• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carpro HydrO2

johnsdale;331126 zei:
Lijkt mij ook een mooi product voor deursponingen enzo..
Ik heb alleen nog niet echt gezien of het ook net zo beschermend is als 'echte' wax.. als ik de auto in de wasstraat wax zet of met WD40 in spuit sheet het ook mooi :-"

Lijkt mij juist niet geschikt voor deursponingen, omdat je dit met een harde waterstraal moet afspoelen.

Ik heb gisteren mijn Citroën C3 een grote beurt gegeven. Ik heb toen ook de HydrO2 gebruikt. Allereerst gewassen met een sterk ontvettend middel afgespoten en daarna de hele auto gekleid met Bildhamber regular en Last touch 1:1 met water verdund. Ik heb hierna de hele auto volgens het bekende recept behandeld met de HydrO2.

Op zich werkt het wel. Echter je hebt als je buiten werkt al snel meer nodig dan verwacht want het waait dus weg. Overeenkomstig de gebruiksaanweizing op de Carpro internetsite heb ik de te behandelen plekken met een zahcte supervezelspons snel bewerkt om het product egaal te verspreiden want dat ging met de sprayer buiten niet echt gemakkelijk. Carpro geeft ook aan dat je hiermee de binding versterkt dus ik zie dat niet als een nadeel. Daarna met een harde waterstraal afgespoten.

Het resultaat is duidelijk zichtbaar. Het is duidelijk een harde glans maar die glans vond ik niet heel hoog. Het afdrogen was een eitje dat wel. Ik vond wel dat het niet heel egaal op de lak zit ook de ramen zie je een soort vlekjes, die je wel makkelijk met een zachte supervezel wegpoetst. Ik denk dat ik na het kleien met last touch de auto nogmaals had moeten wassen met iets super ontvettends wat die last touch zit natuurlijk bol van de siliconen en dat geeft wellicht een niet heel egale hechting van de Hydro2.

Maar goed ik ben van Collinite 915 meer wetlookglans gewend.....dus heb ik er in de trend van "een wax over een sealant ", twee lagen collinite 915 over gedaan. Wel dat werd natuurlijk toppie......

Ik heb wel fotos gemaakt maar alleen na en dus niet alleen van de HydrO2 laag.

Lessen geleerd? Ja,....beter binnen werken uit de wind. En de auto heel goed ontvetten met bv erazer? ik had nu dat voordat ik de auto met HydrO2 behandelde nog steeds beading en dat wil je eigenlijk niet want waar beading zit zit dus nog een laag van bijvoorbeeld de Reload die ik gebruik. En dan krijg je wellicht niet een egale laag.

Ik denk dus dat als je de omstandigheden en voorbereiding goed doet dit product goed kan werken.

Het werkt dus op zich goed en zichtbaar maar weet niet of ik er het beste uit gehaald heb.

Tot zover mijn ervaring.

PS was niet mijn bedoeling het topic over te nemen,....maar je schrijft al snel meer dan gedacht

Groeten GdV

Gisteravond m'n laatste restje HydrO2 gebruikt op een Corvette uit 2003. Wat is het toch een heerlijk spul voor een snelle "touch up"!!!!

Iemand enig idee of er ook 500ml beschikbaar komt in de meest geliefde detailing webshop van Nederland???? :P

gr. Justin