Aangezien ik nieuw ben op dit forum een korte voorstelling:
Ik ben Chris, ik heb 10-15 jaar geleden menig auto gedetailed voor aflevering bij een plaatselijke garage (schat zo'n 75 auto's)
Tsja die kregen bij aflevering echt de volle behandeling, waar zie je dat nog?
Sinds een paar maanden heb ik dit als hobby weer opgepakt, maar nooit erg in om foto's te maken.
Tot nu dan! Ik kreeg een (naar mijn mening fraaie auto) een DS3 aangeboden van 4 jaar oud,
deze was behoorlijk verwaarloosd, paar keer door de wasstraat geweest zoals op de foto's duidelijk aan dak is te zien.
Materialen en werkwijze:
Ik ben toch wel benieuwd wat mede detailers hier van vinden en positieve kritiek is altijd welkom! Daarom een kleine 'showoff'
Ik ben Chris, ik heb 10-15 jaar geleden menig auto gedetailed voor aflevering bij een plaatselijke garage (schat zo'n 75 auto's)
Tsja die kregen bij aflevering echt de volle behandeling, waar zie je dat nog?
Sinds een paar maanden heb ik dit als hobby weer opgepakt, maar nooit erg in om foto's te maken.
Tot nu dan! Ik kreeg een (naar mijn mening fraaie auto) een DS3 aangeboden van 4 jaar oud,
deze was behoorlijk verwaarloosd, paar keer door de wasstraat geweest zoals op de foto's duidelijk aan dak is te zien.
Materialen en werkwijze:
- Machine: Dap 500
- Doeken: Monello
- Wassen - 2 emmer + Monello mitt + 1 of andere Turtle shampoo
- Kleien - Mothers Gold Clay + Dodo juice born slippy Waarschuwing!! Dit ging helemaal verkeerd, waar ik een goede ervaring had met de clay i.c.m. met de mothers detail spray vreet dodo juice deze clay op. Hij werdt na een halve auto te doen al zacht en begon te brokkelen!
- Kleine krassen - deze waren er niet veel, afhankelijk van de diepte - wetsand 1500 of 2000 gevolgd door 2500 daarna geel + Monello Veloce (helaas geen foto's)
- Dak - geel + Monello Veloce daarna rood + Monello Mezzo gevolgd door wit + Monello Finale
- Rest van de lak - Rood + Menello Mezzo gevolgd door wit + Monello Finale
- Gehele auto - Zwart + Collinite 845
- Doppen en velgen - Sonax velgenreiniger
- Kunstof - Auto Finesse Revive
- Banden - ook met Auto Finesse geeft naar mijn mening het goede resultaat zwart zonder glans en blijft erg lang goed.
Ik ben toch wel benieuwd wat mede detailers hier van vinden en positieve kritiek is altijd welkom! Daarom een kleine 'showoff'