Beste mede detailers,
Deze detail was al 1,5 jaar geleden gedaan, maar het het is er nooit van gekomen om het verslag te tikken.
Even goed, daar gaat hij:
Mijn vader is absoluut niet van de autoliefde, maar hij heeft ingezien dat het een meerwaarde kan hebben
en vroeg mij voor zijn verjaardag een cadeau bon voor een full detail.
Toen mijn vader deze Cactus nog maar net had, heeft een heel fijn persoon zijn sleutel langs de auto getrokken.
Mijn vader baalde hier uiteraard van, maar naar de schadehersteller gaan vond hij zonde en dacht het wel met Scratch-X weg te kunnen halen
Dit heeft hij dan ook uitgeprobeerd.
Aangezien mijn vader helemaal in het oosten woont en ik in het westen, heeft hij een weekend in een luxe hotel geboekt voor zijn vriendin en zichzelf.
Ik had vervolgens 2 dagen de tijd om de auto onder handen te nemen. Het waren 2 zonnige dagen, dus heb lekker onder de tent gewerkt.
Het gehele stappen plan doorlopen (binnen en van buiten) en getracht de schade weg te halen. Lak was verder eenvoudig te corrigeren.
Vader wist dat de schade weghalen een experiment zou worden en dat het in ieder geval minder zichtbaar zou worden.
Bij deze de foto's:
De auto vooraf:
Niet verkeerd, maar we kijken dichterbij:
De schade, met Scratch-X residue:
De staat van de lak (auto gewassen bij aflevering?)
B-stijl:
Foamen onder de tent (de tent ankers zijn inmiddels vervangen):
Aflever foutje gevonden op de lak, lichtjes gewetsand en bij getipt met op maat gemaakte lak inclusief blanke lak (geen foto):
Na het wassen en kleien (kwam weinig af) me gefocussed op de echte schade, verschillende stappen:
Eerst lichtjes gewetsand en daarna opgevuld:
Volledig gewetsand
Bij het polijsten na het sanden, merkte ik dat de nieuwe lak te makkelijk weer weg ging... grrr..
Had hem nog zo laten drogen en nog wat verwarmd met een föhn. (leerpunt?)
Mijn tactiek aangepast, want de tijd begon de dringen, zo goed als mogelijk netjes opgevuld met lak en lichtjes gepolijst:
Helaas geen foto van verder af genomen, de schade was al bijna niet meer te zien. Zelf uiteraard niet tevreden.
Interieur met Natural Look en zonder:
Interieur vooraf en achteraf (slechte kwaliteit matjes...):
Achteraf gezien, had het nog beter gekund...
Exterieur met en zonder Revive (eerst behandeld met melanine en APC 1:30):
Plaatjes achteraf (reflectie B-stijl):
De 2e dag een buitje gehad, mooie beading van de Fusso Coat:
Mijn vader was uiteindelijk erg tevreden met de auto en had hem nog nooit zo mooi gezien. De schade zag hij al niet eens meer...
Hij heeft dan ook de coupon ondertekend
Voor de toekomst, wil ik nog wat verder oefenen met 'spot-repair'. Kan ik de schade op mijn vaders auto echt verhelpen.
Als jullie goede tips hebben, sta ik uiteraard open!
Deze detail was al 1,5 jaar geleden gedaan, maar het het is er nooit van gekomen om het verslag te tikken.
Even goed, daar gaat hij:
Mijn vader is absoluut niet van de autoliefde, maar hij heeft ingezien dat het een meerwaarde kan hebben
en vroeg mij voor zijn verjaardag een cadeau bon voor een full detail.
Toen mijn vader deze Cactus nog maar net had, heeft een heel fijn persoon zijn sleutel langs de auto getrokken.
Mijn vader baalde hier uiteraard van, maar naar de schadehersteller gaan vond hij zonde en dacht het wel met Scratch-X weg te kunnen halen
Dit heeft hij dan ook uitgeprobeerd.
Aangezien mijn vader helemaal in het oosten woont en ik in het westen, heeft hij een weekend in een luxe hotel geboekt voor zijn vriendin en zichzelf.
Ik had vervolgens 2 dagen de tijd om de auto onder handen te nemen. Het waren 2 zonnige dagen, dus heb lekker onder de tent gewerkt.
Het gehele stappen plan doorlopen (binnen en van buiten) en getracht de schade weg te halen. Lak was verder eenvoudig te corrigeren.
Vader wist dat de schade weghalen een experiment zou worden en dat het in ieder geval minder zichtbaar zou worden.
Bij deze de foto's:
De auto vooraf:
Niet verkeerd, maar we kijken dichterbij:
De schade, met Scratch-X residue:
De staat van de lak (auto gewassen bij aflevering?)
B-stijl:
Foamen onder de tent (de tent ankers zijn inmiddels vervangen):
Aflever foutje gevonden op de lak, lichtjes gewetsand en bij getipt met op maat gemaakte lak inclusief blanke lak (geen foto):
Na het wassen en kleien (kwam weinig af) me gefocussed op de echte schade, verschillende stappen:
Eerst lichtjes gewetsand en daarna opgevuld:
Volledig gewetsand
Bij het polijsten na het sanden, merkte ik dat de nieuwe lak te makkelijk weer weg ging... grrr..
Had hem nog zo laten drogen en nog wat verwarmd met een föhn. (leerpunt?)
Mijn tactiek aangepast, want de tijd begon de dringen, zo goed als mogelijk netjes opgevuld met lak en lichtjes gepolijst:
Helaas geen foto van verder af genomen, de schade was al bijna niet meer te zien. Zelf uiteraard niet tevreden.
Interieur met Natural Look en zonder:
Interieur vooraf en achteraf (slechte kwaliteit matjes...):
Achteraf gezien, had het nog beter gekund...
Exterieur met en zonder Revive (eerst behandeld met melanine en APC 1:30):
Plaatjes achteraf (reflectie B-stijl):
De 2e dag een buitje gehad, mooie beading van de Fusso Coat:
Mijn vader was uiteindelijk erg tevreden met de auto en had hem nog nooit zo mooi gezien. De schade zag hij al niet eens meer...
Hij heeft dan ook de coupon ondertekend
Voor de toekomst, wil ik nog wat verder oefenen met 'spot-repair'. Kan ik de schade op mijn vaders auto echt verhelpen.
Als jullie goede tips hebben, sta ik uiteraard open!
Laatst bewerkt: