• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

cleaner, ingebrande kalkvlekken

Row

Detailing rookie
26 aug 2010
103
0
Hallo dames en heren,

Mijn golf heeft een zwarte lak (black magic pearl), nu heb vorige week de auto even vlug gefoamed om de dikste rommel er vanaf te krijgen. Daarna goed afgespoeld met (leiding) water. Omdat ik toen de auto niet helemaal gewassen heb ben ik hem niet nagelopen met een droogdoek, zag de krassen al komen:-& Uiterraad krijg je dan de mooiste kalkvlekken:-" , ik heb vandaag me auto weer zorgvuldig gewassen omdat ik hem goed in de was (collinite 915) wou zetten. Heb dus ook mijn waxlaag gestript met ssf en een scheut apc, maar ik krijg die vlekken nu niet weg. Meestal als ik hem in de was zeg en je oefent een beetje druk uit dan gaat de vlek meestal wel weg maar nu blijft het kreng zitten :P

Aangezien ik geen dappie heb (ik weet het, erg fout:lol )is mijn vraag, hoe krijg ik dat "ingebrande" nu weg? Wil dat met meg deep paint crystal cleaner step 1 i.c.m wat "elbow grease" ? Of kom ik dan van de regen in de drup? Niet dat mijn dak straks een andere kleur heeft dan de rest En als het daarmee wil, moet je daarna nog wat mee doen of kun je hem dan gewoon lekker in de collinite 915 zetten? Ook zitten er paar krasjes op mijn wagen waarbij de nagel niet blijft hangen, is dit ook weg te krijgen handmatig?

We hebben wel commandant cleaner 4 maar volgens mij is dat spul niet het lekkerste voor je lak... Daarbij het is echt rommel kwa uitpoetsen

En ik weet dat een waterontharder de perfecte oplossing is, maar we hebben een waterontharder (naja eigelijk een elektrische anti alg:lol) op onze waterleiding zitten. Hoe raar het ook klinkt maar het werkt echt super! We hadden nauwelijks last van kalk, alleen helaas heeft hij het 2 week geleden begeven :P Maar komt zeker weer een nieuwe.

Ik heb wel op het forum gezocht maar daarbij was het na 1x wassen weg, in mijn geval niet :(

Alvast bedankt!

Groetjes,

Rowan

Hallo,

Heb je wax van Mothers in je collectie??

Ik gebruik voor kalkplekken/vlekken de volgende waxen:

fx synwax vloeibaar(heb ik net fijne vlekjes vogelshit mee weg gekregen)

fx synwax in de blikken trommel met pad in verborgen

Eens je deze waxen hebt gebruikt ,ga je niet snel overschakelen op andere , ik vind deze echt geweldig!!

Deze wax kan je meteen opblinken!!(moet niet ,maar gaat bovendien erg makkelijk ook na lang wachten:-" )

Naar het schijnt zitten er in deze waxen "oplosmiddelen" en daarom zullen ze makkelijk de plekjes"oplossen"(volgens mij:-b )

Als je deze waxen gebruikt op bvb een glaze, heeft de glaze eigenlijk geen nut meer.............

Hiervoor heb ik dan de top coat reflections van Mothers gekocht(= zonder oplosmiddelen) en ook, mega-goed!!

Groeten Danny

Hallo Danny,

Ik heb geen wax van mothers in me collectie, alleen shampoo van mothers :P
Wel heb ik nog turtle wax ice (niet eens turtle crap, plaats binnenkort een revieuw), maar ben net overgestapt naar collinite 915.
Zal eens kijken of er nog een beetje van synwax in het te koop deel staat. Bedankt voor de tip!

Groetjes,

Rowan

Als je de Meguiar's step 1 al in je bezit hebt dan zou ik het sowieso daarmee eens proberen, ik denk dat het ook wel eens zou kunnen lukken daarmee. :ja
Krasjes zal je hiermee waarschijnlijk niet kunnen verwijderen. :no
Nadien kan je de wagen gewoon in de wax zetten (of je kan eerst nog een glaze naar keuze aanbrengen)

@ danny, das waar :P

@virus, ik heb het nog niet in mijn bezit maar ik zag een topic over een audi tt en die had meg step 1 gebruikt. Nu zaten daar geen kalkvlekken op maar was tussen het kleinen en waxen in. Vandaar dat ik dacht dat het misschien daarmee wou :P
Kom ik door dat spul niet van de regen in de drup?

Ik denk niet dat je met step 1 van de regen in de drup komt...ik heb tenminste nooit negatieve ervaringen gehad met dit product toen ik het vroeger gebruikte.

Maar als je het nog niet gekocht hebt dan zou ik de aankoop ervan toch nog even uitstellen en verdere adviezen van forumleden afwachten (of via de chathulp in de shop vragen wat je best kan gebruiken hiervoor)
Veel kans dat er een product is dat veel beter geschikt is hiervoor en zelfs goedkoper in aanschaf....

Goede producten om kalkvlekken te verwijderen:

- Poorboy's World Prof. Polish
- Dodo Juice Lime Prime of Lime Prime Lite
- Monello Finale
- fijne klei zoals Dodo Juice Gentle Grey

En er zijn nog wel meer producten!

