• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Citroën C5 3.0 V6 HDi Exclusive Gyeon coating

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Een jaar of 3 geleden deze C5 gekocht waar ik nog steeds erg blij mee ben. Voor mij beetje einde van een tijdperk, er gaat nooit meer een Citroën komen een echt Citroën veersysteem en een V6 in het vooronder, laat staan een koppelrijke diesel. Mijn eerste diesel maar een erg fijne combi met een automaat. Stil, soepel en comfortabel met erg fijne stoelen.

Technisch is de auto op orde. De lak heb ik altijd geprobeerd bij te houden, klei, hand polish, wax etc. Regelmatig Wetcoat gebruikt dat geeft snel weer glans.
Voor de ramen gebruik ik al jaren Gyeon View en bevalt me erg goed. Sinds vorig jaar staan ook de opgeknapte velgen in de Rim coating evenals de wintervelgen.

Het idee om een lak coating aan te brengen bleef me aanspreken, zeker gezien de tijd dat het mee zou moeten gaan.

Dus maar aan de slag gegaan. Eerst maar eens wassen, vervolgens Iron en Tar (met name de zijkanten)

Na het wassen ziet de auto er op een afstandje best ok uit.

uw0bK12V4IpOVpAAba2a2OfQ=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


Dichterbij is het toch een ander verhaal.

7FayR_rCE9rI9ZIp2hwnGDmg=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


cbn5Tte7uSmQzTFa0ucBbOuw=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


Bovenkant van de achterklep.

dvhGPRFUkr7szhpTDcd6JfQg=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


Hier ook op de motorkap zijn de krassen goed zichtbaar.

e9UQxjuzxckQNs14tAeP2wTQ=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


Vervolgens verder gegaan met:
Klei
Masking tape
Machine polish stap 1
Machine polish stap 2
Prep

En daarna aan de slag met Gyeon One EVO
Trim toegepast op de dorpels, onderdeel achterbumper en kop en achter-lampen.
Ruiten schoon gemaakt met Glass

Dat lijkt er meer op!

cEyBuGheCaNgjuDGNsE9KRgw=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


Buiten is het nog mooier.

35xIUgx9XnT3t7VDjUdFtd7A=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


Nog paar foto's omdat het kan.

9_yWfqajFHi3Yjeo8Fct0d8A=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


pF4MsFn-aSF5UqXojU-W5Y_Q=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


CAAwQKvg58ptiZ7rq4ySdyww=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


3ncjUiivfxV0xAhmWqqoeAug=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


09MODVi8mayJcF4qSUpRyI4A=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


-1YJGdYKzo95gG8v--lJKKpg=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


Interieur ook niet vergeten. Gyeon interior detailer en als laatste het leder behandeld met Gliptone

LusgoDpIWE6chRnLFUQV7-PA=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


Overzichtje gebruikte middelen.

LrzttBXwdCAGBJld7sKPWAzA=w1769-h1326-no?authuser=0.jpg


Ik ben erg blij met het resultaat, eigenlijk boven verwachting. Binnen zie je onder de onvergefelijke TL verlichting nog wel wat, maar buiten komt de glans echt mooi tot zijn recht.
Perfect is het natuurlijk niet, maar dat was het doel ook niet. De auto is zo toch een aardige verjonging ondergaan.

De coating eerst maar eens minimaal 2 weken met rust laten, dan eens kijken hoe dat met wassen gaat bevallen :)
 
Super netjes, hij staat echt geweldig te glimmen! Alleen de bandjes zouden nog wel een beetje Gyeon Tire oid kunnen gebruiken, die steken nu wat grijs af tegen zoveel diep zwart.
 
  • Leuk
Reactions: Arjan Verkade
Haha, met de wielen heb ik niets gedaan, die lagen al 3,5 maand onder een hoes in de garage, schoon weggelegd. Ik heb ze er onder gezet en even een quick detailer overheen gehaald ;)

Wat ik ervan lees is dat geen enkel product op banden echt lang mee gaat.
 
