• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cancoat op rooster

Meebooh

Detailing trainee
31 jul 2023
43
27
Ik heb een rooster in zwarte pianolak en dat is nogal gevoelig voor waterspots. Zou ik dat kunnen behandelen met Cancoat? En wat als de coating is uitgewerkt? Dien ik het rooster te polijsten of kan er gewoon een nieuwe laag cancoat over?

IMG_1733.jpeg
 
Juist een coating is gevoelig voor waterspots, een wax of spray sealant is makkelijker.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik maak meestal een verschil in waterspots en, wat ikzelf in het algemeen, ''kalkvlekken'' noem.

Zo kan het één residu zijn van water dat heeft kunnen opdrogen en dus mineralen achterlaat.
De ander is wanneer beading als een vergrootglas werkt voor zon. (Zoals @Altos aangeeft; gevoeligheid van coatings)

- Staat de grill in een bescherming?
- Is het residu wat achterblijft omdat de grill niet simpel te drogen is met een droogdoek?

Ik zou zelf denken aan bijv. Bathe+ foamen zodat alles in een LSP komt te staan, goed sheeten met veel water en wat er overblijft misschien afblazen?
Althans, ik gebruik zelf nooit drogers, maar als mijn auto zo'n complexe neus zou hebben, zou ik zeker de compressor aanslingeren of een droger aanschaffen.
 
Waarom niet een trim coating zoals Gyeon Trim ?

Met iets als foam in a stick of een huishoudspons die je op maat knipt is dat prima aan te brengen.
 
Momenteel blow ik idd na de wasbeurt en dat werkt wel. Maar wil toch wat waterafscheidende coating. Minder werk

Gebruik ook bathe + als shampoo en om de drie weken wetcoat.

Ik ga het coat verhaal laten varen denk ik. Geen zin om heel die zooi te polijsten om nieuwe coating aan te brengen. Toch bedankt voor de tips!