• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Show Off Peugeot 107

TiePie

Detailing addict
20 jan 2013
44
50
Berghem, Noord Brabant
Hallo iedereen!

Na al een tijdje te bestellen via Carclean en veel,,,heel veel gelezen te hebben op dit forum heb ik besloten zelf eens een post te maken.
Om te beginnen maar meteen een show off van mijn Peugeot 107.

Ik zal mijzelf ook even voorstellen ik ben Tibo 25jr en al jaren gek op auto's. Maar pas sinds ik de Peugeot nieuw van de productielijn in ontvangst heb mogen nemen in 2010 ook serieus met autodetailing bezig. Hiervoor heb ik mijn Corrado G60 en Honda Prelude altijd op de verkeerde manier gewassen 8o m.a.w. één emmertje water, bouwmarkt autoshampoo en nog net geen schuurspons. :D

Affijn, met de nieuwe auto ben ik op zoek gegaan naar betere producten toen heb ik via een vriend Meguiar's ontdekt en hier een rits van producten van aangeschaft. Daar ging al een wereld voor mij open. Op een gegeven moment Carclean en het bijbehorende forum ontdekt, veel gelezen en ook begonnen van andere merken producten aan te schaffen om zo wat meer diversiteit aan te brengen in mijn mogelijkheden. En ben nog lang niet uitbesteld, een van de eerstvolgende aankopen gaat toch echt een DAP zijn...voor deze detail ben ik afgelopen zaterdag van 10:00 tot 19:30 met de hand beziggeweest. Heftig! :ja

Als eerste begonnen met foto's nemen van de voorsituatie. Vies was de auto niet echt, dat laat ik ook nooit gebeuren. Ik probeer (sowieso 's winters) elke week de auto even af te spoelen en liefst even met een mild sopje te wassen. Ik had ook een aantal voor mij nieuwe producten binnen dus deze meteen testen. (oa Iron-X en White Diamond)

De voor foto's:

IMG_4971_zps81792a1c.jpg

IMG_4973_zps35149fb0.jpg

IMG_4974_zps3ef5d653.jpg

IMG_4976_zps1a29a7b7.jpg

IMG_4979_zpsf88dfd6b.jpg


Hierna begonnen met de auto af te spoelen met de HD (foamlans staat ook nog op het wenslijstje) En gewassen met Meguiar's Gold Class Car Wash en Monello Sponge.
Vervolgens heb ik gevoeld aan de lak...deze was nog behoorlijk glad, voor de winter had ik de auto ook al goed aangepakt en gecombineerd met geregeld even wassen zal bijgedragen hebben aan het voorkomen van aanhechting van vuil. Wel nog even rondom op de auto getest met Iron-X. Dit gaf alleen een duidelijke reactie op de achterbumper. Deze vervolgens volledig behandeld ermee.

Ik had ook nog een 'testflesje' van Tar-x deze heb ik ook meteen op de achterbumper uitgeprobeerd. Veel reactie trad er niet op. Maar op de plekken waar het wel een reactie gaf was ik verbaast over hoe makkelijk de teerspettertjes oplosten. Dit had ik al op het forum gezien maar toch kijk je soms een beetje sceptisch tegen dat soort zaken aan. Toen bedacht ik mij dat onderaan de deurlijst de...tja..ik noem het maar even de 'naad' van het bodywork altijd zo vies uitziet en ik het nooit echt schoonkrijg. Hier eerst Iron-x opgespoten wat al een goede reactie gaf. En hierna nog eens het beetje Tar-x wat ik overhad op gespoten. Met een oudere Gold Class Even Coat Applicator geboend en wonderbaarlijk zeeer goed schoon gekregen. Helaas in mijn enthousiasme vergeten een 'voor' foto te maken. Maar hier een foto van het resultaat:

IMG_5006_zpsb20bad95.jpg


Zo zag de auto uit na de grondige wasbeurt. Velgen had ik bewust even overgeslagen, deze ging ik later demonteren en op het gemak behandelen.

IMG_4997_zpse11d8079.jpg

IMG_4999_zps16721916.jpg



Hierna ben ik aan de slag gegaan met Meguair's Step 1 Deep Crystal Paint Cleaner op een Meguiar's soft foam pad, voor mijn gevoel om de laatste verontreinigingen van de lak te halen.
En, heel fijn, op het moment was dat ik met een paneel bezig was er even een flinke windvlaag voorbij kwam en vervolgens het paneel wat nog 'nat' van de Paint Cleaner was vol zat met stof en kleine blaadjes. :eek: Maar even de HD gepakt en even afgespoeld. Leek mij de beste optie. :weetniet

Vervolgens even pauze gepakt, duurde niet lang...na 5 minuten begon het me al weer te jeuken om verder te gaan.

