• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moet je na Black Hole een sealant aanbrengen?

luc

Detailing addict
6 mei 2010
492
62
50
hey,
ik heb sinds deze week producten aangekocht van poorboy's, zoals ook black hole.
nu ga ik mijn wagen eerst aanpakken met SSR1 om dan na te gaan met black hole.
De vraag is als ik gedaan heb met black hole moet ik dan nog een met sealent nagaan of is dit niet meer nodig?

Mvg Luc
 
je moet altijd na black hole een sealent/wax aanbrengen.
Black hole is een product met fillers en voedende bestanddelen maar zonder sealent/wax zoals AG SRP.
Wel op letten dat het een wax/sealent is zonder schuurkorrel want die kan de BH weer verwijderen.
 
GWBoes zei:
Black hole is een product met fillers en voedende bestanddelen maar zonder sealent/wax zoals AG SRP.

Probeer niet teveel afkortingen te gebruiken, dit is verwarrend voor beginners ;)

AG SRP = Autoglym Super Resin Polish
 
Alles wat geen sealant ( is een chemishe variant van een wax ) of een wax ( gemaakt van natuurlijke producten ), dien je dus met een sealant en / of wax te 'dichten'
 
ok thx voor de snelle reacties, ik heb dus ook de EXP sealent van poor boys gekocht, ik ga ervan uit dat deze sealent wel geschikt is om na black hole te gebruiken

Mvg Luc
 
Die is er perfect voor....

Je zou nog voor een mooie (extra diepe) glans en de beading (parelen van water) de EXP kunnen toppen met de Poorboys Natty's paste Wax..
Dan hoef je ook alleen maar de Natty's om de zoveel wasbeurten opnieuw aan te brengen....
De Natty's Blue voor de donkere kleuren (je hebt black hole gekocht, dus daar ga ik ff van uit) en de "normale blanke" Natty's voor lichte kleuren.

Alle bij elkaar een goede combi, produkten zijn op elkaar afgestemd..

grtz en succes !!
 
wel bedankt voor de tips, ik heb inderdaad de black hole ook gekocht samen met de SSR1 & SSR2 en dean de EXP om af te werken, maar van de wax was ik niet op de hoogte.

Ik had voordien de produkten van festool, maar deze hebben dus te koud gestaan in de winter en ook niet meer bruikbaar, en daar ik al veel positieve dingen had gelezen over poorboys (oa op golfcabrio.com), ben ik dan maar gelijk overgestapt.
Ik moet wel zeggen dat het leuk is dat als je vragen hebt je er hier mee terecht kan en dat je zoveel reacties krijgt, TOP

Grtzzz
 
De "wetlook" wordt voor 95-98% bepaalt door de voorbereiding (klein, polijsten en glaze).
Dus de kans dat je verschil ziet tussen verschillende waxen is erg klein.
 
ik heb dus de wagen onder handen genomen en ben best wel tevreden met het resultaat (enkele swirls krijg ik niet weg), maar wat is de beste methode om de black hole aan te brengen, ik heb deze gelijkmatig aangebracht op dezelfde manier als polijsten.
als ik nog zou nagaan met een wax in de toekomst welk is dan de beste werkmethode?

grtzzz