• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Emblemen/logo's verwijderen en opnieuw aanbrengen

Ik zou zelf de plek licht polijsten of met een paintcleaner behandelen (een lichte polish als Menzerna 3500 of een Poorboy's Professional Polish is hier denk ik prima). Daarmee garandeer je dat het paneel brandschoon is. Daarna in 2 of 3 stappen goed ontvetten en het paneel goed drogen. Dan zal ik het logo plakken en minimaal even een dag proberen om niet nat te laten worden, zodat het plaksel goed de tijd krijgt om te plakken aan het oppervlak. Daarna kun je inderdaad plaatselijk waxen en Bathe+ gebruiken ;) Succes!
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Helaas staat polijsten nog niet in mijn skills lijstje.

Ik heb wel monello handpads(oranje, wit en zwart) en monello rafinno mezzo. Alleen durf ik hier niet goed mee aan de slag op de lak van de Giulietta, deze is namelijk nog super netjes en nagenoeg Swirl vrij.
 
Ja polijsten hoeft niet perse. Je kan bijvoorbeeld Dodo Juice Lime Prime gebruiken om te reinigen (https://www.carclean.com/nl/dodo-juice-lime-prime-pre-wax-cleanser-250ml.html) met de zwarte Monello handpad. Ik zou dan van tevoren wel even plaatselijk kleien. De zwarte handpad heeft volgens mij geen 'cutting factor' en de Lime Prime maakt het oppervlak juist goed schoon en (mits op een juiste manier) een klein beetje swirlvrij.
 
@Krullenbol dit aanbod wil ik zoals eerder gezegd zeker aannemen! Maar als je het goed vind bewaar ik die voor een wat uitgebreidere tutorial ;) Om dus die hele auto te doen Uiteindelijk hoop ik rond maart een keer een dab aan te schaffen en dan zou ik graag een keer langskomen om wat te oefenen/mee te kijken. Ook hoop ik dan op betere tijden qua Corona en een lekker zonnetje! Maar ik kom hier zeker bij je op terug!

@The Joy Of Detailing voor nu ga ik dan eens proberen (met zweethandjes) met de handpad. Als dat geen kwaad kan met de raffino mezzo? (Het advies van monello is om wel met de finale af te werken, die heb ik niet)
 
@Quantoxx ,How How! zo bedoel ik hem niet :cool: Maar een keer als ik zelf een dab heb langskomen en een wat uitgebreidere tekst en uitleg en door het “zelf” te doen. (Ipv even snel een vlak stukje “laten” polijsten) zodat ik daarna zelf aan de slag kan. Daarbij zegt @Krullenbol zelf dat ik daarna de hele auto wil doen, zodoende.

@The Joy Of Detailing geeft wat vertrouwen als je het zo uitlegt. Dan durf ik het wel aan. Dit weekend eens proberen en logo’s plakken.
 
STAP 5 'Ghosting' verwijderen
Als alle lijm verdwenen is, blijft de 'ghosting' over. Dit is dus de vervuiling die zich met de jaren vasthecht aan de lak rondom het logo. Dit is eenvoudig te verwijderen met een milde polish. Met behulp van Poorboy's Professional Polish en een microfiber handpad, kan je de ghosting weg wrijven. Hierna blijft er een schoon lakoppervlak achter. Als het logo al jarenlang op de auto zit kun je vervaging van de lak waarnemen, wat in mijn geval ook zo was. Dit is vervaging van de basis laklaag, waaraan je (naar mijn weten) niets kan doen.

Ik weet niet beter dat ''ghosting'' niet op de lak zit, maar onder de clear coat. ''Ghosting'' is dus wat je zelf in de laatste twee zinnen aangeeft en niet de vervuiling rondom het logo. ;)

Hier kan je zelf weinig aan doen, maar UV-straling kan naar verloop van tijd het minder opvallend maken en na langere tijd helemaal verhelpen. Op mijn eigen auto hielp het polijsten van de clear coat een klein beetje, maar bleef de letters zien. Inmiddels zijn we een lange tijd verder en zijn ze verdwenen.
 
@LAWRENCIO_XD even je draadje uit het stof halen.
Logo verwijderen met deze mooie uitgebreiden verslag how-to topic. Heel interessant.
Persoonlijk vind ik die logo’s zoals serienummers en namen van merken niet zo mooi sieren op voertuigen.
Dus breng je me op een idee om mijn logo’s met de tijd te verwijderen voorgoed.
Bedankt voor de uitgebreiden uitleg.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD

Vergelijkbare onderwerpen