam gezet:
2gxqrtu.jpg

3127jtx.jpg


Daarna de eerste keer in gespoten met Monello Non Ferro
25i7yxf.jpg

10qb776.jpg


Zoals te zien kwam er al aardig wat troep los. Dit is slechts de eerste behandeling aangezien het stappenplan nu zo eruit zal zien:
1. Velgen gaan eronderuit voor reparatie
2. Velgen zullen wanneer gerepareerd in de sealant (EXP) en PB wheelwax gezet worden, de auto staat snachts binnen daarom is er niet gekozen voor een duurdere sealant of coating
3. Als de velgen eronder zitten zal de auto nogmaals gewassen worden (Iron X soap (heb ik nog staan, daarna PB slik shampoo), en volledig gekleid (inclusief nogmaals een non ferro behandeling uiteraard daarna nogmaals wassen met PB.
4. Polijsten
5. Sealant EXP
6. Wax.

De velgen gaan volgende week weg voor herstel dus daarna zal er pas weer een update volgen.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Wow...da's een vette bak 1 op 8 á 9 da's te doen maarrrrrrrrr......hoeveel banden paar jaar ??????:sob:
 
Vandaag de auto opgehaald van de velgen herstel, ik ga niet alle velgen afzondelijk neerzetten maar nu geen diepe krassen meer.
35ix3jl.jpg


Volgende stap is de velgen schoonmaken en in de sealant + wax zetten. Maar het poetsen kan nu eindelijk beginnen.