• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cilinderkop en Cabrio dak netjes maken

phyton

Detailing addict
11 jun 2012
17
50
Hallo allemaal,

Nu ik weer de Cabrio uit de stalling heb gehaald, wil ik 2 punten eens aanpakken.

Het dak van Cabrio zit vuiligheid (volgens mij van een vogel) ingetrokken. Hoe kan ik dit het beste verwijderen? Met een normale wasbeurt lukt het niet.
Foto-TOMTAH78.webp

Foto-JHQG4DIQ.webp

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? Het ruitje is niet van glas.
Foto-7FPPLJTQ.webp

Hoe kan ik het gespikkelde van het aluminium verwijderen? Misschien met tinner?
Foto-M687MHXM.webp

Cabriodak zullen je waarschijnlijk met een extractor komen te behandelen.
Die aluminium corrosie zullen je moeten behandelen met een oxidatie omvormer of een metalpolish en doeken.
Je kunt ook met een koper/messing borstel proberen de witte aanslag te verwijderen, maar je komt er niet overal bij en je krijgt krasjes in je aluminium.

Groetjes en succes!

Voor het aluminium onder de motorkap kun je bijvoorbeeld de Race Glaze Alubright Metal Deoxidiser.

Opsprayen, inwerken met kwastjes, borsteltjes e.d. en daarna voorzichtig afspoelen. Veiliger is het om met een vochtige doek na te wrijven.

Eventueel het aluminium beschermen met de Race Glaze Jet Laq Non Paint Lacquer. Deze is bestand tegen 200 graden, al weet ik niet of dat voldoende is op de cilinderkop.

Lees ook de review eens.

Bedankt voor de antwoorden.
Wat betreft het dak het gaat enkel om de 2 plekken. Het volledige dak is niet nodig.

Het ruitje lijkt ook dof, dit kun je met de gewone polijstmiddelen corrigeren. 1 stap met Mezzo doet al wonderen.

Heb hier een extractor staan , als je wilt kan je een keer langskomen.Kunnen we het dakje hiermee doen.

Bodegraven - Rotterdam is maar een halfuurtje;)