• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cancoat ook gebruiken voor zwart gelakte velgen ?

Marcelca

Detailing chief
2 jan 2017
114
100
54
Almere, Flevoland, Nederland
hoi

heb sinds 2 maanden een nieuwe Mazda CX60, deze wil ik in het voorjaar in de Cancoat zetten, helaas werkt het weer niet zo best mee nu :)...

Ik heb geen ervaring met Cancoat, ( of uberhaubt coatings ) wel ervaring met juiste manier wassen, kleien, machinaal polijsten, glaze, sealant, wax ed....


Nu zijn mijn zomerwielen eraf ivm wintersport, en liggen op zolder, en dacht ik, kan ze in droge verwarmde omgeving in de coating zetten, maar zoals al gezegd, geen ervaring met coating, dus is dit een aanrader voor velgen, en als ik de Cancoat kit koop, is het dan aan te raden om meer doeken mee te bestellen ?

alvast bedankt

mazda-bewerkt.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Als je nog moet bestellen zou ik toch echt voor een coating voor velgen kiezen.
Afnemen / vetvrij maken van de lak kan met een specifiek product, maar ook met alcohol van Kruidvat
Aanbrengen met een MF suede applicator zoals deze (voorbeeld, andere kan ook)

Afnemen van de coating gaat het beste met een gladde doek zoals deze
 
Gyeon Rim kan temperaturen tot +800 graden weerstaan.
Je kan altijd nog een laagje Cancoat over de Rim doen. Het hoeft niet, maar het ka wel.
Cancoat is weer veelzijdiger in te zetten, denk aan lakwerk, ruiten, kunstof enz.
 
Ik heb zelf cancoat op mijn wintervelgen zitten gezien ik nog veel over had. Werkt prima. Standtijd is niet zo goed als rim, maar een stuk beter dan de usual spray and rinse sealants
 
Met een bus CanCoat doe je ook heel lang, en met Rim kan je sowieso 2sets mee doen. Dus je kan er lang genoeg van genieten!
 
  • Leuk
Reactions: Zoranurai en RoyR