• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chroom, hoe te behandelen?

l-roy

Detailing rookie
21 apr 2010
294
0
Heyy,

Aankomend weekend ga ik een Mini grondig aanpakken,


echter hoe ga ik het chroom behandelen?

stap 1
wassen (dd juice born to be mild)
stap 2
Kleien (mguiers)
3
polishen (poorboys, prof polish)
4
sealen ( pb EX-P)
5
Waxen ( PB wax)

of moet ik tussen 3 en 4 ook black hole gebruiken op het chroomwerk?

(is een originele mini dus geen plastic verchroomde delen!!)

alvast bedankt!

groetjes,,
 
Chroom is een metaal, geen lak, dus voeden met een glaze heeft geen enkel nut, kleien kan, daarna behandelen met Pro Polish (wat geschikt is hiervoor) en daarna waxje er over, klaar. Als de pro polish niet werkt, dan zul je moeten uitwijken naar de NXT All Metal Polish van Meguiar's of de Mothers variant.
 
Is het wel chroom ( verchroomd metaal)? Tegewoordig hebben de meesta auto's chroomkleurig kunststof ( zeker als het grilles van nieuwere automobielen betreft.

Naar mijn mening heeft kunststof chroom een andere behandeling nodig dan b.v. een verchroomde uitlaat.
 
ook "verchroomd" kunststof kun je behandelen met de bekende middeltjes die er voor chroom zijn.

het nut hiervan is dat je de porien met de polish opvult, en hierdoor voorkom je de hele kleine blaasjes die ontstaan doordat er verontreinigingen binnen dringen.
deze veroorzaken groene puntjes in het chroom en in een later stadium laat het chroom los van het kunststof.

bechermen is een must, ook "echt" chroom
 
Chromen ringen om de mistlampen dus gewoon met wax?

Hoe kan ik het beste een chromen uitlaat behandelen? De meeste polishes zijn niet geschikt voor chroom namelijk....


edit

al gevonden in de shop!!