• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citigo - Striping nog te redden?

Mace

Detailing guru
3 mrt 2020
156
138
Aangezien alle vertier buiten de deur is afgelast voor dit weekend en het eindelijk gewoon buiten autowas-weer lijkt te worden, ga ik de boodschappen auto maar eens goed onderhanden nemen. Eigenlijk zou hij een keer goed gepolijst en gekleid moeten worden, maar om dat in de open lucht te doen, geen strak plan. Wordt dus goed wassen, al de groene aanslag eraf bikken en dan in de Poorboys Black Hole zetten. Enige waarmee ik nog zit is of ik iets aan de 'striping' kan doen. Deze is helemaal verweerd, gebarsten en krult op sommige plekken.

Citigo3.jpegCitigo2.jpegCitigo1.jpeg

Iemand suggesties?
 
Mee eens, en buiten polijsten gaat prima hoor, mag wel iets minder waaien dan de afgelopen weken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Witte is echt einde verhaal, rood is ook aan het krimpen

Glaze onder een sealant is geen goed idee, onder een wax kan wel
 
Niet? Heb toch aardig gegoogled en behoorlijk wat mensen geven aan dat ze het zo doen, o.a. op dit Forum. Maar ik leer graag bij, dus waarom zou je dat niet moeten doen?
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Sealant houdt van schoon, glaze is vettig dan wordt de hechting minder en dus de standtijd ook

proberen en ervaren kan ook
 
Valt wel mee met die kortere standtijd. Ik ben ook begonnen met Blackhole en een laagje Exp er over, en de standtijd was toch wel een maand of vier.

Wat de striping betreft: ik heb laatste jaar van meerder Citigo eigenaren gelezen dat de striping van hun actiemodel serieus lelijk werd, dus het lijkt wel einde levensduur van de striping.
 
Toen ik net op het forum kwam las ik ook veel over de combi van BlackHole/WhiteDiamond + EX-P + Natty's. :p Nu zou ik hetzelfde idee hebben als @RedCat dat met name een sealant op een schone ondergrond wil liggen. (En een dikke olie-laag van een glaze toppen met sealant én een olierijke wax.. tja..)

Dit waren in 2015 ook al vrij oude topics, zoals in jouw link.
 
Dank voor de tips, lees toch heel veel dat dit een goede combi is. Aangezien het toch maar de boodschappen tuftuf is en je het er weer vrij makkelijk af kan halen, ga ik het gewoon proberen! Kunnen we allemaal weer wat leren! ;)
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw