• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carpoint polijstmachine

johnlangedijk

Detailing rookie
24 mrt 2015
15
0
31
Goedemiddag,

Ik heb me zojuist aangemeld voor dit forum omdat ik de laatste tijd veel bezig ben met auto's poetsen.
Gister heb ik mijn eerste echte polijstmachine gekocht, een carpoint haakse polijstmachine.

Ik weet niet of ik hier op het goede gedeelte van het forum zit, maar mijn vraag is watvoor polijstmiddel heb ik nodig voor deze machine?
Ik heb bij de machine ook voor polijstpads gekocht, een gele, oranje, witte en zwarte.

Na wat zoekwerk zie ik dat monello een goed product is, alleen wil ik dit graag bevestigd hebben.
Ik heb een mooie testauto, namelijk men vaders Ssangyong korando :).

Met vriendelijke groet,

John Langedijk

Welkom op ons forum John!

De Monello polijstmiddelen zijn zeker goed en daar kun je goed mee uit de voeten!

Maar als je zo'n machine hebt gekocht en nog geen ervaring hebt, dan raden wij het gebruik van zo'n machine zeer sterk af.
conv_1695.webp

Het best is om te starten met een Dual Action machine met de juiste pads. De kleuren van jouw pads hoeven niet overeen te komen met bijvoorbeeld de pads van Monello en het is dus lastig om te beoordelen welke pad je nodig hebt voor welk polijstmiddel.

Om eerlijk te zijn denk ik dat het beter is om de Carpoint polisher terug te brengen en te kijken naar een Polishing Power machine (DAP500 / DAP900) van dit merk zijn er ook genoeg 2e hands in de handel die prima functioneren.

Goedemiddag Tim,

Ten eerste bedankt voor je snelle reactie!
Ik snap je advies helemaal betreft de DAP, maar dit is meer een krijgertje dan dat ik hem echt gekocht heb.
Net even gekeken maar de zwarte pad is de zachtste en de gele pad is echt stroef, dus denk dat ik er wel vanuit mag gaan dat dit hetzelfde is als bij Monello.
Het voordeel wat ik dat ik hem op men pa zijn auto uit kan proberen, een paar kale plekken meer of minder zie je ook niet meer :P

Zaterdag wil ik hem volledig onder de hand nemen, dus foto's zullen volgen!

Met vriendelijke groeten,

John

Ik begrijp het, het probleem is dat je met deze machine makkelijk meer kwaad kan doen dan goed.

Zelfs voor een krijgertje is het dan wellicht niet verstandig om hem te gebruiken.

Lees de volgende thread maar even door:

https://forum.Carclean.com/threads/honda-civic-eg-weer-klaar-maken-voor-het-meeting-seizoen.14526/

• Leuk
Reacties: Tim
Hoi John, allereerst van harte welkom op het forum. Alhoewel ik snap dat je zo snel mogelijk wilt starten met "poetsen " , raad ik je toch van harte
aan om het advies van Tim te volgen. Zonder precies te weten hoe je met zo'n machine moet omgaan, is deze machine voor een starter als jij
een totaal verkeerde start. Je kan er achteraf alleen maar spijt van hebben als je hier niet naar luistert.
Groet,
Jan

• Leuk
Reacties: Tim
John,
Je zou moeten starten met een excentrische machine. Gooi deze op marktplaats (je hebt er gewoon niks aan imo) ,zoek een 2e hands dap en haal een testpaneel van de sloop ipv de auto van je vader te mishandelen. Is niet wat je wil horen misschien maar goed .
ik bedoel het goed...

Goedenavond iedereen,

bedankt voor alle tips! Marktplaats vind ik zonde maar dan gaat ie gewoon achterin de kast voor later. Ik heb zojuist wat monello polijstmiddelen gekocht. En heb nog een oude motorkap van een golf liggen kan ik daar sowieso wat op oefenen.

vind het mooie van dit forum dat iedereen elkaar zoon goede feedback geeft.

bedankt voor de tips!

• Leuk
Reacties: Pietaah en Tim