• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

chroom poetsen

dani

Detailing rookie
21 mrt 2010
63
0
Mijn Passat heeft rond de ramen van die smalle chromen strips. Deze zijn op sommige plekken wit uitgeslagen. Ik wil deze met de All Metall Polysh van Mequiars poetsen. Ik ben aan het twijfelen gebracht toen ik met mij neus er bovenop zat. Het lijkt namelijk of er een blanke laklaag op zit en dan moet ik er waarschijnlijk helemaal niet aankomen met een Metall Polysh maar met een polijstmiddel voor lak. Weet iemand raad?

Volgens mij zijn deze strips hetzelfde als bij Audi, als dat zo is dan het geen chroom dacht ik, maar aluminium. Simpele test is om er een magneetje tegenaan te houden, hoiudt deze niet dan is het gepolijst aluminium. Chroom slaat namelijk niet wit uit.

Oke, ga de Metall Polysh eens proberen. Ik vind de kleur van de strip alleen geen aluminium kleur hebben maar chroom. Mijn golf gti heeft in het interieur zo'n strip in het dashboard zitten, dat vind ik meer een aluminium kleur.

Hoi,

Grappig dat deze discussie steeds weer omhoog komt, poetsen van chroom. Ik heb ook nog niet het perfecte middel gevonden. Maar gebruik nu belgom voor het grover werk en de billet metal polish voor het fijnere/eind polijst werk. daarna blinkt het chroom echt super zelfs dat Japanse namaak chroom.

Mvg cyril