• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carcover na wax

Als het regent dan sheet het water van de beschermende lak, heeft dus niks met drogen (wat wij doen na het wassen: geforceerd door er met een tuinslang / flesje water / nevel uit de HD /whatever zoals jouw pindakaas @Quantoxx) te maken....
 
Ik maakte van een Engels woord een werkwoord (sheeten) en gebruik dit woord regelmatig.. Wat zou je dan officieel moeten zeggen als iemand gebruik wilt laten maken van de "sheeting"? Zet je auto in de regen zodat het water eraf loopt? :p

Jij spreekt over de definitie van "sheeting", maar het ging over de handeling die "sheeten" werd genoemd. ;) Dus dan ben je wel degelijk de auto aan het drogen met water, waarbij je gebruikt maakt van de sheeting.

Zeggen dat deze handeling "sheeting" is, dat is inderdaad niet correct. Maar niemand zei dat.
 
Uuhh.. Zonder de pagina's terug te lezen: Ga je met de Bathe+ wassen? Ik dacht FOAMEN. :₩

De Lancia-fles is "vol" bij 700ml totaal. (Maatstreepjes) Meestal heb ik ruim voldoende aan 500ml totaal. Dus voor het gemak zou je 50ml bathe+ in de fles kunnen gieten en dan aanvullen tot 500ml. Komt niet heel nauw. (Beetje ouwehoeren, kijken wat voor jou het beste werkt i.v.m. de hardheid van je water/HD/etc)

Als je de eerste keer gewoon wilt testen hoe het gaat, vul dan de fles met product tot 1:10, vul de rest aan met water tot de "FILL-streep" en ga lekker foamen. Je hebt dan teveel, maar blaf gewoon lekker alles vol; Wielkasten/velgen/etc.

Na het foamen meteen gaan afspuiten waarbij je de lak ook daadwerkelijk goed raakt met de straal. Niet afspoelen, afspuiten. ;) Dit is zeker een goede tip bij warmer weer, ook als je in de schaduw staat.
 
Sorry voor de verwarring. Ik ga hem er niet mee wassen.
eerst foamen met de Alchemy White, daarna wassen met de BTBM en dan foamen met de Bathe+ idd.
Dus nadat ik het heb aangebracht direct weer met de hoge druk afspuiten dan?
 
Jup, zodra je het rondje om de auto hebt gelopen, je foamlans eraf en je spuitkop er weer op, dan weer afspuiten.

Ik spuit de Bathe+ dekkend en van onder naar boven zoals bij normaal foamen. Je zal zien dat de Bathe+ niet een dikke sneeuwlaag zal geven, maar wel een snel-lopend wit laagje. De auto rondlopen gaat dus sneller dan normaal foamen. ;)