• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chevrolet Silverado

DT89

Detailing addict
31 aug 2015
136
63
Forummers

Afgelopen zaterdag een chevrolet silverado onder handen genomen.
De wagen miste diepte en was op sommig plekken wat dof. Hier en daar lichte krasjes en swirls.

Stappenplan:
Foamen met Artico Magico Snow
Gewassen met pb super slick & suds en wash mitt
Vervolgens gekleid met autofinesse claybar in combinatie met de dodo juice clay lube
Nadien ingespoten met monello non ferro
Nogmaals gefoamd en afgespoten.
Afgedroogd met de senza acqua
3 hits Spiderpad + s3 nadien 2 hits zwarte monello pad + finale
Gyeon Q2m prep om alle resten polijstmiddel te verwijderen
PB white diamond aangebracht met de rode monello pad
2 lagen Collinite 476s aangebracht

Ramen:
Ontvet met PB APC
PB glass cleaner


Steeds de monello mf doeken gebruikt.

Velgen moesten geen aandacht krijgen. De eigenaar heeft een nieuwe set gekocht die er volgende week onder gaat.

Ik heb natuurlijk vergeten veel foto's te trekken maar heb er toch enkele !

Bij aanvang: Weinig reflectie, geen diepte
conv_3039.webp

conv_3040.webp



conv_3041.webp

conv_3042.webp



Tijdens het kleien, god mag weten wat de wagen in Amerika allemaal heeft meegemaakt.
conv_3043.webp

conv_3044.webp



Non ferro
conv_3045.webp

conv_3046.webp



Tijdens het polieren
conv_3047.webp



eindresultaat
conv_3048.webp

conv_3050.webp

conv_3051.webp
 

Bijlagen

  • conv_3049.webp
    conv_3049.webp
    142,4 KB · Weergaven: 102
Heb inderdaad 2 blokjes weg gegooid ! Waarvan ik wel ene heb laten vallen na 30% van de wagen gedaan te hebben. :-"
Eigenaar verschoot zelf als hij zag hoe vervuild de wagen was.
 
Tijdens de lunch eens deftiger door je stappen gelezen:

ik vind deze stap overbodig: na het wassen en foamen, en voor het kleien: de wagen drogen.
Ik klei wanneer de wagen gewassen is en laat hem nat.
Na het kleien spoel (of was) je hem toch weer.
Foamen na kleien doe ik ook niet.
Scheelt tijd en productjes (lees: centjes ;-) )
 
De stap drogen heb ik verkeerde geplaatst, dit kwam na het kleinen en afspuiten :)
Bedankt voor de tip om nadien niet meer te foamen ! Zal inderdaad wat besparen !
 
Wouw dat is een beste klus ;)

hoe lang ben je hier voor kwijt geweest?

stukje opbouwend kritiek;
Ik zal voortaan de non ferro voor het kleien gebruiken.

en zoals Peter ook al aangaf is foamen na dat de auto gewassen en gekleid is een beetje onnodig ;)
 
Ik was sowieso de auto na het kleien nooit. Ik was de auto, laat hem nat en klei de auto. Na het kleien haal ik een doek over de lak om hem te drogen. Dus stukje na stukje.

Verder ziet het er goed u​it! Je zal er wel veel tijd in hebben zitten.
 
Zow, die auto heeft nu inderdaad weer een mooie diepte in de kleur zitten! Op de eerste foto's leek hij wel mat, haha!

Als ik een auto klei, doe ik de hele auto in 1 keer en als ik klaar ben zie je overal de Spray&Wipe overal zitten en heb het idee dat wel eens vuil in kan blijven hangen.
Ik was de auto na het ijzerverwijderen en kleien altijd nog effe.
 
Bedankt voor de tips !
Ben er in totaal toch een 12 uur aan bezig geweest. Alles is met de dap gedaan. Na zo'n klus begin je toch meer aan bigfoot te denken :-D
 
Wouw 12 uur...

Dat doe ik je niet na ;)


Quantoxx;n435061 zei:
Als ik een auto klei, doe ik de hele auto in 1 keer en als ik klaar ben zie je overal de Spray&Wipe overal zitten en heb het idee dat wel eens vuil in kan blijven hangen.
Ik was de auto na het ijzerverwijderen en kleien altijd nog effe.

Bij het kleien neem je toch meteen het residu af? Bij S&W is naderhand wassen echt overbodig imo
 
  • Leuk
Reacties: Tomas
Nee, ik ga niet een stukje kleien en dit meteen afnemen. Ik doe de hele auto gewoon eerst kleien. Of bedoel je dat niet, Zluytr ?

Als ik een paneel klei dan zie je toch de beweging van het kleien terug op je paneel, door de spray? Als je de hele auto ineens doet, dan droogt dit zo op en wil ik de auto nog wel eens wassen als ik zie dat de auto sterk bevuild was. (Vieze klei)


Greetz
 
Ik ben het met Zluytr eens, ik doe ook stukje kleien, gelijk afnemen, stukje kleien, gelijk afnemen enz. Je hebt zo naderhand geen strepen waardoor je gelijk kan polijstsen. Scheelt toch één keer wassen ;)
 
Ik doe ook per paneel : eerst kleien en daarna afnemen. en zo de hele auto.

Ergens begrijp ik Quantoxx wel... gewoon lekker alles kleien en daarna wassen.

​Maar net zoals Zluytr zegt, de controle heb je dan als je deel voor deel doet.


DT89 mooi geworden :-)^