• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chevrolet Captiva - Eerste mini show off

Denno

Detailing addict
23 feb 2010
67
52
Na vorige week in de loods op me werk me eigen auto een full detail beurt gegeven te hebben, vroeg me werkgever of ik nog een oefen object nodig had. Aangezien de vorst nog in de grond zat en ik als hovenier toch nog niet een nieuwe aanleg klus kon beginnen, vroeg die of ik zijn captiva onder handen wou nemen. Anders werd het weer de loods verder opruimen (had ik ondertussen ook wel weer gehad)

Zelf was ik er nogal terughoudend over aangezien ik alleen nog maar me eigen auto's gedaan had en de seat ibiza van me nichtje. Maar zei die je oude auto plus nieuwe waren beide goed gelukt dus heb er alle vertrouwen in.

Donderdag ochtend om 6.45 was het dus zover ( ja moest wel gewoon zelfde tijd als me collega's beginnen), vrijdag rond half 4 was die klaar.

De auto had geen erge krassen, maar genoeg swirls
De gebruikte spullen:

Wassen met BTBM
Drogen met Delirium + SW
Kleien Dodo Juice - Basics of Bling - Clay Bar
Greenheavy pad- mezzo
White - SSR 2
LightGreen - Finale
Black - SSR 1
Na het polijsten auto afgespoten met HD en alles na nog een keer nagelopen met Monello Spruzzo

BlackHole met Goudepad
Wax - PB Nattys
Plastic met PB trimrestorer

Ramen binnen SW , Buiten met Monello Spruzzo ( vond Spruzzo fijn werken en had hem toch al voor het nalopen in me hand)
Leer met Gliptone produkten behandelt
Dashboard met Pb NL
Gebruikte doeken DMT en Monello lijn.

Heb geen goede voor fotos aangezien het nogal vroeg was en ik moeite had met scherp te fotograveren..... Fotos voor zijn ook voor het wassen, geen fotos van de binnenkant daar ben ik mee begonnen.

Voor:

P2160061.webp

P2160066.webp

P2160060.webp

Na:
P2170068.webp

P2170076.webp

P2170073.webp

P2170077.webp

P2170083.webp

Sorry voor de weinige/belabberde foto's, zal de volgende keer ook iets beter me best doen op de fotos.
De SSR heb ik gebruikt omdat op me eigen auto's de monello polijst middelen beste resultaat hebben, en ik ze op deze wat ''zachtere'' lak wou proberen en wou kijken hoe ze verwerkte.

Hoop dat jullie het resultaat van de auto en showoff toch nog kunnen waarderen, tips zijn altijd welkom.

zo.. die blinkt weer mooi! belabberde foto's of niet...de glans komt in ieder geval goed over! leuke werkplek ook!

Erg mooi gelukt hoor. Complimenten. Je bent zeer zeker op de goede weg!

Mogelijk een keer iets kopen om de banden te verzorgen aan het einde van de klus?

Strakke polijst resultaten behaald :-)^ Swirls zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

Mezzo en SSR2 combinatie zie je niet vaak, maar het werkt wel! Maar kwa cutting zitten ze wel heel erg bij elkaar in de buurt.

Vind alleen de Green Heavy pad wel erg zwaar voor de swirls, was zelf begonnen met wit/Mezzo. Staat van de lak is niet echt zo slecht als ik dat zo zie op de foto's. Hoef je namelijk minder na te bewerken. Wel een testspot gemaakt?

Bedankt voor de reacties allemaal. Locatie is inderdaad top, vooral omdat me baas er helemaal niet moeilijk over doet. Hd met wasplaats zit naast de loods dus alles bij de hand, plus loods is te verwarmen met warmte kanon.

@Aficior - ik heb Mothers Wax Reflections Advanced Tire Care was ik alleen vergeten op de foto :-"

@Paulus de Boskabouter - Had een test spot gemaakt en dit was toch de beste combinatie voor het beste resultaat. De Mezzo met SSR combinatie was ook meer omdat ik gewoon is wilde kijken wat voor resultaat het gaf en me afvroeg hoe de producten zich verwerkten.