• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarPro CQuartz - 30ml kit pack voor op mijn nieuwe C3

GdV42

Detailing rookie
7 jul 2009
397
0
Hoi Luitjes,

Ik krijg in de loop van deze week een nieuwe tuut. Het is een C3 airdream 1,6 e-HDi Dynamique. Nu wil ik deze natuurlijk gelijk voorzien van een goede bescherming. In eeste instantie zat ik te denken hem gelijk in de collinita 915 te zetten totdat ik die aanbieding voor CarPro CQuartz - 30ml kit pack zag.

Vragen:
- als ik die auto nieuw binnenkrijg is afnemen met IPA dan voldoende voorbereiding? (aangenomen geen swirls)

-ik ben een leek met dit product. Is dit lastig aan te brengen/ te verwerken?

- ik las een topic waarin dit product tot tweemaal toe werk aangebracht en de motorkap wellicht nog een derde maal werd aangebracht. Is dit noodzakelijk het werken in meerdere lagen? is één laag niet genoeg en hoeveel lagen kan ik met dit flesje doen op een C3 (klein autotje)

-Beschermd dit product tegen vogelpoep? Citroënlak is hier heel gevoellig voor.

- vaak lees ik dat na dit product ook reload wordt gebruikt. Wat voegd dit toe aan een product dat als een soort lakpanser moet fungeren zo heb ik begrepen. Is het alleen voor de mooie beading?

Veel vragen maar ik weet graag waar ik aan begin.

GdV
 
Vraag 1
Moeilijk te zeggen. Je zou verwachten dat een nieuwe auto vrij is van krassen, vest en swirls. Helaas is de praktijk anders. Ontvetten met spruzzo of IPA is het minimale voor een C.quartz behandeling, maar misschien is een lichte correctie van de lak aan te raden. Je komt hier achter door goed te kijken en met behulp van een sterke lichtbron op de lak. Hierdoor worden eventuele lakdefecten goed zichtbaar.

Vraag 2
C.quartz brengt heel eenvoudig op, maar als je het te lang laat zitten wordt een ramp om weer uit te wrijven. Ik heb er afgelopen weekend ervaring mee opgedaan. Je hoeft echt op te zien tegen het aanbrengen van C.quartz. Het smeert lekker makkelijk op met het bijgeleverde sponsje. Wel zou ik een extra suede MF aanschaffen.

Vraag 3
Ik heb afgelopen weekend mijn Ford Fiesta 2x met een flesje gedaan en er zit nu een klein beetje in. Waarom twee lagen? Omdat het duurzamer is.

Vraag 4
Er bestaat geen sealant of wax die 100% bescherming biedt tegen het zuur in vogelpoep. Onbeschermende lak is natuurlijk kwetsbaarder dan een lak beschermd door bijvoorbeeld C.quartz, maar als je het maar lang genoeg laat inwreten gaat het zuur ook door de C.quartz.

Vraag 5
C.quartz moet lang uitharden. Je mag de auto de eerste week na het behandelen niet wassen. Om de nog niet uitgeharde laag C.quartz te beschermen gedurende he uitharden breng je reload aan. Onderbde reload zal de C.quartz dan verder uitharden. Nadat de reload laag verdwenen is blijft er een mooi uitgeharde laag C.quartz over.