• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cayman is winterklaar !

Vanhout

Detailing chief
4 mrt 2017
143
88
Noord-Limburg België
Hoi poets-freaks,
De afgelopen dagen heb ik mijn Cayman eens verwend ! Ik ben begonnen met hem zuiver te spuiten met mijn Kärcher. Toen ie bijna droog was de hele auto ingespoten met Monello Non-Ferro. Ik had na enkele minuten een paarse Cayman ;) Opnieuw afgespoten met de Kärcher om vervolgens de auto volgens de twee emmers methode te wassen met mijn wollen washanschoen en Nano Pure. De wagen met Orange Dry Towel afgedroogd om vervolgens de wagen te kleien met een Monello klei en Dodo Juice "glijmiddel"
Na het kleien ( bijna geen vuil merkbaar daar de wagen niet als daily wordt gebruikt en altijd in een garage wordt gestald en toch wekelijks wordt gewassen ) gestart met mijn DAP900. Eerst Scholl S3 op onderdelen waar kleine krasjes en swirls zichtbaar waren. Vervolgens de Monello Mezzo om te eindigen met Scholl S30. Op de meeste plaatsen was de S3 zelfs overbodig. De hele wagen grondig nagewreven met Nano Ex om polijstresidu te verwijderen. Dan de wagen voorzien van 2 laagjes Collinite 845. De velgen ( die héél goed worden onderhouden ) kregen wat Monello Non-Ferro spray, veel water van de Kärcher en dan een lauw sopje met een iets goedkopere shampoo. De uitlaatsierstukken behandelt met Mothers Mag & Aluminium Polish
Het lederen interieur gereinigd en gevoed, het interieur gecleand met interieurreiniger, de matten vol schuim gespoten en goed gestofzuigd en het glaswerk gereinigd met HG ruitenreiniger. Ik wou de Cayman voorzien van een Gyeon Mohs coating in plaats van vloeibare Colli wax zoals ik enkele maanden geleden heb gedaan bij zijn grote broer Cayenne met hulp van Tembaco ( zie 2 laatste foto's ) Maar dat zal voor over enkele maanden zijn aangezien de gemeente binnenkort de straat waar ik woon gaat opbreken en de Cayenne en de Cayman buiten in weer en wind moeten overnachten ten gevolge van de wegenwerken :joy::sob::joy:
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    322,2 KB · Weergaven: 413
  • image.jpeg
    image.jpeg
    262,4 KB · Weergaven: 423
  • image.jpeg
    image.jpeg
    280,7 KB · Weergaven: 468
  • image.jpeg
    image.jpeg
    246,6 KB · Weergaven: 428
  • image.jpeg
    image.jpeg
    303,8 KB · Weergaven: 431
  • image.jpeg
    image.jpeg
    248,5 KB · Weergaven: 432
  • image.jpeg
    image.jpeg
    152 KB · Weergaven: 431
  • image.jpeg
    image.jpeg
    143,5 KB · Weergaven: 413
  • image.jpeg
    image.jpeg
    130,4 KB · Weergaven: 420
  • image.jpeg
    image.jpeg
    118,1 KB · Weergaven: 417
  • image.jpeg
    image.jpeg
    149,4 KB · Weergaven: 400
  • image.jpeg
    image.jpeg
    119,7 KB · Weergaven: 422
  • image.jpeg
    image.jpeg
    135,2 KB · Weergaven: 398
  • image.jpeg
    image.jpeg
    114 KB · Weergaven: 376
  • image.jpeg
    image.jpeg
    146,2 KB · Weergaven: 395
  • image.jpeg
    image.jpeg
    109,4 KB · Weergaven: 386
  • image.jpeg
    image.jpeg
    126,2 KB · Weergaven: 406
  • image.jpeg
    image.jpeg
    123,2 KB · Weergaven: 400
  • image.jpeg
    image.jpeg
    161,1 KB · Weergaven: 377
  • image.jpeg
    image.jpeg
    145,4 KB · Weergaven: 315
  • image.jpeg
    image.jpeg
    153,9 KB · Weergaven: 321
Laatst bewerkt:
@Altos : de velgen worden over enkele weken (afhankelijk v/H weer) vervangen door originele velgen 18 inch :joy: met winterbanden. Ik ga deze velgen dan goed cleanen en voorzien van een coating. Ik vermoed Si3d want dat staat thuis nog op overschot
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Prachtig hoor! Toch leuk dat er mensen zijn die zo'n auto's wel goed onderhouden. De meeste die zulke wagens rijden kijken er helemaal niet naar om.
 
Super vette wagen en schittert weer erg goed!

Ik lees in het begin dat het een garage wagen is, en op het eind dat de Cayman en Cayenne buiten in weer en wind staan?
 
@Timm : beide auto's staan ALTIJD binnen in de garage maar aangezien er binnen enkele weken wegenwerken starten in mijn straat zullen beide wagens een tijdje buiten moeten "slapen". De gemeente heeft ons reeds per brief laten weten dat een aantal maanden onze woningen niet bereikbaar zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Tim.A
@Timm : beide auto's staan ALTIJD binnen in de garage maar aangezien er binnen enkele weken wegenwerken starten in mijn straat zullen beide wagens een tijdje buiten moeten "slapen". De gemeente heeft ons reeds per brief laten weten dat een aantal maanden onze woningen niet bereikbaar zijn.

Sow dat is toch ook niet prettig of wel ? Straks een of andere onverlaat die je auto beschadigd. Zou me er niet prettig bij voelen.
Mooie wagen trouwens !
 
Dat zijn twee mooie wagens die je daar heb staan! Is dit het wagenpark of staat er stiekem nog iets te shinen ergens? :innocent:
 
Nice! Laatst op een 2008 FB proefgereden, rijdt zeer goed! Volgend jaar maar eens een keuze maken welke HD er het beste bij me past...Fat Boy, Fat Bob of Road King.
 
  • Leuk
Reactions: Vanhout en m@rio