Volgende stap was polishen. Ik heb geprobeerd foto's te maken van de swirls (helaas zaten er toch behoorlijk wat op) maar dit bleek verdomd lastig met mijn amateur fotokunsten en een witte lak. Dus helaas. Ik heb een testje gedaan met PB Pro Polish...dit gaf alleen niet het resultaat wat ik verwachtte dus ben ik met de Monello Mezzo op een oranje Monello handpad aan de slag gegaan. Dit gaf wel een resultaat naar tevredenheid, in iedergeval wat ik acceptabel vond dat met de hand moest lukken.

Na deze stappen stond de auto er zo bij:

IMG_5008_zps4a5f2126.jpg

IMG_5009_zpsf80e01eb.jpg


Tijd voor de Glaze. Hele auto behandeld met PB White Diamond op een Monello Disco pad. Eerste keer dat ik dit heb gebruikt...gaf een behoorlijk verschil vond ik zelf. Zeer tevreden over dat goedje!
Hierna de hele auto gewaxt met DJ Rainforest Rub op een Monello Disco pad... ook een eerste keer met een vaste wax voor mij. Was alleen al verrast door de zuinigheid. Met een vloeibare wax heb ik toch snel de neiging teveel te gebruiken. Helaas blijft het lastig om op een witte auto te zien waar je geweest bent of niet. Dus gewoon heel systematisch te werk gaan en in gedachten markeringen op de auto plaatsen. Na curen de auto goed opgepoetst. En zeer tevreden over het resultaat.
Lak zo glad als maar kon zijn. Er wilde een spinnetje omhoogkruipen maar houvast...ho maar haha. rofl

Vervolgens de velgen gedemonteerd en eerst ingespoten met AF Imperial Wheel Cleaner Concentrate (verdund uiteraard). Daarna met Iron-X ingespoten. Dit gaf eigenlijk alleen op de voorste 2 velgen een 'zware' reactie. Niet gek aangezien ik achter trommeltjes heb dus hier komt veel minder vervuiling op.

IMG_5013_zpsc73c75f0.jpg


Vervolgens de velgen voorzien van 2 laagjes PB 'bubblegum' Wheel Sealant. En het rubber behandeld met Meguiar's Gold Class Endurance Tire Gel. Tijdens het curen van de velgen de trims van de auto behandeld met Black-wow op de honingraatgrille na. Deze zag er nog goed uit maar het werd sowieso al laat en het vrouwtje was op mij aan het wachten met het eten.

Velgen weer gemonteerd. Auto nog eens afgenomen met een Microfiber doek.

En hier het resultaat:

IMG_5015_zps0292f7b3.jpg

IMG_5017_zpsba9ddd54.jpg

IMG_5018_zpscb88836a.jpg

IMG_5019_zps4bf58ac3.jpg

IMG_5024_zps6199fb39.jpg

IMG_5027_zps82acf7e3.jpg


Het was hard werken met de hand. En hoewel een witte auto naar mijn gevoel soms wat minder het gevoel geeft dat er resultaat geboek wordt ben ik meer dan tevreden met het resultaat.
Collega's en sommige vrienden verklaren mij voor gek om zo lang met een auto bezig te zijn en "zoveel geld" uit te geven aan al die producten. Ik verklaar ze voor gek dat zij de auto door een krasstraat halen. :|~*

Hopelijk is mijn post duidelijk geweest en heb ik niet teveel foto's geplaatst. Opmerkingen tips etc zijn allemaal hartstikke welkom. Heb zeker weten nog veel te leren!

Greetz Tibo
 
Welkom. Je Peugeot ziet er weer spik en span uit! Voor een volgende keer; eerst Monello Mezzo en dan Meguiar's Deep Crystal Polish step 1. Mezzo is een polijstmiddel en 'step 1' een cleaner, is de volgorde zoals jij die gebruikt hebt haalt de Meguiar's weinig uit en eigenlijk werk voor niks. Misschien zou je nog een kleiset aan kunnen schaffen. Daarmee haal de verontreiniging van de lak die na het wassen is blijven zitten.
 
IbizaSigno;327034 zei:
Welkom. Je Peugeot ziet er weer spik en span uit! Voor een volgende keer; eerst Monello Mezzo en dan Meguiar's Deep Crystal Polish step 1. Mezzo is een polijstmiddel en 'step 1' een cleaner, is de volgorde zoals jij die gebruikt hebt haalt de Meguiar's weinig uit en eigenlijk werk voor niks. Misschien zou je nog een kleiset aan kunnen schaffen. Daarmee haal de verontreiniging van de lak die na het wassen is blijven zitten.

Bedankt voor de tip mbt de cleaner en polish! Klei had ik helaas voor de winter al aan een vuile wagen opgebruikt. En nieuwe liet het budget deze keer niet toe helaas.
 
Leuke versie deze 107!
Mooi resultaat behaald hoor... enne... een witte auto kan wel degelijk spiegelen zien we maar weer