• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroën DS3

Fhris

Detailing rookie
8 aug 2015
10
0
Aangezien ik nieuw ben op dit forum een korte voorstelling:

Ik ben Chris, ik heb 10-15 jaar geleden menig auto gedetailed voor aflevering bij een plaatselijke garage (schat zo'n 75 auto's)
Tsja die kregen bij aflevering echt de volle behandeling, waar zie je dat nog?
Sinds een paar maanden heb ik dit als hobby weer opgepakt, maar nooit erg in om foto's te maken.

Tot nu dan! Ik kreeg een (naar mijn mening fraaie auto) een DS3 aangeboden van 4 jaar oud,
deze was behoorlijk verwaarloosd, paar keer door de wasstraat geweest zoals op de foto's duidelijk aan dak is te zien.

Materialen en werkwijze:
  • Machine: Dap 500
  • Doeken: Monello
  • Wassen - 2 emmer + Monello mitt + 1 of andere Turtle shampoo
  • Kleien - Mothers Gold Clay + Dodo juice born slippy Waarschuwing!! Dit ging helemaal verkeerd, waar ik een goede ervaring had met de clay i.c.m. met de mothers detail spray vreet dodo juice deze clay op. Hij werdt na een halve auto te doen al zacht en begon te brokkelen!
  • Kleine krassen - deze waren er niet veel, afhankelijk van de diepte - wetsand 1500 of 2000 gevolgd door 2500 daarna geel + Monello Veloce (helaas geen foto's)
  • Dak - geel + Monello Veloce daarna rood + Monello Mezzo gevolgd door wit + Monello Finale
  • Rest van de lak - Rood + Menello Mezzo gevolgd door wit + Monello Finale
  • Gehele auto - Zwart + Collinite 845
  • Doppen en velgen - Sonax velgenreiniger
  • Kunstof - Auto Finesse Revive
  • Banden - ook met Auto Finesse geeft naar mijn mening het goede resultaat zwart zonder glans en blijft erg lang goed.
Interieur wordt door klant zelf gedaan.

conv_2418.webp

conv_2419.webp

conv_2420.webp

conv_2421.webp

conv_2422.webp

conv_2423.webp

conv_2424.webp

Ik ben toch wel benieuwd wat mede detailers hier van vinden en positieve kritiek is altijd welkom! Daarom een kleine 'showoff'

SowDeKneiter!

Netjes hoor! Je hebt bij die garage in ieder geval niet de kantjes eraf gelopen en nu nóg de juiste instelling. Goed bezig, pik!

Greetz

Dank jullie :) Heeft iemand nog een gouden tip qua applicator voor de banden?
Tot nog toe werk ik met (zachte kant) van schuursponsjes, maar zeker met banden als deze auto (fijne ribbels) is dat redelijk aankloten ;)
Iets wat goed tussen de ribs aanbrengt en niet na 1 maal waardeloos is?

Garage werkten we ook al met een soort sponsje maar ook die waren na de kortste keren helemaal mul.

Mooi resultaat... Af Revive doet het leuk op de bandjes :)

Als applicator kan ik je deze aan raden.. https://www.Carclean.com/product/Carclean_nl/Dressing_Applicator_Rond_10cm_40840_99_102935 Werkt perfect!

Ik gebruik een soort foam. Mijn ouders hadden dit spul gekocht om de zittingen van de bank bij te vullen en hadden ongeveer een vierkante meter over. Uiteraard heb ik dit meteen even 'geleend'.

Ik heb hier verschillende groote blokken van gesneden en dep/smeer hiermee de banden in, strootstrippen of ander kunsfstof en ook rubbers enzo.

Ik was ook een tijdje op zoek naar dé perfecte borstel voor de banden, maar gebruik nu dus dit. Tot op heden nog steeds hetzelfde stukkie foam in gebruik, dus gebruik de overige 9857x niet.

Ok dank voor de tips, ik ga ze gewoon beide proberen.
Ja ik ben persoonlijk geen fan van de wetlook op banden en AF Revive doet het inderdaad echt goed, mooi effen zwart.
Om dat resultaat te halen borstel ik de banden wel altijd even mee na het velgen borstelen wel meteen afspuiten!

Na een weekje of 2 (afhankelijk van het weer nog een keertje behandelen en dan blijft het een flinke tijd werken.
Moet toegeven dat ik AF revive of veel kunststoffen echt heerlijk spul vindt :)

Helemaal mee eens... Ik vind qua dressings Revive het beste... Natuurlijk kan het niet tegen een Gyeon trim op.. Maar dat is geen eerlijke vergelijking ;) Ik heb er alleen nooit aan gedacht om het voor de banden te gebruiken... Maar ik hou wel van glimmende banden :)

Voor de banden gebruik ik Wolfgang tire gel. Ziet er super uit.Satijn look. Als applicator gebruik ik grwoon een keukensponsje ( zachte kant:-B;)) na gebruik gooi ik het sponsje weg.