• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

citrus pre-wash die road film goed verwijdert, maar fusso coat zo min mogelijk aantast

Exact dat, bij mijn AVA P60 HD is de verhouding die ik moet gebruiken om de juiste PIR te krijgen bijna 1:2 (in het foamflesje). Geeft wel mooie dikke foam en is heel effectief
 
Oke, dat verklaar waarschijnlijk waarom mijn foam zo dun is als ik puur en alleen de verhouding aanhoudt die op de faomfles staat?! Omdat ik eigenlijk de PIR moet bepalen? Correct? Dus eerst foamfles leegspuiten in bucket en kijken hoeveel de emmer gevuld is etc?
 
  • Leuk
Reactions: ArjanB
Het hangt van het type vervuiling af. Mineraalachtige vervuiling als zout werkt bijvoorbeeld een zure shampoo goed. Is het meer olie en vet van de weg, dan is een meer base product beter geschikt.
Al merk ik wel dat sommige zure shampoos ervoor zorgen dat een coating/sealant toch vlak slaat ookal is het dan meestal wel herstelbaar.
Dat is in het kort, maar natuurlijk is de kwaliteit oppervlakteactieve stoffen ook zeer zeer belangrijk. Zo hebben hoge kwaliteit ph neutrale shampoo’s toch goede reinigingskracht.

Bij bijna elk aspect van een foam/prewash/shampoo is overigens vaak iets wat er tegenover staat zoals bijvoorbeeld veel schuim vs afwasbaarheid of schenkbaarheid vs concentratie.

Daarom hoppa down the rabbit hole, de kast vol gooien met spullen, en zoals iedereen op dit forum lekker testen en proberen wat werkt voor jou.