• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clarity Coat - nieuwe tech of niet?

Wide-O

Detailing guru
16 jun 2019
343
115
Kwam dit toevallig tegen bij het zoeken naar het hele verf-verhaal, clear coats, ceramic coating... Er is een YT kanaal waar iemand een auto van de film Fast & Furious koopt, en helemaal oplapt (laat oplappen). Een oranje Murcielago.

Volledige respray...

Zijn auto wordt dan behandeld op het laatst met Clarity Coat. Een soort van film, maar "sprayable". Misschien moet CC hier ook eens naar kijken?

Geen reclame, ik weet niet eens of het goed is, maar ik ben heel benieuwd: hun claims zijn waanzinnig (ze vragen ook om te proberen een kras te maken met je sleutel op je nieuwe lak...) https://www.claritycoat.com/

Kun je ook lichte kleurveranderingen mee doen overigens.

De video waar het gebruikt wordt op die Lambo:


Uiteraard: zou helemaal fake kunnen zijn, maar ik denk van niet... vrees ook dat het best aan de prijs is. :eek: Denk niet eens dat ze al distributie doen in NL/B.

Moeite waard om uit te zoeken?
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
'' Sprayable Paint Protection at its finest with a minimum of 200 microns worth of protection to your original paintwork. ''

'' ClarityCoat can be applied over the top of Digital Print or Vinyl wraps to give them depth like never before and because ClarityCoat can be sanded and polished you can now get your vinyl to have zero orange peel. ''

... Er kan een Si02-coating overheen.
... De laag kan met kleur gespoten worden.
... wordt aangebracht in een spuitcabine.

Ik dacht meteen aan een soort plastidip-achtig iets (''ClarityCoats minimum requirements for film build is 250 microns / 9.8 mils.'' :O ) en op 2:05 vraagt de persoon dit ook. ''PlastiDip on steroids''.

Op 13:10 zie je dat er ook flink wat afgepeeled wordt. :p
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Jah, het is echt "dik" hé, als ie het er af trekt. Denk nog dikker dan Xpel?

Soort van "vervangbare clear coat" eigenlijk. Wil je er nog een coating op, ga je gang. Mind=blown...

Ik was het alweer bijna vergeten, dacht eraan omdat die Lambo nu helemaal klaar is, maar ik ben echt benieuwd naar dit spul. Spuitcabine, dus een heleboel installateurs vallen al af. Misschien iets voor mijn nieuwe "buddy" die mijn auto gedaan heeft?...

Schat zo voor de vuist weg dat je toch over 2 à 3K minimum spreekt hoor. Hoewel, je hoeft niet zoveel af te plakken... Ik denk dat ik hem eens ga schrijven, gewoon voor de info.
 
Vroeg mij alleen af hoe goed een coating zal hechten. Deze zijn immers ontworpen om op clearcoat te hechten, maar hoe zit dat met dit spul. :p Eveneens als de flex van dit spul en de flex van een coating,

Ik denk dat de prijs inderdaad wel geinig zal zijn. :O
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Hij mompelde iets op het einde van $5.000 kuch kuch. Nou ja, met een volledige Xpel op een behoorlijke auto zit je ook al snel aan een mooie prijs. Dit zou dan iets steviger moeten zijn, "vloeiender" en volgens hem sterker. En eventueel met een kleurverandering mocht je dat willen.

Maar het is een nieuwe optie, laten we het daar op houden. Zie ook niet meteen in waarom je dan nog een coating zou doen - misschien omdat het spul toch wat minder hydrofoob werkt?

Alles hangt ook een beetje af van de waarde van je auto (emotioneel of puur in €€€), je verzekering, je budget ... Als mijn Evo nog 10K waard zou zijn doe ik ook niet een €3.7K (in totaal) herspuiten, terwijl ik nu het idee heb (irrationeel) dat ik winst maakte heheh.

Laten we zeggen: als ik geld had voor een Lambo of iets dergelijks zou ik dit zeer zeker overwegen.
 
OK, "mijne spuiter" geschreven, en hij kende deze zelf niet, maar wel een gelijkaardig product dat (ff spieken) "P1 Coatings" of iets dergelijks heet. Is wel onder de indruk.

EN IK HEB EEN DATUM VOOR DE GYEON ONE! 9/11! (oops, dus 9 november hé...) Dat weekend is dus voor het aanbrengen/oplossen laatste losse eindjes/drogen (inclusief met behulp van IR lampen) in zijn schuurtje (nou ja, heheheh.) Zaterdagavond klaar en dan zondagavond in de Cure en weer naar huis. :party::cool:
 
In de latere video - als de auto bijna klaar is - wordt er gezegd dat die toplaag eigenlijk meer "vergevingsgezind" is om te bewerken met een DA of rotary (weet ik even niet) dan gewone clear coat. Nou ja, er zit altijd wel iets commercieels in die videos, maar helemaal liegen krijg je toch niet voor mekaar denk ik.

Ondertussen zit de verkoper van die Clarity Coat de boel nog even wat op te schuren met heel fijn (3000 neem ik aan?), om daarna nog meer glans er uit te knijpen. Waanzin. (maar wel heul mooi...)

Zo ongeveer na 7 minuten: