• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nog te redden?

Poolijs

Detailing rookie
11 sep 2025
2
2
Afgelopen vakantie een flinke steen op de motorkap gehad van mijn 8 jaar oude Toyota. Blanke lak liet op een behoorlijk stuk los, groter dan 2 euro munt. Ook meerdere ander kleine steenslag putjes zichtbaar in het zelfde gebied op de motorkap.

Getracht met lakstift bij te werken maar dit lukte niet goed/was niet mooi. Besloten om de kleine putjes en de fikse plek in één keer aan te pakken door een spotrepair te doen. Ik weet dat dit een risico is op een motorkap maar wil simpelweg geen honderden euro’s uitgeven aan het volledig overspuiten van de kap.

Reparatie leek goed gelukt met kleurlak en 2 k blanke lak icm een spotblender op de uitspuitzone. Helaas na het polijsten (eerst geschuurd ivm lichte orangepeel met 2500 , 3000 en 5000 korrel, vervolgens lichte compound en finish ) een lichtkleurige wolkerige soort nevelovergang zichtbaar en de randen van de overgang zijn ondanks de spotblender goed zichtbaar gebleven helaas.

Ik baal hier stevig van want heb er al veel werk in zitten. Is dit nog netjes/netter te krijgen denke jullie? Polijsten met heavy cut compound en pad bood geen soelaas.

Alles weer schuren of is enigszins bijwerken mogelijk?
Het
M vr gr

Bijlagen

• IMG_6100.webp
    IMG_6100.webp
    23,1 KB · Weergaven: 9
  • IMG_6105.webp
    IMG_6105.webp
    72,3 KB · Weergaven: 7