Het flesjes is denk ik iets over de helft, lastig in te schatten of dat genoeg is. Er wordt ook een 30 ml flesjes verkocht, dat zou ook genoeg moeten zijn voor 1 auto lijkt me.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Een jaar of 3 geleden deze C5 gekocht waar ik nog steeds erg blij mee ben. Voor mij beetje einde van een tijdperk, er gaat nooit meer een Citroën komen een echt Citroën veersysteem en een V6 in het vooronder, laat staan een koppelrijke diesel. Mijn eerste diesel maar een erg fijne combi met een automaat. Stil, soepel en comfortabel met erg fijne stoelen.

Technisch is de auto op orde. De lak heb ik altijd geprobeerd bij te houden, klei, hand polish, wax etc. Regelmatig Wetcoat gebruikt dat geeft snel weer glans.
Voor de ramen gebruik ik al jaren Gyeon View en bevalt me erg goed. Sinds vorig jaar staan ook de opgeknapte velgen in de Rim coating evenals de wintervelgen.

Het idee om een lak coating aan te brengen bleef me aanspreken, zeker gezien de tijd dat het mee zou moeten gaan.

Dus maar aan de slag gegaan. Eerst maar eens wassen, vervolgens Iron en Tar (met name de zijkanten)

Na het wassen ziet de auto er op een afstandje best ok uit.

Bekijk bijlage 159912

Dichterbij is het toch een ander verhaal.

Bekijk bijlage 159913

Bekijk bijlage 159914

Bovenkant van de achterklep.

Bekijk bijlage 159915

Hier ook op de motorkap zijn de krassen goed zichtbaar.

Bekijk bijlage 159916

Vervolgens verder gegaan met:
Klei
Masking tape
Machine polish stap 1
Machine polish stap 2
Prep

En daarna aan de slag met Gyeon One EVO
Trim toegepast op de dorpels, onderdeel achterbumper en kop en achter-lampen.
Ruiten schoon gemaakt met Glass

Dat lijkt er meer op!

Bekijk bijlage 159917

Buiten is het nog mooier.

Bekijk bijlage 159918

Nog paar foto's omdat het kan.

Bekijk bijlage 159919

Bekijk bijlage 159920

Bekijk bijlage 159921

Bekijk bijlage 159922

Bekijk bijlage 159923

Bekijk bijlage 159924

Interieur ook niet vergeten. Gyeon interior detailer en als laatste het leder behandeld met Gliptone

Bekijk bijlage 159925

Overzichtje gebruikte middelen.

Bekijk bijlage 159926

Ik ben erg blij met het resultaat, eigenlijk boven verwachting. Binnen zie je onder de onvergefelijke TL verlichting nog wel wat, maar buiten komt de glans echt mooi tot zijn recht.
Perfect is het natuurlijk niet, maar dat was het doel ook niet. De auto is zo toch een aardige verjonging ondergaan.

De coating eerst maar eens minimaal 2 weken met rust laten, dan eens kijken hoe dat met wassen gaat bevallen :)
Lekker man ! Ziet er goed uit !
 
  • Leuk
Reactions: Arjan Verkade
Thanks allemaal!

De auto lijkt idd redelijk uniek, in Nederland lijken de meeste V6 modellen een Tourer/station te zijn.

De 19" velgen zijn originele optie op de V6 modellen, deze velgen zaten onder de auto toen ik hem kocht. Eens eerder opgeknapt, maar waren niet netjes meer en niet geheel recht (licht trillen). Vorig jaar heb ik ze volledig opnieuw laten opknappen en rijden nu erg fijn. Voordat ik ze onder de auto heb gezet direct in de Rim coating gezet, zowel binnen als buitenkant. Toch weer fijn om ze eronder te zetten, geeft stuk meer uitstraling dan de 17" velgen met winterbanden.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR