• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleaner voor lak van wagen met veel zwarte kunststoffen.

inter

Detailing rookie
11 apr 2022
5
15
Hallo,
ik zou graag jullie hulp willen naar het zoeken van een goede cleaner voor de lak van mijn Volvo XC40.
Daar er veel zwarte kunststoffen aan deze wagen zitten ben ik op zoek naar een cleaner zonder veel toevoegingen van wax-middelen.
Deze middelen kruipen in de poriën van de zwarte kunststof waardoor deze vervuild raken en een zweem achterlaten.
Een middel om deze zwarte kuststoffen af te wassen is ook altijd welkom.
Graag jullie suggestie.
Alvast mijn dank.
 
Dank voor de reactie.
Ik zie dat dit een middel is om de kunststoffen schoon te maken. Gebruik je dit regelmatig na een wasbeurt ? Mag het zo blijven na behandeling met dit product of dien je toch nog een nabehandeling te geven ?
Welke cleaner gebruik je voor de lak ?
Je ziet, ik zit nog met een paar vraagjes.
 
Pre-wow werkt echt goed op wit uitgeslagen kunststof. De poetser van de dealer had de kunststof randen van onze Mini (die rode hier links) ook ingesmeerd met wax met alle ellende van dien. Met pre-wow kreeg ik het moeiteloos weg. Het is wel een beetje een vettig goedje. Wil je vervolgens een dressing aanbrengen, of een coating zoals Gyeon Trim, dan zou ik het na pre-wow eerst heel goed ontvetten met een product als Prep.
 
Dank voor je advies Thomaso.
Heb je soms een link naar Prep ? Ik vind die niet onmiddellijk.
Welke claener kan je mij aanraden voor de lak ?
 
@inter ben je op zoek naar een cleaner voor de lak of iets om je trim schoon te maken en ontdoen van resten polijstmiddel/wax/cleaner?

Als je trims wit uitslaan na gebruik van een cleaner is de belangrijkste tip om zorgvuldig te werken om te zorgen dat het niet op de trim komt.
 
Ik gebruik nu Wash and Shine van Valma om mijn wagen van een half jaar oud te poetsen. Omdat er een toevoeging is van wax middelen is wou ik iets anders proberen. Ik weet ook niet of het verstandig is bij een wagen van 6 maand voor de kunststoffen al onmiddellijk met agressieve middelen te poetsen. Ik heb er een beetje schrik van omdat op het forum al niet zo fraaie resultaten heb gezien na een jaar tot ander half jaar. Maar als het niet anders op te lossen is zal ik die ook uiteindelijk moeten gaan gebruiken.
 
Dank voor je advies Thomaso.
Heb je soms een link naar Prep ? Ik vind die niet onmiddellijk.
Welke claener kan je mij aanraden voor de lak ?

Wat versta je precies onder een cleaner? Valma wash & shine is een shampoo en als ik de reviews lees op carclean.com ook nog eentje van het agressieve soort. Zoek je een goede reinigingsshampoo voor je periodieke was, dan raad ik je de shampoo van 26JPN aan of de Born to be mild van Dodo Juice. Zoek je echt een cleaner om de lak een keer heel grondig te reinigen nadat je de auto gewassen hebt, ga dan voor de cleaner die @RoCo hierboven al benoemd heeft.
 
Professional Polish : Perfect voor het verwijderen van oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer!

Poorboy's World Strip Down is een krachtige cleaner voor het veilig verwijderen van oude wax- en sealantresten, polijstoliën, hardnekkig wegvuil, groene aanslag en boomhars.

Is de strip down niet beter voor een nieuwe auto en daarna een sealant of een wax zonder krijtjes.