• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ceramic spray

Wallace

Detailing chief
24 jan 2018
61
75
61
Hallo

ben opzoek naar een goede (de beste) cermic spray die ik graag op geregelde tijdstippen
zou willen aanbrengen laat zeggen drie tot vier keer per jaar.
Alle tips en ervaringen welkom.
 
De Kenotek Coat It Ceramic Boost is toch wel een topper hoor, evenals de Gyeon Ceramic Detailer.

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste omdat die langste standtijd heeft. De Kenotek is eigenlijk meer een spray coating met een opgegeven standtijd van 6 maanden en de Gyeon is een (quick) detailer met een opgegeven standtijd van 6 weken.
Beide verwerken erg makkelijk. Paar spraytjes op een doek, over de lak halen en met een andere schone droge doek nawrijven.

En de Kenotek is nog eens in de aanbieding.

De Gyeon maakt de lak wel gladder dan de Kenotek.
 
  • Leuk
Reactions: Soepergrover
Ik gebruik hier de Gyeon Cure voor. Misschien overbodig en alleen voor het idee want vaak heeft de auto al een bathe+ foam gehad.
 
Zou je wax en volwaardige coating kunnen vervangen door de kenotek dan ?
mits geregeld aanbrengen.
 
nope, beschermingsfactor van een volwaardige coating is vele malen hoger (door dikte en hardheid)