• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BLACK FRIDAY 2023 (overzicht)

Ik heb nog een verpakking staan met invisible glass maar ik ben niet echt overtuigd, het is niet streeploos, ook niet met wafeldoeken.
In dat oogpunt doet verdunde p&s absolute het way way beter naar mijn mening.
 
Dit herken ik..

Moest vanmiddag even een raam schoonmaken van de auto, iemand (lees: familie) had de deur dicht gedaan door met zijn klauwen op mijn raam te zitten... alleen pakde ik de sprayer met Absolute ipv Glasscleaner.
Dit viel zeker niet tegen. Normaal gebruik ik absolute alleen als ik vogelpoep op de auto heb..
 
Ik heb nog een verpakking staan met invisible glass maar ik ben niet echt overtuigd, het is niet streeploos, ook niet met wafeldoeken.
In dat oogpunt doet verdunde p&s absolute het way way beter naar mijn mening.
Gyeon Glass is wat mij betreft wel streeploos dus dan blijf ik daar maar bij voor nu…
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Ik heb nog een verpakking staan met invisible glass maar ik ben niet echt overtuigd, het is niet streeploos, ook niet met wafeldoeken.
In dat oogpunt doet verdunde p&s absolute het way way beter naar mijn mening.
Ik heb ook P&S Absolute en die voldoet zeker ook als glasreiniger in een 1:128 of zelfs 1:256 verdunning. Maar hoe het kan dat je met Invisible Glass strepen blijft hebben kan ik niet begrijpen. Gebruik je teveel product? Invisible Glass is niet zo snel in te verdampen wat het vooral in de zomer beter maakt. In de winter met het vochtige weer verkiezen sommige mensen een glasreiniger die meer alcohol bevat zoals DDJ Clearly Menthol en Gyeon Glass Cleaner. Ik vind Invisible Glass wel beter reinigen en is normaal gezien wel makkelijk in gebruik, tenzij je echt teveel product gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ondertussen ook alles binnen. PostNL had het druk zat. Bestelling van zaterdag's kwam afgelopen donderdag pas.
Aantal dingen om aan te vullen, en heel wat om te proberen.
Voorraadbeheer en vervangen van versleten spullen:
Q²M Bathe 400ml
Q²M Cut Eccentric 145mm
Q²M Heavy Cut Pad Eccentric 145mm
Q²M Polish Eccentric 145mm
Q²M Iron WheelCleaner 1000ml
Q²M Smoothie EVO Wash Mitt
Q²M Wetcoat Essence 100ml
Allround & Coating 245 - Dark Grey 10 Pack microvezeldoek
Allround & Coating 245 - Lila 10 Pack microvezeldoek
Monello Peluche Verde Trio - 45x45cm
Nanolex Ultra Glass Sealant 30ml
Mequiars Car Wash Plus+ - 709ml

Om te proberen:
Dojo Born to be Mild pH-neutral Detailing Shampoo
500ml: Het sample flesje al eens besteld om te proberen. Beviel prima! Maar ben er nog niet gelijk helemaal wild van.
Dojo Captain Crevice Microfibre Wheel Mitt: Een wheelmitt maar eens proberen. Ben meer van kwast en MFd.
Dojo Crudzilla spray - 1000ml: winterse pre-pre-wash :p
PBW Luchtverfrisser Green Apple - 473ml Ik zoek wat manieren om subtiel toch een geurtje in de auto te hebben. Geen zoete of cologne geuren, en iets wat ik kan doseren. Ben erg benieuwd naar de standtijd van dit.
Hammerhead stofzuigborstel: een softtop blijft niet uit zichzelf stof en haar vrij... Op zoek naar de meest makkelijke manier.
Bilthamber Dyna-Slip Lubricating Compound - 100 ml: m'n heavy duty Molykote is na jaaaaren toch echt op. Dit leek mij wel handig
Rupes X-cut sanding disc 75mm – 3000, 2000 en 1500grit: koplampen van de Z4 wil ik gaan schuren, liefst met de PXE80 ipv het handje.
Mothers Mag & Aluminum Polish - 140gr: Gyeon MetalPolish valt mij tegen. En dit werd aangeraden in een van de CC Cleanriders filmpjes.
Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover - 750ml: Leek mij een prima deal! Leuk voor naast de Gyeon, en GreatLion.

Maar!! Het mooiste wat ik ontving, ook nog als kadootje, was een Soft99 tasje! Ik was eerst wat verbaasd. Had ik dit besteld? nee toch? Maar wist gelijk waar ik 'm voor ging gebruiken. Ideaal om achter het elastiek in de kofferbak om al m'n flesjes en doeken in te bewaren die standaard in de auto liggen! Hele grote blij!

 

Bijlagen

  • IMG_9251.jpeg
    IMG_9251.jpeg
    193 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Ik heb ook P&S Absolute en die voldoet zeker ook als glasreiniger in een 1:128 of zelfs 1:256 verdunning. Maar hoe het kan dat je met Invisible Glass strepen blijft hebben kan ik niet begrijpen. Gebruik je teveel product? Invisible Glass is niet zo snel in te verdampen wat het vooral in de zomer beter maakt. In de winter met het vochtige weer verkiezen sommige mensen een glasreiniger die meer alcohol bevat zoals DDJ Clearly Menthol en Gyeon Glass Cleaner. Ik vind Invisible Glass wel beter reinigen en is normaal gezien wel makkelijk in gebruik, tenzij je echt teveel product gebruikt.
In tegendeel, echt maar enkele spraytjes. Zelfs na een minuut of 5 moet ik nog even met een andere doek er overheen.
 
Ik heb ooit een stuk of 40 zwarte wafeldoekjes gekocht van 30x15cm. Ik vouw die in de helft en heb 4 handige vlakken. Ik spuit 2x Invisible Glass op 1 vlak en kuis de ruit en dan met de achterkant er direct over om droog te maken. 1 x bijsprayen indien nodig en steeds andere doekjes nemen wanneer het nodig is.

Met de Absolute of ONR gebruik ik een grote wafeldoek die normaal dient voor een auto mee te drogen. Absolute en ONR zijn minder gevoelig voor te vochtige doeken en laten amper tot geen residue na.