• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BLACK FRIDAY 2023 (overzicht)

De glass is inderdaad geurvrij (volgens mij)
Volgens mij dis de clearly mede op basis alcohol, daardoor verdampt het sneller. Ik vind dat niet prettig. Voor mijn gevoel is er dan meer nodig.
Het is overigens wel een goede reiniger. Niks mis mee.
 
Ik had bij Gyeon glass geen slecht gevoel maar was ook weer niet omvergeblazen. Naar mijn mening vervloog het product net iets te snel om het goed uit te poetsen en te verwerken en ik miste ook wel een lekkere geur.
 
Ik heb Dodo Juice gehad jaren terug. En vond die toen niet bijzonder. Maar dat is al wel een tijd terug. Misschien moet ik het een nieuwe kans geven :D
Op dit moment zijn Gyeon Glass, Invisible Glass en Auto Finesse mijn favorieten.
 
Laatst bewerkt:
Hier ook geen klachten over Gyeon Glass. Als hij op is stap ik echter wel terug op Clearly Menthol van Dodo. Vond die toch nog fijner werken maar daar waren destijds de grootverpakkingen van op
Voor mij blijf ik toch bij Stoner Invisible Glass.

Autoglym Glass Polish voor deep cleaning.

Emmertje water met dopje Unger in werkt ook fantastisch.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en RoyR
Ik ben zowiezo iemand die vaak teveel product gebruikt, maar vind dat niet zo erg. Heb dat met de meeste producten
Ja, meestal kan dat geen kwaad, maar voor glasreinigers is het toch wel beter om redelijk zuinig om te gaan met product. Het is ten eerste niet nodig, want als teveel ruitenreiniger gebruikt kan het een omgekeerd effect krijgen en moeilijker te reinigen zijn. Met Invisible Glass gewoon 2 x sprayen op wafeldoek en dat is genoeg, nadien glasdoek om mooi glad en volledig droog te wrijven. Kan gewoon niet makkelijker. Less is more voor Invisible Glass.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Dan ook maar mijn toevoeging:

Clearly Menthol vind ik tot op heden erg fijn. Ik gebruik de concentraat-versie liever, welke ik dan iets ''natter'' aanmaak. Dan heb ik voldoende vocht en product om te boenen met een Disco Duo en bij het nawrijven met een wafeldoek zie ik het pas vervliegen. Dit vervliegen geeft dan juist een streeploos resultaat, je ziet het letterlijk streeploos wegtrekken.

Afnemen met papier is stiekem toch altijd nog het beste, zo lijkt het. ;)

(En stiekem ga ik daarna ook vaak nog met Spray&Wipe 1:1 erachteraan, gewoon voor de geur en de beleving)
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Ik gebruik tegenwoordig na het afnemen van de ruiten aan de binnenkant een siliconen trekkertje om alles streeploos af te nemen, dan in de hoek even met een glasdoek de druppels wegvegen en klaar, slaat minder aan, streeploos en kraakhelder.
En wanneer het wel aanslaat, door extreme temperatuur verschillen bij het starten bijvoorbeeld, dan is het 1 uniforme dunne waas welke binnen tellen wegtrekt ipv dat je de vegen van het afnemen met een doek terug ziet.
 
@Altos Als ik een auto moet doen met echt next level smerige ruiten aan de binnenkant met nicotine en vet, dan begin ik zelfs niet met gewone spray and whipe ruitenreinigers. Ik leg dan een grote doek over het dashboard, ik neem een emmer warm water met Unger ruitenreiniger in en een anti-vet microvezeldoekje. Licht vochtig neem ik eerst de viezigheid af, en af en toe doek eens spoelen, aftrekken en dan met glansdoek er nog eens over. Ruiten zijn dan weer mooi helder.

Een geluk dat ik niet dikwijls in zo een situatie kom, maar als ik in zo een situatie kom, wil ik snel en goed kunnen oplossen, want welke detailer vindt de binnenkant van ramen kuisen nu leuk?
 
Ik heb 6 glasreinigers in de kast staan, Nanolex, Gyeon Glass en Glass+, Gtechniq, Invisible Glass en nog Kenotek. Ze bevallen allemaal eigenlijk wel maar de Glass+ gebruik ik het minst en alleen voor de zijruiten. En idd hoe minder product hoe beter het resultaat. Gtechniq vervliegt snel dus handig tijdens de koudere dagen. En altijd schone doeken gebruiken.
 
Nee ben tegenwoordig een beetje aan het opmaken, er staat gewoon teveel in de garage, eer blijven vanzelf producten over die je echt wilt blijven gebruiken. En oja ik heb al een 7de en een 8ste staan Glas van Stjarnargloss en Dope Nano Glass cleaner maar dat zijn samples van CC :p
 
Hoe bevalt die van Stjarnagloss? Waarschijnlijk wat in de stijl van DDJ Clearly Menthol?

Ik zit vol spanning te wachten tot ergens Bilt-Hamber Trace-Less beschikbaar is. Ik heb zelfs al gekeken om het te bestellen bij Bilt-Hamber zelf, maar de verzendkosten zijn duurder dan het product zelf. En spijtig genoeg zal het hier ook nog een tijdje duren voor hij er is.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Stjarnagloss lijkt een beetje op de Invisible Glass, maar heb het ook nog niet veel gebruikt, maar de BH lijkt me ook wel iets.
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Ik gebruik hier ook Gyeon Glass. Doet het wat mij betreft prima. Kunst is gewoon om met goede schone doeken te werken. Verder onderhoud ik mijn eigen autos daarmee, dus kan niet de nicotine en vet situaties beoordelen qua reinigskracht.

Heb bij mijn BF 2023 een sample van Stjarnagloss Glas gekregen ook. Die binnenkort maar eens testen ook.
 
  • Leuk
Reactions: Morpheus02007
Ik was geen fan van Stjarnagloss Glas omdat die erg veel residu had van zichzelf. Bij die reiniger was het echt zaak om én snel te werken voordat de draagmiddelen verdampt waren én de juiste doeken te gebruiken. Dat laatste daar kwam ik achter na de uitgebreide glasreiniging aflevering van White Details.

Voor Stjarnaglos ben ik toen af gaan nemen met een redelijk langharige mf-doek en daarna met een wafeldoek nawrijven. Dat werkte wel en de reiniging was goed. Uiteindelijk vond ik het te omslachtig en heb hem niet meer gekocht toen die op was. Nu ben ik blijven hangen bij Gtechniq (0 residu) en probeer ik straks BH.
 
Ik heb Angelwax Vision en Gyeon Glass waarbij ik bij koudere dagen Vision pak en op warmere dagen Gyeon Glass. Beide zijn oke/goed maar ik denk dat ik die invisible Glass ook maar eens moet proberen.
Net als @schaef zit ik ook in de fase dat ik nu nog te veel varianten van vanalles heb staan enmoet ik eerst nog even wat uitdunnen/opmaken.
 
  • Leuk
Reactions: schaef