• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carrand doeken en zo..........

Koos

Detailing rookie
1 feb 2009
35
0
Gisteren wat spulletjes binnen gekregen uit Bergschenhoek:
De Carrand - Microfiber MAX Soft Touch Detailing Towel, wat een mooi spul zeg:
MicrofiberMAXSoftTouchDetailingTowe.jpg

Lekker dik man...., aan de ene kant korte- en aan de andere kant lange vezels, en heel zacht.
MicrofiberMAXSoftTouchDetailingT-2.jpg

Bijna zonde om te gebruiken....:
MicrofiberMAXSoftTouchDetailingT-1.jpg

En ook een Carrand - Microfiber MAX Supreme Drying Towel :
MicrofiberMAXSupremeDryingTowel.jpg

Ook al zo lekker dik en zzzzzzzacht.
De Meguiars watermagnet is per direct gedegradeerd tot hoekjes en naadjes geval.
Maar ook Carrand - The Gripper Microfiber Applicator en Carrand - Microfiber MAX Luxury Interior/Exterior Applicator Pad
TheGripperMicrofiberApplicator.jpg

applicators1.jpg

En ook maar meteen een borstel voor de altijd weer lastige roosterjes en naadjes in het interieur, was wel een beetje verrast door de afmeting, en de prettige bijkomstigheid dat er een manchet heen en weer kan schuiven waardoor de afmeting van de borstel geregeld kan worden:
Dit is ie:Carrand - 2 in 1 Electrostatic Detail Brush :
2in1ElectrostaticDetailBrush1.jpg

2in1ElectrostaticDetailBrush2.jpg

2in1ElectrostaticDetailBrush3.jpg

De kwaliteitsbeleving is geweldig van al deze spullen, warm ( en erg zacht) aanbevolen.
Gr. Koos.
 
Ziet er goed uit maar dat labeltje erop.
Is dat er ook makkelijk af te halen?
Heb het liefst label-loze doeken...
 
Labeltje is er helaas niet zo af te scheuren dat vind ik het enige nadeel.
 
Wou ook net zeggen dat ik dat labeltje direct zou verwijderen. :p
Verder zien het er wel superdoeken uit en die pad waar je je vingers kan inschuiven ga ik zeker aanschaffen. Ik had zo eentje van Sonax, maar die heeft zijn eerste wasbeurt niet overleefd. Vond dat heel handig om de NXT glass cleaner op de ramen aan te brengen.
 
begin toch nu te twijfelen om die eerste doek uit me bestelling te halen. Dat labeltje stoort mij toch wel erg! Volgens mij verschilt hij niet zo gek veel met de 530 buff towel van Cobra die ik al heb!
 
Labeltje is er wel netjes uit te knippen hoor, zo erg is het nou ook weer niet :D
 
Ik heb de De Carrand - Microfiber MAX Soft Touch Detailing Towel vorige week opgehaald. Het labeltje er met een nagelschaartje uitgeknipt.

Zie je niets meer van en belangrijker nog......, voelt er ook niets meer van.

Kwaliteit is echt super, mega zacht en zou ik zeker niet laten liggen als het puur om dat labeltje gaat!
 
voelt hij beter aan als de 530 of 600 van cobra Dennis? Je weet nog wel wat ik belangrijk vind aan het voelen en vergelijken van de doeken he, maar heb alleen geen tijd om langs te komen :-"
 
Pascal-X zei:
voelt hij beter aan als de 530 of 600 van cobra Dennis? Je weet nog wel wat ik belangrijk vind aan het voelen en vergelijken van de doeken he, maar heb alleen geen tijd om langs te komen :-"
Deze doek is nog veel zachter dan die 530. Deze is ook niet geschikt voor polijstmiddel maar alleen wax en detailsprays
 
Zopas de wagen afgedroogd met de Carrand droogdoek. Fantastische doek, na gans de wagen te hebben afgedroogd voelt ie amper nat aan, volgens mij droog je daar zeker drie wagens mee af. Zonde van mijn Poorboys droogdoeken, deze worden gedegradeerd tot de deuraanslagen en mijn Meguiars watermagneet voor de velgen.

Weet iemand of ik de droogdoeken van Poorboys/Meguiars samen met de Carrand droogdoek in de wasmachine mag steken of doe ik die beter apart?
 
megane_cc zei:
Zopas de wagen afgedroogd met de Carrand droogdoek. Fantastische doek, na gans de wagen te hebben afgedroogd voelt ie amper nat aan, volgens mij droog je daar zeker drie wagens mee af. Zonde van mijn Poorboys droogdoeken, deze worden gedegradeerd tot de deuraanslagen en mijn Meguiars watermagneet voor de velgen.

Weet iemand of ik de droogdoeken van Poorboys/Meguiars samen met de Carrand droogdoek in de wasmachine mag steken of doe ik die beter apart?
Als ik nog eens moest kiezen zou ik ook de "Miracle dryer" nemen ipv. de Poorboy's. Of dat nou de Miracle dryer van Chemical Guys, Smartwax of Carrand is maakt niet uit. Zijn allemaal dezelfde doeken.
 
DAF-44 zei:
. Of dat nou de Miracle dryer van Chemical Guys, Smartwax of Carrand is maakt niet uit. Zijn allemaal dezelfde doeken.

Alleen de prijs zou wel eens anders kunnen zijn... :-"
 
stimpy68 zei:
Alleen de prijs zou wel eens anders kunnen zijn... :-"

Effe klikken voor Chemical Guys
€17.50

Effe klikken voor Carrand
€16.49

€1.01 dat mag je nauwelijks een prijsverschil noemen. Of wordt de Carrand goedkoper?
 
Wat ik veel erger vind: bij de chem guys knippen ze de labels eraf en halen de kunstof sleeve eraf maar vergeten ze soms van die dingetjes waarmee ze vast ziten af te knippen Bij de Carrand zie je ze zitten en weet je hoeveel het er zijn. Als je een chem guys doek koopt zie je helemaal geen kaartjes zitten en verwacht je ze ook niet. Je zou maar zo'n doek met zo'n dingetje over je lak heen halen.... bedankt Chem guys!
 
^^Inderdaad ,staat in het aanwinsten topic een link hierover.