Misschien even foto's plaatsen? Ik krijg kalk meestal wel snel weg met Spray & Wipe, ik moet zeggen dat ik het dan ook niet ingebeten heb in mijn lak. Moet op zich wel weg te krijgen zijn denk ik.

@ paulus, dit werkt ook tegen ingebrande kalkvlekken en is handmatig aan te brengen?

Ik zal straks/vanmiddag even een foto maken.

@Row: zeker wel! Als het echt hardnekkig is kun je ook nog Mezzo pakken. Heb zelf op een zwarte S8 met LP goede resultaten behaald met het verwijderen van kalkvlekken. (opgedroogd door de zon)

Ik denk trouwens dat het inbranden mee valt, je kan het echt voelen. Het is net of het er op ligt, maar ik krijg het met mijn pad er niet af. Dit is dan ook een pad zonder cutting factor, kan nog wel even een pad proberen van turtle wax ice. Misschien dat deze het wel lukt, denk het niet maar goed.

Ik ben ook nog even op stap geweest opzoek naar pb prof polisch, helaas hadden ze dit niet. Wel hebben ze step 1 van megs, maar hij beweert dat je na deze step 1 de wagen moet polijsten (kwam er op neer dat je volgens hem stap 1,2 en drie moest gebruiken). 2de bedrijf waar ik heen ging wou me commandant cleaner 4 aan smeren 8o, omdat ik ergens op het forum las dat het :-& is ben ik er maar niet verder op in gegaan. Heb zelf nog een pot van dat prut staan :P Heb daar wel even mee geprobeerd, en het wil wel maar je poetst je hartstikke dood met dat rommel. Ook wou ik er niet veel kracht mee uitoefenen vanwege de korrel...

Zat nu te denken pb polish, megs of dodo (alleen ik vindt dat glaze wat minder wat er in zit). En klopt het dat je hierna nog moet polijsten:-/ ?

PB Prof. Polish is een chemische polish. Je bent dus al aan het polijsten! Daarna wat wax is zeker een aanrader. DJ LP heeft een lichte schuurgraad. Uitstekend om kalkvlekken te verwijderen. Met klei krijg je ook zeer makkelijk kalkvlekken weg! Deze producten zijn gewoon te bestellen hier bij Carclean :ja

Bedankt voor je antwoord! Puur uit nieuwsgierigheid, als je iets neemt als meg step 1 moet je daarna nog polijsten?

Misschien wel een domme vraag hoor, maar kun je met klei ook geen krassen krijgen? Ik zag laats iemand (op dit forum) die had zijn auto gekleid maar wat je na afloop zag was geen prettig gezicht. Kon precies zien welke beweging gemaakt is.
Ook dacht ik dat mijn lak er nog super bij lag, tot vandaag het zonnetje goed ging schijnen :| Heb dus een aantal poetskrassen op mijn motorkap zitten (dan vast ook wel over de hele auto:(). Gaat dit ook weg met dat pb polish (hand aangebracht)?

Ik weet dat carclean de producten heeft, ben al een groot fan van carclean:-)^ Alleen ik woon zelf in groningen, dus ff een ritje heen en weer das niet zo makkelijk. En anders zit je met de verzendkosten, nu is dat nog niet zo erg maar heb net van alles besteld dus heb niet meer nodig en dan is het een beetje zonde.

Het is zeker een zeer verslavende hobby die wel raad weet met tijd en geld :-"

Met kleien kun je marring krijgen, vooral met medium en ''zware'' klei. DJ Gentle Grey klei is erg zacht, en i.c.m met veel klei glijmiddel is de kans op marring nihil. Met PB Prof.Polish kun je aardig swirls e.d. weg krijgen i.c.m een pad met een cuttingfactor. Maar het hangt natuurlijk wel af van de staat van de lak, krassen e.d. krijg je niet weg met Prof. Polish, dan moet je toch echt machinaal bezig gaan i.c.m Monello of SSR van PB.

Als ik kalkvlekken heb na het wassen loop ik de Ibize, ook 'black magic pearl' na met een quickdetailer. Dit kan van bijvoorbeeld Meguiars of de Red Mist van Dodo Juice. Tenminste; als je "even snel" moet. Ik denk dat step 1 van de Deep Crystal Polish geen probleem zal zijn dit dan na het kleien als je wat meer tijd hebt.
Dit is de manier die ik doe, tot op heden alle kalkvlekken mee laten verdwijnen.

Allen bedankt voor jullie antwoorden! Heb gister de auto gewassen en voorzichtig wat gepoetst met plastico, is al een stuk beter geworden. Nogmaals bedankt heren!

Weten jullie misschien ook of carclean een panelpot verkoopt van pb prof polish ? Staat namelijk wel op de site van pb, maar kan hem niet op cc vinden.

Die zit in de PB sample kits/dozen! Kun je volgens mij niet los krijgen, anders even contact opnemen via de webshop: info@Carclean.com

Oke, dankje! zal dan wel even contact opnemen. Op de pb site is hij namelijk wel los te verkrijgen (4oz a 5 dollar)