• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

cleane of niet?

Mark Taxi

Detailing addict
15 jul 2016
80
50
39
Dronten
Hallo,

Mijn auto is ondertussen een jaar oud, na dat hij 11 maanden bij de dealer heeft gestaan als demo en ik denk dus alleen gewassen is wil ik hem goed verzorgen.
denken jullie dat het nodig is om hem te cleane? de lak ziet er nog als nieuw uit..

Ook in de zon of met een inspectielamp? Vaak als ik een demo-auto goed bekijk zit ie al onder de swirls of kleine krasjes van mensen die zo nodig aan het plaatwerk moeten zitten. Naast mensen die tegen een band trappen zag ik laatst bij een dealer ook mensen die op een deurplaat tikken met hun vinger, het nut is mij niet duidelijk.

hij staat nu vol in de zon maar zo ver ik kan zien nu (hij is nu een beetje vuil) is er nis te zien qua swirls.
toch misschien verstandig om gewoon maar een cleaner te gebruiken voor de zekerheid?

Wassen en opnieuw bekijken, lijkt mij zo.

Een cleaner kan geen kwaad, zolang je maar er voor zorgt dat je lak schoon is c.q. vrij van scherpe vervuiling. Met een pad + cleaner over je lak wrijven terwijl er vervuiling tussen zit, dát kan funest zijn.

Wassen, lekker even kleien en dan kan je cleanen/glazen/waxen/etc.

Wassen om te reinigen, kleien om oppervlakkige vervuiling van/uit je lak te trekken en cleanen kan dan veiliger. Je zou ook een All-in-One product kunnen aanbrengen waar een cleaner+glaze+wax in zit.

Greetz

Ervaring met veel dealers en demo auto's is dat er vaak nog behoorlijk wat defecten op de auto zitten.
Meestal wordt voor verkoop de auto nog ff "strak" gemaakt door de poetser of poetsbedrijf.
Vaak gebeurt dit met een rotary en diverse spullen met veel fillers waardoor er veel tijdelijk verborgen wordt.
Na een paar keer zorgvuldig wassen komen deze weer tevoorschijn.
Ook trims slaan vaak na die paar keer wat wit uit omdat de "showroom behandeling" weg is gewassen.
Laat ik het zo zeggen, je hebt mazzel als jou auto dit niet heeft.
Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt maar misschien woont er een mede detailer bij je in de buurt die eens met je mee kan kijken om zeker te weten in wat voor staat je lak werkelijk is.
Veel plezier iig met het opfrissen van je nieiwe auto.

denken jullie dat het nodig is om hem te cleane? de lak ziet er nog als nieuw uit..
indien dit voor jou voldoende is, moet je er niets aan doen ;-)
wanneer je hem wast kan je eens met je hand voelen of de lak glad is (je kan de vervuiling goed voelen wanneer je je hand in een plastiek zakje steekt of nitril handschoentje)
Indien dat het geval is, kan je al eens kleien met een milde klei.

Nadien beschermen met een wax, kan je perfect manueel zelf doen en is nog een leuk werkje ook.

• Leuk
Reacties: Mark Taxi
ik denk dat juist een demo-auto het zwaar te verduren heeft qua lakwerk , proefritjes dus moet er altijd "netjes" bijstaan (want visitekaartje ) dus gaat wat vaker door de krasstraat ..... en idd ff snel een poetsbeurt met veel fillers bij aflevering . Als je wil weten of je lak idd in goede staat is dan zou ik voor de zekerheid eens een paneel (deur, motorkap oid ) met een ontvetter behandelen , daar haal je alle olieen en fillers mee weg en dan zie je wat de echte staat van de lak is , en kun je aan de hand van dat resultaat bepalen wat je verdere plan van aanpak is

• Leuk
Reacties: PeterS