• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chevy Bel Air 1956

DT89

Detailing addict
31 aug 2015
136
63
Binnenkort ga ik een chevy bel air van 1956 onderhanden nemen.

Nu heb ik al wat tips opgedaan van het topic over de mustang en zeer voorzichtig benaderen is de boodschap !

Ik heb wel echter nog een vraag over hoe ik volgende het beste aanpak.
De lak vertoont hier en daar barstjes, ik vermoed dat ik hier best rond polier en zeker niet over kom, klopt dit ?

Verder heb ik de monello reeks, rupes reeks en SSR reeks. Wat kan ik het beste gebruiken ? Ik heb al eens gelezen dat de SSR beter zou presteren op oudere lakken ?

Gaat om volgende kleur + wagen (foto is van internet geplukt)

1956_chevrolet_bel_air-pic-13434-640x480.jpe
 
  • Leuk
Reactions: A90
Mooi man! Testspot maken zegt alles. En zoals jezelf al zei, rustig benaderen. Zou met een finale bv beginnen.

Zou idd een beetje uit de buurt blijven van de barstjes. Als is het voor de zekerheid.

SSR werkt het best op zachte lakken een oude harde lak kom je misschien te kort. Geen nood je hebt de Monello en Rupes middelen. Zou zelf met een van die werken (persoonlijk)
 
Hah, wat toevallig. Een kennis van mij heeft nét een Bel-Air gekocht. Zelfde kleuren en dergelijke. Misschien ben je wel aan die van hem bezig, haha!
 
hahah! @Jeroen @BusdriverTheo

Het is mijn buurman die schuin onder mij woont (Bovenwoning), die ik dus een kennis noem. Meer als een buurman, maar geen échte vriend. Zoiets.. :p

Ik noem iedereen die bij mij in de buurt woont en ik vaker spreek een buurman of buurvrouw. Lekker makkelijk. :p
 
Mooi detail-object!

Wat betreft het chroom: heb i.v.m. detail-job van een VW kever contact gehad met Dennis van Carclean.
Hier een citaat uit de mailwisseling: "Chroom behandelen met Chrome Polish: chroom is heel hard en heel dun vandaar dat een goede chrome polish geen korrel bevat. Indien het chroom al veel krasjes heeft kan je Mag & Alu ook proberen."

Succes en laat maar zien die gedetailde klassieker!