• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

How To Emblemen/logo's verwijderen en opnieuw aanbrengen

LAWRENCIO_XD

Detailing guru
27 nov 2018
1.024
148
26
Groningen
Ik zou zelf de plek licht polijsten of met een paintcleaner behandelen (een lichte polish als Menzerna 3500 of een Poorboy's Professional Polish is hier denk ik prima). Daarmee garandeer je dat het paneel brandschoon is. Daarna in 2 of 3 stappen goed ontvetten en het paneel goed drogen. Dan zal ik het logo plakken en minimaal even een dag proberen om niet nat te laten worden, zodat het plaksel goed de tijd krijgt om te plakken aan het oppervlak. Daarna kun je inderdaad plaatselijk waxen en Bathe+ gebruiken ;) Succes!

• Leuk
Reactions: Nick1407

Hean

Detailing guru
2 nov 2020
175
105
34
Zuid-oost Brabant
Helaas staat polijsten nog niet in mijn skills lijstje.

Ik heb wel monello handpads(oranje, wit en zwart) en monello rafinno mezzo. Alleen durf ik hier niet goed mee aan de slag op de lak van de Giulietta, deze is namelijk nog super netjes en nagenoeg Swirl vrij.

LAWRENCIO_XD

Detailing guru
27 nov 2018
1.024
148
26
Groningen
Ja polijsten hoeft niet perse. Je kan bijvoorbeeld Dodo Juice Lime Prime gebruiken om te reinigen (https://www.carclean.com/nl/dodo-juice-lime-prime-pre-wax-cleanser-250ml.html) met de zwarte Monello handpad. Ik zou dan van tevoren wel even plaatselijk kleien. De zwarte handpad heeft volgens mij geen 'cutting factor' en de Lime Prime maakt het oppervlak juist goed schoon en (mits op een juiste manier) een klein beetje swirlvrij.

Hean

Detailing guru
2 nov 2020
175
105
34
Zuid-oost Brabant
@Krullenbol dit aanbod wil ik zoals eerder gezegd zeker aannemen! Maar als je het goed vind bewaar ik die voor een wat uitgebreidere tutorial ;) Om dus die hele auto te doen Uiteindelijk hoop ik rond maart een keer een dab aan te schaffen en dan zou ik graag een keer langskomen om wat te oefenen/mee te kijken. Ook hoop ik dan op betere tijden qua Corona en een lekker zonnetje! Maar ik kom hier zeker bij je op terug!

@The Joy Of Detailing voor nu ga ik dan eens proberen (met zweethandjes) met de handpad. Als dat geen kwaad kan met de raffino mezzo? (Het advies van monello is om wel met de finale af te werken, die heb ik niet)

Hean

Detailing guru
2 nov 2020
175
105
34
Zuid-oost Brabant
@Quantoxx ,How How! zo bedoel ik hem niet :cool: Maar een keer als ik zelf een dab heb langskomen en een wat uitgebreidere tekst en uitleg en door het “zelf” te doen. (Ipv even snel een vlak stukje “laten” polijsten) zodat ik daarna zelf aan de slag kan. Daarbij zegt @Krullenbol zelf dat ik daarna de hele auto wil doen, zodoende.

@The Joy Of Detailing geeft wat vertrouwen als je het zo uitlegt. Dan durf ik het wel aan. Dit weekend eens proberen en logo’s plakken.