• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chromen sierstrips en dakrails weer netjesmaken

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Gisteren heb ik mijn nieuwe tweedehands auto opgehaald. Een Ford Focus Wagon uit 2012. Heerlijk wagentje.

IMG_20150612_102111_zps6l1tiaem.jpg


Bij aankoop vielen me al een paar lakimperfecties op, maar daar ga ik mij later nog eens in verdiepen. Het eerste wat ik aan wil pakken zijn mijn chromen sierlijsten en dakrails.

Het is op de foto moeilijk te zien maar mijn dakrails lijken verweerd. Als ik het nat maak dan is het even weg maar zodra de rails opdrogen komen de vlekken terug. De ene kant is erger dan de andere kant.

IMG_20150620_121812_zpsbuu2p42c.jpg


IMG_20150612_091926_zpspkmtybok.jpg


Chromen sierlijst
IMG_20150620_121728_zpsspnuqvnu.jpg


Op de sierlijsten zie je dat er ook vlekken op zitten. De linker lijst is wel netjes. Misschien dat de vlekken op de sierlijst hardnekkige wax vlekken zijn, maar ik krijg het er nog niet af.

Hebben jullie tips om dit aan te pakken? Ben zelf lange tijd niet meer echt aan het detailen geweest (alleen autowassen). Maar met de komst van mijn nieuwe auto beginnen mijn handen te jeuken. Ook omdat de overal onder de waxvlekken zit.
 
Mother heb ik ervaring met. Dat was goed spul. Maar is dat ook geschikt voor dakrails? PB prof polish ken ik als product niet. Het merk wel. Maar kan de prof polish ook wel op de chromen lijsten en dakrails?
 
Is die Alu polish niet alleen voor metalen? Die heb ik ook staan, maar ik ben een beetje huiverig om die te gebruiken.
 
Binnetie;n424522 zei:
Mother heb ik ervaring met. Dat was goed spul. Maar is dat ook geschikt voor dakrails? PB prof polish ken ik als product niet. Het merk wel. Maar kan de prof polish ook wel op de chromen lijsten en dakrails?
Ja is te gebruiken op dakrails en "chromen" lijsten (daar gebruik ik het voor) evenals bv je einddemper van je uitlaat en ook om je ruiten te cleanen echt veelzijdig spul.
 
Bij bepaalde auto's zijn de sierstrips onder de ramen van kunststof dus wees voorzichtig met je producten. Ik gebruik zelf Autoglym bumper & trim retailer op een microdoekje en krijg mijn sierlijsten goed schoon van dit soort vlekjes. Dakrails kan idd met div allu producten zoals hierboven aangegeven.
 
Producten genoeg zo te zien. Ik twijfel tussen de prof polish en de chrome polish (beide van PB) en Autoglym omdat Husky aangeeft dat je moet oppassen bij kunststoffen sierstrips. Ik heb de dealer om prijzen gevraagd en die chromen strips kosten nog al wat als je zou willen vervangen. Helemaal achteraan de auto moet zelfs het complete raampje vervangen worden wil je de stip vervangen. Dan ga ik eerst wel met producten aan de slag. Verwacht het daar wel goed mee te krijgen.

De dakrails kosten €430,- excl. montage dus ook daar ga ik eerst wel met producten aan de gang.
 
Ik woon in Drenthe helaas. Ik ga gewoon met de prof polish aan de gang. Helemaal omdat het veelzijdig is. Je brengt deze aan met een handpad? Deze bijv: https://www.Carclean.com/product/Monello/Easy_Detailing_Polishing_Hand_Pad_White_MHPW_101176 (voor de sierlijsten).
 
Ik las inderdaad ook tegen vliegenresten etc. Met wassen gaan ze er vaak niet helemaal af. Bug Squash werkt hier heel goed op maar krijgt de echte hardnekkige ook niet weg. Dan zou dit middel met de hand handig zijn voor op de voorbumper.

Ik vind weinig ronde handpads, bedoel je deze: https://www.Carclean.com/product/Monello/Edgeless_Soft_Foam_Hand_Applicator_MONELPAD_102026 of deze: https://www.Carclean.com/product/Scholl_Concepts/White_Paint_Puck_22606_102844
 
kijk top dit hier
weet ik gelijk hoe ik die vlekken uit me chrome strips krijg
en aangezien het zo ontzettend veelzijdig is en al tijd geleden van ric325i gehoord had dat het goed spul is
ga ik het aanpakken met de poorboys pro polish
 
Chrome polish kun je gebruiken voor chroom/metaal (aanname) en wellicht heeft deze een korrel erin zitten?
Prof polish is veelzijdiger en te gebruiken voor die strips (doe ik ook bij mijn BMW) maar ook voor lakreiniging als voorbereiding op Wax , je kan je ramen ermee cleanen, je uitlaat tips cleanen en bevat geen korrel, vandaar dat ik deze zou kiezen.
Mocht je in de buurt van Rotterdam zitten mag je gerust een keer langskomen om eens te proberen.

Prof polish is inderdaad een zeer veelzijdig product.
Ook "ingebrande" zonnecreme kun je ermee verwijderen.
Let wel op: er zijn 2 types: de "gewone" zonder korrel, en de Prof. polish 2; deze is een stuk heftiger omdat deze wel een korrel bevat!

@Binnetie: mooie Focus, gefeliciteerd!
Wat bedoel je eigenlijk met waxvlekken, hologrammen?
 
Ik heb ook zulke strips op mijn Passat, net zoals Audi enz.
Ik was vorig jaar begonnen met de PB PP op wit met het handje. Geen resultaat.
Toen schaalde ik op tot ik zelfs uit kwam op Monello Veloce op gele pad met de DAP900. Geen resultaat.
Zelfs S3 op de Spiderpad heb ik geen resultaat.

Ik heb nu de Mothers Alu Polish liggen om te testen.
Er is ook een kleine testspot gedaan met de chrome polish van Meguiars, en dat zag er ook veel belovend uit.

Het is gewoon super hard.

Als je resultaat hebt bereikt hierop gelijk Gyeon Trim erop knallen voor bescherming.

Zover ik weet komen deze vlekken oa door de zure shampoo van de wasstraten.
 
ik ga het ook nog proberen met wit handpadje en pb pp.
zal er nooit op achteruit gaan denk ik zo.

maar kan je ook collinite 845 insulator wax er ook op doen voor bescherming of kan je beter wat anders pakken
 
Het hele probleem is dat de lijsten geen echt chrome zijn. Lijsten zijn kunststof met een glim laag erop.
Als je te laat bent, is het meestal gebeurd en krijg je het niet meer mooi.