• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer tevreden zijn met het resultaat - polijsten van zwart gelakte velgen.

Heiki

Detailing trainee
12 jan 2019
15
25
Dag allen,

eindelijk begonnen aan de volledige detail van de I30N.

Nu ben ik van start gegaan met de velgen onder handen te nemen:
-Velgen afgehaald en voorlopig wintervelg terug op gelegd
-Velgen gewassen
-2 rondjes non-ferro
-1 rondje tar, daarna de tarspots afzonderlijk aangepakt
-kleien

Nu ben ik begonnen met het polijsten van de velgen met de zwarte finishing cone van Monello.
Resultaat voor - na hieronder:

Mijn vraag is, wanneer beslis je voor uzelf dat je voldoende resultaat hebt behaalt. Ik heb nu 1 pas gedaan met medium (mezzo polish) en 1 met fijn (finale finishing polish).
Swirls en kleine krassen zijn grotendeels weg.
Ik zou in principe meer passen kunnen uitvoeren, heb de wagen niet nodig dus tijd is niet meteen een probleem. Maar is dit wel verstandig...



IMG_5351.jpeg
IMG_5357.jpeg
IMG_5356.jpeg
IMG_5355.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Matsu en robasto
Het is voldoende als ik vind dat het voldoende is. En dat is niet bij 100% correctie kan ik je zeggen.

Kortom, als je zelf tevreden bent of geen zin meer hebt, zou ik het goed vinden.
 
  • Leuk
Reactions: Juul en RedCat
My opinion...?
Lak op velgen is meestal niet zo dik, ik zou het mooi hierbij laten. Verbetering is toch hartstikke prima zo?
 
Echt een hele verbetering, netjes. Stoppen wanneer jij het voor jezelf goed vindt, en zoals al werd aangegeven, de lak zal daar niet super dik zijn. Gevoelige kleur ook dat zwart, zet er maar een goede beschermlaag overheen zodat je lang profijt hebt van je werk.